Noen ganger savner jeg…….

 

………å ha en veldig god venninne som bor litt nærmere.

Mine få VELDIG nære venninner bor et stykke unna……….

Da blir det helst telefonen som blir “møtepunktet”.

I går pratet jeg med en av disse venninnene…..og samtalen varte i over to timer……..

Vi bobler over og går aldri tomme for noe å prate om!

Vi snakket, blant annet, om at det hadde vært veldig koselig om vi hadde bodd litt nærmere hverandre.

 

Visst finnes det personer jeg kan finne på ting sammen med……..

…….men det er ikke så mange jeg har denne VIRKELIG gode venninnekjemien med…..

…….og i forhold til dette har jeg blitt ganske selektiv.

Jeg har bevisst valgt bort personer fra livet mitt de senere årene……..

…..jeg har også blitt valgt bort….

……for noen ganger finner man ut at man har fullført løpet…….og gitt hverandre det man skal….

……..på godt og vondt!

Slik er det bare!!

 

Det er ikke viktig for meg å ha noen å “henge med” støtt og stadig. Da får jeg fort klaustrofobi…….!

Det er mer det å ha denne vissheten om at det er mulig å gjøre noe sammen på sparket i blant. 

 

Så………….. innimellom kjenner jeg på at det hadde vært koselig å ha ei eller to veldig gode venninner (som jeg kan snakke om nesten ALT med!)

…….her i nærheten…….

Noen som jeg kunne gå tur sammen med….

….invitere/gå på besøk til…

….dra på kino sammen med….

 

Kanskje en eller to ganger i måneden……..

….i stedet for bare tre-fire ganger i året………

Nå har jeg jo planer om å flytte på meg snart…….

Kanskje det er riktig at jeg ikke har nære venninner rett i nærheten nå?

Det er en løsrivelsesprosess……. og bud om noe nytt….på ALLE plan!

 

 

Eva og Frodith har blitt gode bloggvenninner……. og jeg har møtt dem begge to…..

…….men de bor såpass langt unna at det ikke kan bli et  :“Skal vi møtes og finne på noe i kveld?” – venninneforhold.

….men det er et veldig koselig å ha blitt kjent med dem likevel!

 

 

26 kommentarer
    1. Det skjønner jeg…selv om jeg trives best alene (eller med mannen og guttene ) ville det vært stusselig å aldri møtt en venninne..jeg og barndomsvenninna mi møtes ca hver 5-6 uke selv om vi bor ganske nær .det er passelig for oss begge :))
      Så har jeg en svigerinne som kommer på lunsj hos meg en gang i mnd og jeg til henne en gang i mnd 🙂 Hadde ikke vært det samme å trives i eget selskap om en aldri snakka med andre …jeg var mer på farta da jeg jobba :)) Håper du finner ei god venninne dit du flytter da :))

    2. annebe: Takk for det. Ja, det du beskriver er omtrent sånn som jeg kunne ha tenkt meg, men ikke nødvendigvis noen fast avtale. (Det er litt vanskelig i forhold til at jeg har så uforutsigbar jobbsituasjon nå.) Jeg er jo i en annen situasjon enn deg i og med at jeg er single. Lever man i et parforhold, så blir det jo noe mindre behov for å treffe venninner. Jeg vil imidlertid ALLTID ha behov for venninner – uansett sivilstatus! 🙂

    3. Det er alltid godt med gode venninner:) Jeg har søstera mi som jeg er god venn med, og et par andre venninner også:) Men ingen sånne helt nære lenger. Men det er jo godt med noen bloggvenninner også da:) Ønsker deg er nydelig kveld fine karidansen:)

    4. jeg har et par slike venninner men savner nok ei å gå tur med faste dager i uka 🙂 for selv om att jeg ofte er ilag med mine venninner går jeg oftast tur alene.
      Men du får håpe ei slik god venninne dukker opp der du ender etter flyttingen ,)

    5. Jeg har noen få gode venner, nok til å kunne pleie dem. Søsteren min er en av dem 🙂 Og et par andre i nærheten. Og så har jeg bestis i Fredrikstad, men sees ikke SÅ ofte. Men jeg blir lenge og vi koser oss voldsomt når jeg drar dit og ligger over 🙂 Så kvalitet er viktigere enn kvantiteten 🙂 Men godt å ha noen man kan gjøre koselige ting med 🙂 Hadde du bodd i nærheten her er jeg sikker vi hadde treftes oftere 🙂 Stor og god klem fra bloggvenninne som gjerne treffes igjen snart <3

    6. Det er så fint og kunne bli kjent med nye folk, folk som er på den samme “hylla”. Det er ei glede og oppleva det, ei perle i livet. Men ikke sikkert de bor akkurat der de skulle ha bodd for enkelheta…..men likevel. Det er bra de finnes.

    7. Jeg gjenkjenner den følelsen jeg også. Før hadde jeg en stor omgangskrets, men av ulike grunner har jeg ikke det i dag. selv om jeg langt fra føler meg ensom, så føler jeg at det kunne vært godt å ha noen å snakke fortrolig med utenom familien. For det er der jeg har mine venninner og venner. På jobb har jeg gode arbeidskollegaer,men innimellom savner jeg noen, en nær venn eller veninne….I dag har jeg hatt huset fullt, og da er det godt å være alene noen timer og være våken en stund til, fordøye inntrykk og gjøre seg mentalt klar for arbeidshelg…

    8. Ja, sånn er det mange ganger. Jeg har noen nær og noen langt unna. Mine venner utfyller meg pleier jeg å si, de passer liksom til forskjellig. En går jeg tur med og vi skravler verre, en deler jeg dypet med, en handler jeg med et gang i året og en skriver jeg brev til! Jeg liker alt, så variasjonen er nok fin for meg. Nå skal du jo flytte og plutselig finner du en venn på det nye stedet. Rart det der. Da vi flyttet hit for mange år siden, møtte jeg en dame i gata sånn plutselig, gjett om vi fant tonen med en gang. Men hun har flyttet videre nå, så vi skriver til hverandre noen ganger i året. Venner kommer og går, men noen vennskap har jeg hatt fra jeg var liten også.

    9. Hei!
      Jeg forstår godt at du savner en eller to nære venninner. Det er godt å møtes en gang i blandt og ha den ordentlige gode praten om alt og ingenting. Det er viktig. Men kanskje, når du flytter, og har funnet deg til rette på din nye plass, at det blir annerledes. Det er koselig å ha noen å spør om å dra på kino, konserter eller kafebesøk. Gå tur eller besøke hjemme hos. Jeg er veldig glad i min alenetid, men kan ikke unnvære min nærmeste beste veninne <3 Vi er viktige for hverandre. Støtter hverandre i tykt og tynt 🙂
      Ønsker deg en god fredag, Karidansen 🙂 !!!

    10. etdiktomdagen: Ja, jeg håper at jeg finner noen nye, nære venninner når jeg flytter. Jeg HAR jo noen kjempegode venninner, men ingen veldig NÆRE som også bor i nærheten! God natt! 😀

    11. natheless: Ja noen kommer og noen går. Jeg har ei nær venninne i fra lærerskoletida. Det vennskapet har vart i 30 år. Så har jeg et par veldig nære venninner som jeg har kjent i ca 10 år! For meg er “Den gode samtalen” det viktigste, så da er det ikke så nøye med hva vi gjør, men det er jo koselig å dele noen interesser også! 🙂

    12. maiken: Ja, alenetid er godt – særlig når man vet at man også har mulighet til å være litt sosial!:) Jeg føler meg ikke ensom – jeg er ikke noen festløve og liker å ha ledige kvelder……men jeg ønsker meg litt mer venninne-tid – altså møte venninner ansikt til ansikt! 🙂

    13. Jeg sitter her og scroller gjennom de siste blogginnleggene, og ser at det er MYE nytt siden sist jeg åpnet siden 😉 Og plutselig får jeg øye på tegning av meg selv og skjønne Frodith 🙂 Så da tenker jeg at her må det skjerpings til, for i alle fall å finne ut hva dette handler om 😉
      Og når jeg leser….to ganger….(fokus er litt vanskelig for tiden)…så ser jeg at det handler om vennskap 🙂
      Jeg føler meg så heldig jeg, som har fått anledning til å møte fantastiske mennesker, hvor du er ett av dem <3
      Det er ikke lett å finne virkelig gode venner, men når man i voksen alder møter noen som det klaffer med, kjenner man det med det samme 🙂
      Jeg har mange venner, men ikke så mange jeg kaller nære venner. De jeg føler jeg virkelig har god kjemi med, de ønsker jeg å ta godt vare på 🙂 Og det gjelder også bloggvenner <3
      Du står foran en endring. Og mye nytt kan skje, mye godt, og mye spennende. Og selv om vi har lang avstand mellom oss, så kan vi likevel være gode venner, og kose oss de gangene vi har anledning til å møtes 🙂 Da blir kanskje møtene enda mer verdt 🙂
      Jeg ser i alle fall veldig frem til å følge deg videre, prate med deg iblant, og ikke minst å møte deg igjen en gang i blant 🙂
      God venninneklem til deg <3

    14. Eva: Takk for hyggelig kommentar, Eva! Jeg er veldig glad for å ha blitt kjent med deg, og følte at kjemien stemte fra første stund da vi møttes! Har skjønt at du har hatt en del ekstra nå, så derfor har jeg ikke tatt kontakt utenom bloggen, men jeg er sikker på at vi kommer til å holde kontakten framover og at vi treffes igjen! Jeg har vært på jobb i dag og skal jobbe i helga også, men litt lesing og blogging blir det nok lell. God natt !<3

    15. Ja, det er viktig med vener, og kanskje bedre med få eller en man er nært knyttet til enn flere hilsevenner. Men hadde jo vært godt for deg å ha en i nærheten, det forstår jeg. Lykke til med flytteprosess, og med nye vennskap. 🙂 Ha en flott kveld. 🙂

    16. Tone: Tusen takk! Flytteprosessen ligger nok LITT fram i tid, men håper i hvert fall at jeg er på plass på et nytt sted innen utgangen av 2016! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg