Klokkemaker Karidansen…..?

 

Nei, jeg er ingen klokkemaker….så langt der i fra…….

For noen år siden prøvde jeg å stille klokka i bilen min fra vintertid til sommertid…..

Det ble bare tull!

Jeg trykket og trykket…….men fant ikke ordentlig ut av det……..

Til slutt ga jeg opp…..og klokka ble innstilt på elleve minutter for fort!

Om vinteren gikk den da en time og elleve minutter for fort….

Det har vært til å leve med, synes jeg…….

Det er godt å vite at man har litt bedre tid enn det klokka viser…..!!

Jeg pleier å stille vekkerklokkene mine noen minutter for fort også jeg!!!

 

Men i går hentet jeg bilen min på verkstedet………..

Og hva hadde skjedd?????

Mannfolka på verkstedet hadde stilt klokka HELT RIKTIG…..UTEN å spørre meg om det var greit!!!!

I helga skal jo klokka skrues tilbake, så det blir uansett bare riktig i to døgn!

Hva var VITSEN. liksom?????

 

Nå må jeg innstille hjernen min på at klokka enten går HELT riktig…….. eller akkurat EN time for fort…….

 

Det var fin hjernetrim med den klokka….for jeg måtte hele tida ha de elleve minuttene i bakhodet…..

………og regne ut hvor mye klokka EGENTLIG var!!

 

Jeg skal ikke ringe verkstedet og KLAGE , altså………

…..sjøl om jeg synes de har blandet seg oppi noe de ikke hadde noe med…….

 

Dagen i dag startet for øvrig ikke så bra……

Jeg skulle begynne på jobb klokka 07.30………………..og så våknet jeg klokka 07.25….

Det var en rimelig stresset Karidansen som kastet seg på telefonen :

– Je er itte sjuk,  je har bære forsøvi meg!

Den andre personen, som hadde dagvakt, forsikret meg om at det ikke var krise, og at jeg bare fikk roe ned et par hakk……….

Det var ikke krise heller…..for i helgene er det ingen av brukerne som skal av sted så tidlig!

 

Jeg mener jo sjøl at jeg HELGARDERER når jeg har på TO vekkerklokker – og attpåtil plasserer dem et par meter unna senga……..

Men i går kveld hadde jeg gjort dette :

Når man presterer å sette BEGGE  vekkerklokkene opp ned…..for deretter å sette på alarmen………..

….så skrur man jo alarmen AV i stedet for PÅ!!!

(Alarmen er på siden på en ene klokka……….. og bak på den andre)

 

Moralen er : Sørg for å ha tilstrekkelig med lys i rommet når du ordner med vekkerklokkene dine om kvelden.

Dessuten : Sørg for å ha på deg de dyre brillene du nettopp har anskaffet!!!!!

 

Nå skal det gå greit å omstille seg til vintertid………

Jeg startet jo allerede i dag…….

 

 

 

12 kommentarer
    1. Uff da, litt av en tidsproblem. Dra ned på verkstedet og klag på mandag, så kanskje de stiller klokka riktig!!!!Håper du fikser vekkeklokkene en annen dag, men i morgen kan du liksom sove lenge!!!! Kos deg i kvelden.

    2. Du må jo ha stilt dem på vekking til kl 2 i stedet for 7 også…eller noe sånt 😀 Men det var bra det gikk greit da 🙂 Her stiller alt seg automatisk , av digitale greier hvertfall 😀

    3. frodith: De står stort sett alltid på klokka seks, for er det morgenvakt så begynner jeg enten halv åtte eller åtte… Skal jeg ikke på tidligvakt, så har jeg sjelden på vekkerklokker i det hele tatt! I og med at jeg hadde skrudd av alarmen , så var det akkurat det samme hva klokkene sto på. De hadde ikke ringt uansett! 😉

    4. Kjenner godt til det med bilen….sånn er det med meg og. Forferdelig å forsove seg, nesten som dagen er ødelagt….Jeg har alltid mobil. på vekking, for vekking har jeg på, uansett når på døgnet jeg står opp, uten sover jeg rett og slett for lenge. Denne natten blir ekstra lang, så mulig jeg må ha den på i natt også ,selv om jeg er på nattevakt…..:)

    5. hahaha, den klokkestillingen er ikke bare bare:) Min klokke i bilen får jeg aldri til å stille jeg heller, er veldig glad i klokker som stiller seg selv, hehe…

    6. Nå holdt jeg på å si ” jo mer klokker jo mer…” Men det skal jeg ikke si. Når jeg jobba så var jeg oppe sjelden etter fem.. og selv om jeg har vært pensjonist noen år.. så er jeg sjelden oppe senere enn 6. Men jeg har aldri brukt vekkerklokke. Hender jeg setter på alarmen på mobilen.. om det er noe jeg MÅ rekke tidlig. Men den klokka i bilen da.. den har jeg slitt med å få stilla rett. Nå lovte jeg meg selv å sitte og studere instruksjonsboka i sommer og finne ut av ting og tang.. men sukk.. sier ikke mer..

    7. dedicat: Har jeg fri – og det ikke er noe jeg MÅ er jeg svært sjelden opp før sju-halv åtte….Klokka FEM – det er natta for meg!! Du er nok en skikkelig morgenfugl!! Godt det er menn som også kan innrømme at de ikke er så supertekniske med alt! 😉

    8. Oi, ser ikke ut som om du klokker er en god match – imponert over at du i det hele tatt kommer deg på jobb jeg 😉 He he he, ha en flott søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg