“Løsning” og vinnere i konkurransen til Karidansen!

 

Dette var vanskelig!!!

 

Jeg oppdaget også at det var “feil” i teksten som jeg ikke hadde tenkt over….

To av dere påpekte at “Godt nytt år” skrives i tre ord (Ikke “Godt Nyttår”)……

……..og det er jo helt riktig!!

Derfor kommer det en liten premie i posten til etdiktomdagen og tepausen.……..!

( tepausen må sende meg navn og adresse på personlig melding – ellers vet jeg ikke hvor jeg skal sende premien!!)

 

Så var det EN person som var VELDIG iherdig……..

…..hun ga seg ikke!!!

Hun så nemlig den feilen som ikke var så lett å se på grunn av at det ikke gikk an å få til “storskjerm” på dette klippet……

Ordet “ALLE” har fått tre L’er……..

Det står altså ALLLE…………

…..men det var neimen ikke lett å se!!!

 

Hovedpremien går derfor til…………

….NATHELESS!!

Gratulerer!!!

 

Ellers takk for innsatsen til dere som gjorde tapre forsøk midt i førjulsstria. Strengt tatt var det nok litt annet “smårusk” i filmteksten, men dette var de mest vesentlige feilene!!

Nå er det jo skummelt å legge så mye vekt på “feil”…….

…..men jeg fikk tillatelse fra Junior til å legge ut filmen på betingelse av at jeg laget konkurranse ut av “feilen”!

Det hører med til historien at han har hatt ganske sterk dysleksi……

….men han kaster seg ut i det……

…..og ber sjelden om hjelp fra norsklærer – mora si. (Som også skriver en feil i ny og ne!)

Dette synes jeg er en fin innstilling fra hans side.

 

 

Skal vi la oss stoppe av frykt for å gjøre feil……

…..så er det neimen ikke mye vi får utrettet i livet!!

Her er filmsnutten enda en gang, så kan dere sjekke ut ordet ALLLE!

 

video:mathuset jul 1

 

 

 

 

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg