Karidansen tenker høyt……….og resonnerer….

 

Jeg skriver jo en del innlegg om økonomi om dagen…..

For litt siden hadde jeg besøk av ei venninne…….

Ett av temaene var ………

Ja nettopp :

……økonomi….

Det er vi begge ganske opptatte av for tida……….

…..av ulike grunner……

Vi diskuterte blant annet hvor mye man kunne spare ved å tenke seg om når man kjøpte inn mat…….

Karidansen : 

– Nå koster ett kilo mandler åttini kroner på Rema 1000. Da koster 100 gram mandler ca ni kr.

Hvis’n et opp EN næva ……

…..hell omtrent fæmti gram, mandler om dagen…….

……..da får’n ti i seg rundt 300 sunne ‘kallorier for omtrent fire og ei halv krone……..

 

Lenger kom jeg ikke, før venninna mi begynte å gapskratte :

– Nå avslørte du deg, altså, Kari…..Det er tydelig at du har tenkt nøye i gjennom detta!!!!

 

DET hadd’a  helt rætt ti!!

 

(I dag koste’ forresten mandla 29,90……………

…….så da er det bære å byne å regne’ att!!!!)

 

18 kommentarer
    1. haha, det er godt å holde hjernecellene i gang:) Så fine tegninger og flott innlegg atter en gang:) Ha en flott kveld fineste karidansen:) Kommer sikkert til å tenke på deg neste gang jeg ser en pose med mandler på rema:)

    2. HI-hi…ja , da får man regne igjen da 🙂 Jeg kjøper alt for dyre nøtter, og snop generelt…Men jeg bruker ikke penger på røyk, alkohol, snus, annet sånt…så NOE må jeg få sløse litt på 😀

    3. natheless: Ja, generelt synes jeg ikke matprisene er ille i forhold til mye annet, men nå er altså prisen på mandler en tredjedel i forhold til hva som var tilfelle for noen uker siden! 🙂

    4. frodith: Nøtter og mandler er jo sunt. Jeg har et lavt “Godtebudsjett”, men jeg unner meg en del frukt, nøtter og gode grønnsaker. (Litt mørk sjokolade og marsipan må jeg ha nå, før jul!! 😉

    5. Nå ble jeg steike spent når jeg så overskrifta.. og så enda det med mandler??,, jaja. er jo tid for det nå.. 😛 Men smilte så det så.. 😀

    6. Økonomien er det viktig å ha oversikt over :)) Nå har vi vært gjeldfrie en del år, men jeg liker ikke å sløse uansett…men om jeg MÅ er det mange ting jeg kan spare inn på …har noen ting jeg lett bruker penger på…mens andre ting er jeg mer sparsommelig med :))) Lenge siden jeg har kjøpt mandler så hadde ikke peiling på den prisen…hehe…:))))

    7. annebe: Ja, vi har vel alle “våre” områder der vi enten er litt sparsommelige, eller det motsatte….. Jeg blir gjeldfri rett over nyttår, men så skal jeg ut på boligmarkedet. Vil nok være nøktern i forhold til boligkjøp, så det blir nok ikke så store lånet jeg kommer til å ta opp! 🙂 Det er fryktelig “kjett” å ha usikker økonomi! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg