Karidansen hos naprapat…….au,au…..AU!

 

I det siste har jeg vært stiv i korsryggen……og kjent at det har “ulmet” litt……

Det er en del stresstanker i hodet til Karidansen om dagen……….

…….og hun holder seg oppe…….

……ved å stramme både her og der………

 

Tidligere i høst snakket jeg med ei venninne som hadde vært hos naparapat.

Hun følte at hun hadde hatt godt utbytte av timene……..

Jeg leste litt om naprapati på nettet, og fant ut at jeg ville forsøke!

I forrige uke hadde jeg min første time……

– Jeg føler det som om noen burde ha klemt handbaken i korsryggen på meg og presset hoftepartiet mitt framover……

……..sjøl om jeg tror det vil gjøre vondt, sa jeg……

 

Da sa naprapaten at det virket som om jeg hadde god kroppsbevisshet, og at hun var ganske sikker på at jeg hadde stive hoftebøyere……

Etter at hun hadde kjent på korsryggen og hoftepartiet mitt , knadd og klemt, bøyd og tøyd på meg…….

…….så var hun sikker i sin sak!

Jeg fikk i lekse å gjøre en øvelse som skulle tøye ut hoftebøyerne mine…….

I dagene etter det første besøket har jeg tøyd….og tøyd…….

I dag hadde jeg min andre time. 

Det gjør vondt når naprapaten knar og tøyer på meg……

…..men jeg kjenner at det GJØR GODT…….

……sjøl om det gjør vondt……

…….så da får jeg heller stønne og sprelle litt innimellom……..

Her er “assistenten” til naprapaten .  Hun er nok en dame, for hun er liten av vekst og har et romslig bekkenparti……..

Jeg kaller henne Skrangle, for hun er litt skranglete av seg, synes jeg! Det gjør ikke noe det, så lenge hun ikke er KRANGLETE av seg… (Du ser vel at hun smiler?????)

Da Kari Naprapat tok utdannelsen sin i Sverige…..hadde hun med seg Skrangle i bilen. Skjelettet satt i forsetet, forskriftsmessig festet med bilbelte……

Det hendte nok at andre bilister stirret når de oppdaget hvem som var “passasjer”…..

….og det mer enn EN gang!!!

 

Kari Naprapat er ei blid og trivelig dame, som straks oppnådde aksept og tillit hos den stivryggede (og noen ganger stivnakkede) Karidansen…..

Det er ikke hvem som helst som får håndtere Karidansen som ei filledokke, altså……….

…..for hun er LITT tilbakeholden overfor kroppskontakt,………

……sjøl om hun masserer litt i ny og ne………

(Men det blir likevel ikke så “tett på” som dette).

 

Her er Kari Naprapat!

 


Hun sier at naprapatene til dels har overtatt massasjen som fysioterapeuter drev med i større utstrekning før.

Kommer du til en fysioterapeut nå, så får du mest øvelser – og lite massasje……Det er i alle fall MIN erfaring, sjøl om det er en del år siden jeg var hos fysioterapeut.

Jeg skal til ny time i neste uke, og det gleder jeg meg til!

Det føles som en god investering i min egen helse!

 

Jeg tror berøring og massasje…….

…….i tillegg til egeninnsats i form av øvelser….

…..er KJEMPEVIKTIG!

Vi trenger å bli tatt på……..av gode, sterke hender, som vet hva de holder på med!

 

(Innlegget er ikke sponset, men jeg har spurt Kari om tillatelse til å skrive om henne!)

 

 

 

23 kommentarer

Siste innlegg