Om å skravle høyt med seg sjøl….

 

Jeg har alltid pratet mye med meg sjøl…..inne i hodet mitt!

I det siste har jeg stadig oftere tatt meg i å prate HØYT med meg sjøl…….

Jeg kan ha lange diskusjoner……for og i mot…..både det ene og det andre….

Jeg analyserer….og reflekterer……..

 

Noen ganger “diskuterer” jeg med en annen person……

…………..det er bare det at den andre personen ikke er til stede – rent fysisk!!

Det er sikkert bra at jeg ikke bor i blokk…..for da hadde naboene kanskje hørt meg……..

 

….og da KAN det jo hende at noen hadde sendt en aldri så liten bekymringsmelding.….

…. til ett eller annet sted!

Disse “samtalene” er ganske oppklarende….. Jeg får ryddet opp i veldig mye synes jeg – både når det gjelder fortid og nåtid……

…….kanskje faktisk også når det gjelder FRAMTIDA?????

Dessuten blir jeg ikke distrahert av brysomme kommentarer fra Den Andre…….

……altså den som jeg liksom “diskuterer” med!

 

Jeg liker å ha litt styring på svarene…….

 

….hvis du skjønner???

 

Jeg snakket nylig med en venninne om det….

…..og så viste det seg at det hendte.………

……at hun gjorde akkurat det samme!

 

DA ble jeg lettet, altså….!

……for det betyr jo at jeg kjenner i alle fall minst EN person som er (nesten) like “rar” som meg!!!

 

 
Karidansen diskuterer med seg sjøl…..!

 

 

25 kommentarer
    1. Har lest at det er bra å snakke med seg selv. Er det liksom bare ok å gå å synge for seg selv uten publikum? Nei snakk med deg selv Glad jeg kan snakke til hunden og tralle for meg selv og ta et par dansesteg om jeg har lyst!

    2. haha, jeg synes jeg ser deg:) Men jeg gjør det selv også da:) Mannen min synes jeg er meget rar, når jeg sier hei til noen når jeg er ute å kjører bil:) Tror du de hører deg eller sier han:) Samma det vel, da har jeg hvertfall sagt hei:)

    3. Hender jeg gjør det sjøl…litt mer trøkk i å si det høyt …enn bare å tenke det :)) Men er ikke så ofte da…men nynner eller synger så andre kan høre det i butikker og andre steder hender rett som det er :)) Artig med tegningene og snakkeboblene dine også :))

    4. En ting er å diskutere inni hodet sitt, for der driver jeg også mye på, men jeg syns det må være BRA å ta det høyt. Verbal øving vil jeg kalle det…jeg er mer på utbrudda, blir liksom ikke den samme øvinga. Syns du skal være glad for du tar det høyt jeg! For da har du tatt generalprøven om det bli behov for forestilling. 🙂

    5. BforB: Ha-ha…..likte den med generalprøve…. Jeg har nok en del “Dårlige generalprøver”, men da heter det seg jo jo at det går bra på premieren! 😉

    6. Jeg gjør det også, ofte, og jeg har hørt det skal være bra…så da så. Orker ikke bekymre meg for det også i alle fall…:) Men får ofte tilbakemld. på at jeg snakker høyt med meg selv…:)

    7. maiken: Nå viser det seg at det er MANGE som gjør det – i ale fall flere av bloggvennene mine – så da er vi litt “rare” hele gjengen! 😉

    8. Siv Svanem: Jeg lurer på om vi skal starte : “Vi som prater høyt med oss sjøl” – foreningen? Er visst mange her på bloggen som gjør det! 😀 😉

    9. Det er faktisk veldig lurt å snakke med seg selv, tror jeg. Kalles Refleksjon. Man tar kanskje klokere avgjørelser etter å snakket med seg selv? Ja, jeg snakker jo ofte med meg selv. Må jo være KJEMPEKLOK…haha.

    10. Tone: Ja, jeg tror det er en god måte for å bearbeide – og så sliter man jo ikke ut andre med ale ordene heller – sjøl om det er viktig å kunne kaste litt ball med andre også. (Bloggen er en fin arena i så måte, synes jeg!) 🙂

    11. Alle snakker vel med seg selv innimellom, og de sier at det er sunt også!!!! Så prat på, men husk å si til hun andre, at du må værsågod snakke vakkert om Karidansen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg