Er det DEN dagen i dag….?

 

Det er en litt laber stemning her inne i dag…….

Lite aktivitet….og flere av bloggvennene mine har gitt uttrykk for at humøret og formen ikke er helt på topp….

Ja, noen dager er det slik……

 

Generelt føler jeg meg litt i ingenmannsland for tida.

2016 blir trolig et år med mye endringer….

….og jeg er glad for det.

Samtidig er det slik at det “vante” er trygt.

Jeg skal ut på boligmarkedet…etter å ha bodd her i mer enn 25 år……og vet ikke helt hvor jeg ender opp…….

….og jeg må finne meg en mer stabil jobb…..enn det jeg har i dag…..

 

Så det er en del spørsmålstegn……..

…..og jeg vet ikke helt i hvilken ende jeg skal begynne…….

Dagene blir like…….. og går litt over hverandre…..

De siste årene har jeg følt at jeg har satt livet på vent………

…..men jeg vet at det snart blir en endring, bare denne prosessen med overdragelsen er i boks!

Det er en løsrivelse fra Det Gamle og en tilnærming til Det Nye ….og ukjente…….

Det er på tide…………for jeg er 52 og VET at jeg uansett ikke har “Et hav av tid” lenger……….

…..slik jeg følte at jeg hadde da jeg var ung!

Jeg har “sett” en plass og et hus……. jeg vet ikke om det er symbolsk …eller  om det virkelig er noe i det.

Jeg har “sett” plassen såpass tydelig at jeg vil gjenkjenne den med en gang hvis jeg kommer dit…..

Da tror jeg at jeg vil si : – Her skal jeg bo!

Jeg liker å leke litt med tanken….på at det KAN være slik…………

 

 

Jeg trakk disse to kortene fra Gaia-kortstokken min i kveld :

“Kvinnen på bildet reflekterer over sin fortid – og er nå i stand til å se hva som er sant og usant, hva som er virkelig  og hva som er illusjon.”

Kortet sier også at man skal søke innover i stedet for utover for å gjenforenes med sin sanne natur.

 

 

Dette kortet er en oppfordring om å slappe av – i stedet for å streve så veldig. Hvis vi strever og kaver, blokkerer vi for kreativiteten i oss.

(Essensen i det som står om kortet)

 

Jeg synes det er spennende å trekke kort – og veldig ofte stemmer kortene med det jeg står i der og da!

 

I morgen skal jeg besøke mor. Hun ble 85 i månedsskiftet september /oktober…….

………og jeg har ikke vært der med gave, fordi jeg har vært uten bil!

Men – i morgen……da drar jeg! 

GOD NATT!!!

 

22 kommentarer
    1. Du har i alle fall en spennende tid i møte. Jeg kjenner jeg blir stresset bare med å tenke på det… Du får finne frem dine mekanismer for ikke å bli det. Godnatt og drøm noe kjekt!

    2. maiken:Jeg er veldig klart for forandring nå – så jeg trenger bare å få på plass det med overdragelsen – før jeg setter i gang for alvor. (Men jeg skal finne et bosted som jeg tror jeg kan trives med å ha – så jeg må bruke litt tid på det! 🙂 )

    3. Synes ofte det er litt daft på bloggene fredag og lørdag.. Men ellers, du har masse spennende foran deg nå da 🙂 Jeg er glad det ikke er meg må jeg si 😀 Har jo nettopp flyttet og mye annet i forandring her. Men sikker på du får det fint med mye spennende nytt <3

    4. frodith: Har ikke tenkt så mye over det, men du har kanskje rett i at fredag og lørdag er litt daffe. er jo helg – og dessuten mye på tv’en de dagene! Ja det er veldig mye spennend eforan meg. Jeg er likevel glad for at det ikke skal fortsette som nå. Det er “Død-tid” akkurat nå…og det har vært litt slik en stund! 🙂

    5. Å begynne på nytt et annet sted blir vel både på godt og vondt vil jeg tro. Har du bodd lenge et sted blir det straks litt “skummelt” å flytte på seg. Skjønner kjempegodt hva du mener. Vi har ikke drøssevis av år foran oss, men håper virkelig du finner det du leter etter både av hus og ny jobb. Masse lykke til ønsker jeg deg i alle fall 🙂

    6. Ja, hos deg er det mye som skal skje, og hele tilværelsen vil bli en annen etterhvert 🙂
      Jeg synes også det er spennende med kortene dine 🙂 Kjekt å se bilde av dem også 🙂
      Jeg tenkte litt på det ene…det med å søke innover istedet for utover. Og også det med å slappe av. Begge deler passer nok enormt godt på meg også akkurat nå.
      Og jeg er dødssliten. Jeg føler at verden snurrer for fort rundt. Og bare i løpet av de siste par timene har mye skjedd (informasjon), som gjør at jeg antakelig vil slite med å sove i natt. Men kanskje jeg rett og slett sovner av utmattelse. Det kjennes litt som at det kan skje. I morgen blir også en veldig travel dag. Har svært lite tid til å hvile. Så huff…sliter litt nå 🙂
      Men nå fant jeg endelig ro til å kikke såvidt innom bloggen litt. På høy tid 😉 Har blitt lite tid til det denne uken 😉
      Ha en riktig god natt du flotte venninne <3 Klem <3

    7. MOONBEAMSCORNER: Tusen takk for det. Må bare ha tillit til at det blir bra og riktig for meg. Har noen ønske og drømmer som jeg håper det kan bli enklere å realisere når jeg “bare” har et vanlig hus! 😀

    8. Eva:Takk! Håper du får ei god natts søvn , for det har så mye å si for overskuddet og evnen til å takle det som skjer rundt en. Natta blir jo også en time lenger enn vanlig akkurat i natt!
      En varm klem tilbake! <3

    9. Det er alltid spennende når man møter veikryss på veien. Og jeg har en følelse av at du har visst om dette veikrysset ganske så lenge, og både ventet på det og dyttet det litt fremfor deg. 🙂 Jeg skal ikke begi meg ut i dype utredninger, men nå begynner jeg å glede meg til å følge bloggen din videre fremover. For jeg regner nå med at når du har sagt så mye,, så får vi i alle fall innblikk i hva som kommer til å skje.. når det skjer.. 🙂 God tur til mamma’n din i morgen 🙂

    10. dedicat: Takk for det! Ja, jeg kommer nok til å dele noe….men samtidig vil jeg vel holde kortene litt inntil brystet, både i forhold til husjakt og jobb når jeg for alvor begynne å sondere i terrenget….Når saker og ting begynner å komme på plass (både rent konkret og ellers) så blir det nok ikke hemmelig lenge 😉 Kjempespennende….ja MER enn spennende tror jeg det blir i 2016. 😉

    11. Hei!
      Ja du har mye spennende foran deg – med overdragelse – flytting – NYTT sted 🙂 Kanskje NY jobb!
      Men det fører også med mye uro kanskje….. De bildene sier mye (kortene) Jeg er veldig opptatt av å søke innover når jeg er urolig – søke i det indre og sortere (prøve sortere tanker).
      Jeg ønsker deg lykke til fremover !! 2015 blir et godt år for deg føler jeg :-D!!!
      Ha en god dag!

    12. Så spennende. Jeg har aldri vært borte i en slik kortstokk:) Men jeg ønsker deg uansett masse lykke til og kos deg masse på tur til a mor:)

    13. etdiktomdagen: Takk for det! Ja jeg føler at neste år blir et godt år med mye aktivitet! Nesten alt er bedre enn stillstand…….. Ja, de ytre omstendighetene har ikke SÅ mye å si hvis vi har det bra med oss sjøl! 🙂

    14. birdbay: Jeg har flere kortstokker, og jeg har mye glede av dem! Jeg trekker kort nesten hver dag, og føler at de sier mye til meg. Det er ikke alt jeg like å få beskjed om….For en tid siden trakk jeg stadig kort om at jeg måtte endre på kostholdet mitt….Så jeg har begynt å leve mer vegetarisk, sjøl om jeg fortsatt spiser både fisk …og litt kjøtt. Kjenner at det er godt for skrotten min! 😉

    15. Du har en travel og spennende tid da 🙂 Jeg skjønner deg godt. Men å bytte både bolig og kanskje jobb, det tar tid. Og det er vel meningen at det skal ta tid, for en må jo være mest mulig sikker på at de nye valgene er de rette valgene. Noe vi aldri vet 🙂 Endringene og alderen kommer uansett, det er bare å tenke positivt og gjøre det beste ut av det 🙂
      Disse kortene har jeg aldri prøvd.
      Gratulerer med overstått til din mor og god tur 🙂

    16. Ja, da er du vel på besøk hos din mor. Hun er like gammel, eller skal vi si ung, som min mamma, som fyller mellom november og desember. Rart når man skal inn i forandringer, man vil liksom holde på det gamle. Men jeg håper du får en fantastisk nytt 2016 med masse spennende utfordringer. Jeg heier på deg! 🙂

    17. Ja noen dager er det litt “labert” på bloggen..og i helga har jeg vært delvis fraværende selv..men har fått med meg en del innlegg allikevell :))
      Blir spennende med flytting..blir nok en leilighet på oss etterhvert..men ikke helt klar for det enda :)) Håper du har hatt en fin dag hos moren din..og at bilen gikk bra :)) Ønsker deg en fin kveld og kommende uke :))

    18. Lisbeth Pedersen: Tusen takk for det! Ja, det er ikke gjort i en håndvending….Samtidig er jeg veldig trøtt av den situasjonen som har vært her i mange år – så det kan nok hende at jeg vil “sjanse” litt! 😉

    19. natheless: Takk for det!! Min mor er 85 år ung – usedvanlig sprek både i hode og kropp. Så gjør hun også mye for å¨holde seg i form. Hun går tur nesten hver dag og holder seg oppdatert om det som foregår! 🙂

    20. annebe: En må kjenne på når en er klar for leilighet. Jeg føler meg ikke klar for det ennå, men vil ikke ha en stor hage å holde i orden – bare en plenflekk – og kanskje et frukttre og ei bærbuske! Ja, bilen oppførte seg pent, og jeg har hatt det veldig koselig hos mor! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg