Den ene…..

 

Jeg slenger meg med på Frodiths fotoutfordring……sånn på tampen…….

 

….med dette bildet, som jeg bruker i headeren min. Jeg har også brukt det i et innlegg tidligere.

 

Jeg følte meg litt alene på denne tida………..Jeg skulle begynne på ungdomsskola…….

……..og det var skummelt!

Jeg var “umoderne og snål”….følte jeg….både inni og utapå!

 

Jeg gjengir også de to første versene fra en “Ræpp” jeg skrev for noen år siden……..(Har lagt dem ut før, men det gjør itt’no!)

 

Det var en gong ei jente i frå Østerdal’n,

ho var et kreativt, men engst’li og forsiktig barn,

når sant skar sies var a’ troskyldi’ og LITT naiv,

for midt i furuskogen levd’a et beskytte’ liv……

 

Ongdomsåra er for mange ei uroli’ ti’

på ongdomsskola var det rett og slett utriveli’,

for mens de andre hadde dongeri me’ trånge ben,

så gikk a’ Kari rundt me’ slengbukser tå terylene……

 

Så……på ungdomsskolen følte jeg meg veldig som….

..Den Ene……..

…..og jeg var sikkert ikke ALENE om det!!!!

 

 

22 kommentarer
    1. Så fint skrevet:) Jeg har jo ikke sett det innlegget verken med bilde eller “ræppen” jeg, så dette var fint:) En god skildring på EN:)

    2. Du var nok ikke den eneste som følte det nei. Tror mange kjenner seg igjen. Ha en fin kveld.

    3. Dumt du ikke skjønte den gangen hvor søt du var…men er mye usikkerhet i de åra ja :)) Tøff den” ræppen”..og du løste oppgaven med EN på en bra måte :)))

    4. annebe: Tusen takk! Ja, jeg var enormt usikker på meg sjøl…….og det var jeg egentlig i mange år. Det tar tid å bli “voksen”. En blir aldri helt utlært tror jeg. Det hadde forresten vært kjedelig også! 😉

    5. Nei, den der var du ikke alene om. Husker det var fryktelig flaut å ha feil sleng i buksene ja. 🙂 Men i dag kan vi vel smile av de hele! 🙂 Fint for EN!

    6. Bare helt herlig,, og jeg mener jeg husker det innlegget og rap’en 🙂 Men du kunne da i all beskjedenhet fått den sønnen din til å filme så vi hadde fått en videosnutt i stedet 😀

    7. dedicat: Tusen takk! Han er åt far sin nå…. ;)Resten av ræppen er slik at jeg verken vil legge den ut på nett i skriftlig eller muntlig form. Den er nesten som en liten sjølbiografi….og det involverer jo også andre personer. Kanskje jeg legger ut en annen ræpp i videoform en gang! 😉

    8. natheless: Takk! Da var vi vel ingen moteløver – verken du eller jeg! Jeg er egentlig glad for at jeg hadde foreldre som ikke ga etter for “Krav” om å følge moten, sjøl om det var tøft mange ganger å se så annerledes ut enn flertallet. 🙂

    9. Den løsningen og tolkningen på oppdraget versjon perfekt, man har jo mange både bilder og ord som passer 🙂 Flott, og gøy at du er med igjen <3

    10. Hei igjen!
      Jeg spurte om det med løvetannen var ditt bidrag til frodith, før jeg las dette.
      Så flott, karidansen <3 Det bildet med den kjolen har jeg kommentert før. Nydelig kjole. Og for mange var det et stort steg å komme seg over på ungdomsskolen..... Jeg forberedte meg for ungdomsskolen, med å begynne å røyke, for jeg ble fortalt av så mange at det var det de gjorde der...... så dumt vettu..... men jeg røyker heldigvis ikke nå lenger 😀 !!!
      Nydelig ræpp <3 Flott bidrag til challengen!

    11. etdiktomdagen: Tusen takk for hyggelig kommentar!! 😀 Jammen bra at du klarte å stumpe røyken, da. Vi gjør mye “Dumt” for å bli “Godtatt”. 😛

    12. Ja ikke sant! Vi gjør mye dumt i den tro at det er det som skal til for å bli likt. Heldigvis vokser vi med årene og får nye forståelser – men det er søren meg ikke lett allikevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg