Hvordan hadde du likt…….

 

….å våkne opp til DETTE……..??


Hvis du hadde vært et lite marsvin……?

 

Marvin har sterk psyke, og det er bra….

……for til slutt ga jeg opp å holde henne unna ham……

Jeg prøvde å stenge av stua, men i og med at både varmepumpa og vedovnen er der, og jeg ikke har satt på oljefyren ennå, så ble det iskaldt i de andre rommene i første etasje……

 

I går var Marvin hos dyrlegen igjen. Han hadde blitt verre av snuen, og fikk også verk i øynene.

Det ble en ny antibiotikakur.

 

 

Dyrepleieren tok tempen i rumpa på’n…….. og det likte Marvin veldig dårlig…..

Aller dårligst likte han å få enda en sprøyte med antibiotika i nakkeskinnet………

Den ene dyrepleieren holdt, mens den andre stakk…….

….og de strevde fælt med den vesle, skrikende Sprellemannen!

Han glefset etter henne som holdt ham fast….

…..i ren desperasjon!!!

(Jeg hadde tenkt å ta bilder hos dyrlegen, men i kampens hete glemte jeg det!!)

 

Marvin dro hjem i går kveld, og Junior fikk streng instruks om skifting av strø, og grundig vasking av matskål og drikkeflaske……..

…..for å unngå at Marvin blir “smittet av seg sjøl”.…….!

 

31 kommentarer
    1. Oii hadde jeg vært marsvin, uff. Vel jeg tror jeg hadde lagt et teppe på toppen av buret slik at det ble et tak, ikke sikkert katta syntes at det var kjekt å ligge der da. Vel så lenge marsvinet ikke bryr seg, hvorfor bry seg? Dersom det spiser og tusler rundt om kring så er det vel ikke noe å tenke på? Uff ja dyrleger som gjør dem friske men det oppleves vel ikke slik for dyrene. Hver gang Samson kommer dit blir han stukket eller tittet i ørene, som han ikke liker så godt. Kjempemye god bedring til katten din. Godt at det finnes dyrleger 🙂

    2. tepausen.blogg.no: Takk. Katten er frisk. Marvin er ikke kjempesjuk han heller, men det må taes tak i det så det ikke utvikler seg til lungebetennelse……. for DA kan løpet være kjørt! Det lå et håndkle over buret, men da la hun seg bare oppå håndkleet, så hun skyr ingenting! Jeg har hatt flere katter, men denne og den forrige har spesielt sterk personlighet! 🙂

    3. Måtte le litt, ja dyr har virkelig personligheter 🙂 Men jeg satte foten ned da datteren min ville ha en rotte. De har sikkert personligheter de også men jeg ønsket ikke finne det ut. Så den måtte hun ha hos far sin.

    4. Tiltrekkende med et sånt dyr for en liten kattepus 😀 Men tenker nok at det er best å være på vakt ja. Ikke risikere noe.
      Og Marvin, ja, han blir nok frisk snart. Ikke så kjekt å være syk. Og da er det godt at noen tar vare på han 🙂
      Vi hadde dverghamster da vi også fikk katt. Og den katt og mus leken ble heldigvis litt vanskelig, siden buret ikke hadde store nok mellomrom til at kattens poter kunne komme gjennom 🙂 Men det var veldig fascinerende når begge dyrene satt på hver sin side av gitteret, og målte hverandre opp og ned 😉

    5. He, he, vi hadde både Rottweiler, Katt, og marsvin noen år. å alle tre var gode venner, marsvinet krabba rundt på gulvet å lekte med både bikkja og katten. men søtest var de når alle tre spiste spagetti av samme skål, 🙂 ha en strålende kveld

    6. tepausen.blogg.no: Jeg satte også foten ned for hamster…..Klarer ikke sånne dyr som ligner på mus. Marsvinet synes jeg er koselig, så ham kan jeg gjerne passe! 🙂

    7. Eva: Hadde katta fått tak i hamsteren, DA hadde det vært kjørt, det er jeg sikker på. Marsvin er jo noe større!Så lenge man vet at katta ikke får tak i ham….så går det an, men jeg syntes det var litt slitsomt at hun ikke kunne la ham være! Sånn er det når man har rovdyr i huset. Nå ligger hun pent på en krakk under skrivepulten her! 😉

    8. maiken: Ja, i går sa jeg klart i fra at jeg ikke ville ha ham her lenger! Det nytter ikke med sånne dyr når man har katt! Hvert fall ikke sånn katt som den jeg har! 😛

    9. frufrydefull: Tusen takk! Hørtes jo veldig idyllisk ut hos dere! 😀 Tror det fungerer best at katten er den som anskaffes sist – ellers blir den “Sjef”. ! 🙂

    10. Marsvin er ålreite dyr. Jeg er så glad i marsvin atjeg nesten kunne hatt et selv. Det holder med hund og det er ikke kjekt å ha marsvinbur med i bobil. Det tar tross alt litt plass når vi har hundebur i bobilen også. Men marsvin ja, de er virkelig noen herlige personligheter. Søte er de også.

    11. Når enden er god så er allting godt,, og når det endte bra med Marvin innen for dine vegger så får vi håpe han kvikner til når kattepotene ikke lenger er like truende. 🙂 Blir smått med kommentarer fra meg.. men prøver å henge med i innleggene 🙂

    12. Jeg har lest dette tidligere og skulle kommenter….men så forsvant det til nå, litt slik oppdateringsdag i dag ;).
      Dette har jeg erfart, og jeg valgte å legge noe opp på buret slik at katten(e) ikke fikk til å stikke labben inn mellom sprinklene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg