Lykkelig slutt???

 

– Går det bra tel slutt?

Det er JEG som spør…..

……når dattera mi har kjøpt en film på dvd …..

…… en film som hun har sett før…..

…..og så spør hun om jeg vil se den sammen med henne….

…..for hun vil gjerne se den en gang til!

– Mor, det blir jo itt’no noe spennende for deg å sjå filmen hvis je røper åssen det går tel slutt!!

– Det er fell itte noen som DØR , ve’…..???

(Jeg gir meg ikke SÅ lett, altså………)

– MOOOOOOOOR! NÅ SLUTTER DU!!! NÅ SER VI PÅ FILMEN!!!!!

 

 Mor og datter i Hellas for noen år tilbake!

 

Jeg er sånn med bøker også……

Jeg VIL at det skal gå bra til slutt…….

….eller at det i hvert fall skal være en sånn “Åpen slutt”, der man kan TOLKE det dithen at det går bra………..

Som for eksempel at HAN og HUN finner tilbake til hverandre……

 

Jeg skrev ei lita novelle i går…….

….og da var det noen som etterlyste “Happy Ending”….

….og jeg skjønner dem så inderlig vel!!!

Men……..kanskje er det den mest “Happy Ending’en”  at et forhold tar slutt…..sjøl om det ikke føles slik DER og DA!!

 

Jeg har opplevd å bli skilt, og jeg har hatt et par kjæresteforhold etterpå…..

…..som også har tatt slutt!

Det har ikke vært moro når det har stått på!

Skilsmissen var jo det verste, for vi hadde levd sammen i 17 år, og hadde tre barn sammen……

….og det var heller ikke HYGGELIG da de to kjæresteforholdene tok slutt……

…..sjøl om det “bare” var såkalte “helgeforhold”!

 

Men……når jeg ser tilbake på det i dag….

….så vet jeg med usvikelig sikkerhet at jeg ikke ønsker meg tilbake til noen av disse forholdene!

Vi hadde ikke mer å tilføre hverandre….i alle fall ikke noe som var overveiende positivt!!

Jeg er overbevist om at jeg har det bedre alene – enn om jeg hadde fortsatt å holde sammen med noen av disse mennene.

Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke kan være gode partnere for ANDRE kvinner……..

…..som kanskje er noe enklere å forholde seg til…….

…..enn meg!

(Jada…..LITT sjølinnsikt har jeg…….men jeg vil slett ikke ha noen bare for å “HA NOEN”)

 

Og……jeg tror jeg har lært en del om meg sjøl…….og om kommunikasjon – gjennom disse erfaringene……

Slik sett ble det en “Happy Ending” ut av det likevel!!

 

 

 

23 kommentarer
    1. Jeg tenker denne flotte damen her får en happy ending uansett jeg:) Enten på den ene eller den andre måten:) Ønsker deg en HAPPY fredagskveld hvertfall fineste karidansen:)

    2. Lykkelig slutt er vel å foretrekke men slik er det ikke alltid. Leste en bok der forfatteren skrev om sitt liv og den sluttet på en slik måte at jeg trodde personen var død. Så jeg måtte google forfatteren og hun lever i beste velgående og jeg tror hun har vært 2 ganger på skavland etterpå. jeg leste også på FB at en annen hadde lest boka og måtte google henne. Det var nesten mer spennende enn nødvendig, glemmer ikke den boka. Jeg liker også å se film sammen med jentene mine.Ha en fin kveld.

    3. det høres jo fornuftig ut når du forklarer det på den måten :)) og jeg skjønner di datter,ser du en film eller leser en bok MÅ du ha tålmodighet til å vente med svaret til siste kapitell hi hi

    4. Jeg er enig med deg, Kari 🙂 Det ble en happy ending – ut fra hvordan man ser det 🙂
      Koselig med mor og datter-tid <3
      Jeg må innrømme at noen bøker har jeg faktisk lest slutten på.......... bare fordi jeg måtte forsikre meg om at det gjekk slik jeg håpte og tenkte 😀 hehehe men det er ikke veldig lurt 🙂

    5. Sitter på sykehushotellet og akkurat ”vaska” meg til et innlegg her. og scroller fort gjennom noen før kvelden. Jeg må bare si en ting, som jeg føler og ser. Du har et fotfeste som er helt herlig. Du har ikke forkasta fortid.. du står støtt i nåtid.. og du har letta på ene foten inn i en fremtid du ennå ikke vet mye om 🙂 Her snakker vi ikke om happy ending.. kanskje mer ”beginning?,,” 🙂

    6. birdbay: Tusen takk. det har blitt søndag nå, men jeg har jobbet dag og natt i helga, så det har blitt dårlig med blogging og kommentarer! En fin søndag ønskes deg! 🙂

    7. Siv Svanem: Ja, bedre å være alene enn å være i et dårlig forhold! Jeg regner med at jeg kommer til å BO alene uansett om jeg forblir single eller ei! 🙂

    8. Jeg husker da jeg las bøker som ung, fra sørstatene for eksempel, om opprør og brenning av materielle verdier, når slavene gjorde opprør, så syntes jeg det var trist. Som eldre har jeg forstått at av asken gror nye og helst bedre livsformer fram…så slik kan det være bra at det ikke ender bra. Filmer og bøker, og så må en tenke….
      Og et dårlig forhold ER et dårlig forhold. Sjøl om det kan være å praktisk med noen med muskler når snøen laver ned f.eks, så veit jeg det er bedre å baske seg gjennom snøen av egen motor. Men å drømme om det GODE forholdet kan en, der begge passer til hverandre med kravmengden og utfordringene….litt slik hånd og hanske :).

    9. BforB: Jeg tror det er mulig…..men da må man være bevisst – helt fra starten av forholdet. Hvor går grensen for hva jeg kan akseptere på ulike områder. I stedet for å bite i seg til begeret er fullt, så må man våge å gi uttrykk for hva man føler. Blir man i det hele tatt ikke møtt, så er det takk og farvel. Vet om flere som har begynt å sette ganske klare grenser, og HANDLE i forhold til dem! 🙂

    10. BforB: Har nok gått litt på akkord på flere fronter her…..Jobber med saken, og da er det viktig at jeg ikke blir FOR mye på den andre kanten….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg