Hos mor……

 

Det var mange uker siden sist jeg hadde vært hos mor nå. I og med at jeg ikke hadde bil, ble det så tungvint. Det går lite busser herfra til Brumunddal. det går heller ikke mange busser  mellom Elverum og Øksna – som er stedet der jeg er født og oppvokst.

MEN…..i går satte jeg kursen mot Elverum!

Hadde med ei bok som mor fikk som en svært forsinket bursdagspresang. Det var boka som Mona Levin har skrevet om moren….og de tøffe takene hun opplevde under krigen. (De er jo fra en jødisk familie!)

 

Mor hadde fikset på peispusteren sin. Det hadde vært et hull i den,……….og det er svært uheldig for en peispuster………

 

Mor hadde klippet til en bit av elgskinn som hun hadde liggende etter at hun sydde bunad-bukser for en del år siden……

Så hadde hun også noen stifter liggende som passet til formålet….

Dermed ble det nytt liv i peispusteren………….og riktig så fjong ble den også!

 

I dag gikk vi tur i skogen………

Mor i farta…….ikke lett å merke at denne  dama nettopp har fylt 85……..Hun går lett og raskt, og jeg kan gå i normalt turtempo sammen med henne!

Hun har alltid vært litt sånn “guttejente”…….

Måtte få henne til å ta et bilde av meg også da – men måtte gå over til å bruke mobilkameraet da batteriet ble utladet på det andre kameraet.

Karidansen “hufser” på ryggsekkveska si!

 

I går kveld var det fin utsikt fra verandaen hos mor :

 Ser du månen som titter opp bak åskammen….?

 

22 kommentarer

Siste innlegg