Operasjon Dagsverk

 

Det er Operasjon Dagsverk i morgen.

I den forbindelse er det en som baker til den store gullmedaljen……

Han skal nemlig lage mellom 80 og 100 cookies med sjokoladebiter til i morgen. Disse skal selges til inntekt for Operasjon Dagsverk.

 


Her er baker’n i aksjon. Forkleet er på plass……. (Jeg fikk lov til å legge ut bildet!)

 Nei, han har ikke spurt meg om hjelp…….Han vet at svaret blir :

– Det klarer du utmerket godt SJØL!

(Dessuten liker’n itte innblanding i frå a’ mor, hell!)


Nærbilde av herligheten….Det lukter VANVITTIG godt her nå!!!!!

 

Da er det bare å håpe at det er mange som vil kjøpe kjeks i morgen!!

24 kommentarer
    1. Så koselig med baking på kjøkkenet..håper du fikk smake iallefall en da..:)) Så ut som de ble pent og jevnt stekt…så ser ut som han klarte det bra sjøl ja :))
      Så forresten det forrige innlegget…jeg syns det er forferdelig slitsom å bli satt over og måtte forklare hva det gjelder om og om igjen ….
      Når jeg jobbet i barnehagen..svarte jeg med navn og hvilken avdeling de var kommet til… Kulpen …det er Anne…..:)))

    2. annebe: Ja, jeg fikk smake EN….han var litt streng, men så minnet jeg ham om hvem det var som hadde betalt råvarene til kjeksen…….. Ja, jeg synes man kan si hvilken avdeling det er – og i alle fall fornavnet. Det kommer jo litt an på hva slags arbeidsplass man har! 🙂

    3. Elin Slåen: Spurte Junior. UNICEF – Dessuten var det noe med opplysning om og tilgang til prevensjon i land i Sør-Amerika,(for å hindre uønskede svangerskap og “Hjemme-aborter”.)

    4. Det må lukte vanvittig godt i huset, sikkert i natt også….:) Han får nok solgt rubbel og bit for jeg fikk vann i munnen av å se herlighetene. Men så er jeg ekstremt glad i den type bakverk. Om ikke oppskriften er hemmelig så må du gjerne dele den…
      Kjempefin måte å avvikle OD på synes jeg.

    5. maiken: Nei, oppskrifta er nok ikke hemmelig, men jeg vet ikke hvor han oppbevarer den. (Det er bare han og søstra som baker sånne kjeks her i huset.) Skal høre me’n 😉

    6. Artig 🙂 Der har madammen vært flink.. sådde interessen for kjøkkenets gleder tidlig til våre to poder,, så nå er de rene gourmet kokker begge to 😀

    7. dedicat: Her i huset er det ei kjerring som er veldig utålmodig….Derfor har det blitt så som så med opplæringa….men jeg har hjulpet dem med å finne oppskrifter og så har de prøvet og feilet.
      Dessuten har de jo sett hvordan jeg gjør ting – og alle tre er litt opptatt av sunn og god mat! 🙂 Dattera mi er rene gourmet-kokken – og hun lager også mye vegetarmat! 🙂

    8. Så herlig at han er så flink en baker. Ser kjempegodt ut, nesten som jeg kan kjenne lukta. 🙂 Ha ei god helg. Håper du fikk en god porsjon smaksprøve. 🙂

    9. Tone: Ja, det ble igjen litt, men jammen solgte han kjeks for nesten 1000 kr, så det ble et bra bidrag til OD. Nå var det noen voksne som betalte langt mer enn det han forlangte – så det ble nok en ganske høy gjennomsnittspris på de kjeksene! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg