‘Mellansj ‘margarin…..nei, FYDDA!!!!

 

Jeg kjøper ALDRI Melange margarin…..

Det er bannlyst her i heimen…..

Jeg tror det har sammenheng med at de brukte dyrefett i den gamle varianten……..Jeg forbinder det med noe USUNT!!

Dagens Melange inneholder blant annet rapsolje……så det skal ikke være så gæern’t…..

….men likevel!

Unga har vokst opp med meierismør….(Vi bor jo på en gard med mjølkeproduksjon) …..

……og olivenolje og rapsolje…..

Det er INGEN som tør å komme hjem med en kladd med Melange her i huset……

Det er det samme som å BE om bråk. det!

Ja, jeg vet at jeg er fanatisk……

……men Melange er ikke mange kronene billigere enn meierismør.

På en halv kilo skiller det fire –  fem kr.

 

For en tid siden lagde Junior en liten Mobbefilm  som, til dels, var myntet på Moder’n.

(Han vil nok ikke at jeg publiserer den!)

Han hadde filmet at han lagde middag en gang han var alene hjemme…….

Da markerte han VELDIG at han stekte maten i meierismør.

Dessuten la han inn et bilde av en Melange-kladd, som han hadde satt X over og satt til “Blooper – lyd”

Hver gang han nevnte ordet “Melange”…….kom dette bildet og denne lyden opp!

Jeg måtte jo le, da!!

 

Det er i alle fall EN ting jeg har lyktes med i barneoppdragelsen……….!

….ingen av unga kjøper……….

….’MELLANSJ ‘MARGARIN…….

 

NEI!! FYDDA!!!

 

(Bilde fra google….retusjert av Karidansen  – via Paint)

 

16 kommentarer
    1. vi bruker soft flora eller rapsolje til steking,på brødskiva har vi bemykt )) melange margarin vokste jeg opp med og gav det til barna våre også,helt til vi lærte hvor uheldig det var med den type fett

    2. Jeg vokste opp med begge deler og brukte det som falt meg inn helt til jeg lærte at melange var og er fy fy. Jeg leste om hvordan de lager melange på nettet og dermed var det full stopp.

    3. Jeg bruker Melange til baking og steking, enda jeg har vokst opp med melkeproduksjon, men til julebakst og brun saus må man bruke meierismør. Vi brukte smør på brødskiva før også, men nå går det i Brelett eller soft.

    4. tepausen.blogg.no: Vet ikke hvordan det er i dag. Varedeklarasjonen ser ikke ille ut……men jeg holder meg til rapsolje og meierismør uansett! 🙂

    5. Hanne Beate: Hvis jeg bruker smør på brød/knekkebrød, så er det Bremykt. Til baking og steking bruker jeg meierismør! 🙂 Det er ikke mye å spare på å bruke melange, så derfor bruker jeg meierismør i bakst også, for jeg synes det blir bedre da! 🙂

    6. Folk skyr med rette margarin, men samtidig spiser de Bremykt eller Brelett.. Forstå at disse har akkurat de samme helsefarlige oljer som margarinen!

      1. Jeg “synder” nok innimellom med Bremykt på knekkebrød eller rundstykke, men rent meierismør eller extra Virgin olivenolje er det jeg bruker mest i matlaging.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg