Hvis jeg hadde hatt VELDIG god sjølfølelse…….

 

…..så hadde jeg aldri hatt behov for å framstå som noen Verdensmester………..

……på noe plan………..

Jeg hadde aldri hatt behov for å belære noen eller komme med “Gode råd”…….

….hvis ingen hadde bedt om min mening!

 

Jeg hadde ikke trengt å argumentere i det vide og brede for å overbevise eller……

Få det siste ordet”!

 

Hvis jeg hadde hatt veldig god sjølfølelse…..kunne jeg i stedet ha stått der…….

…..og virkelig  lyttet til det den andre hadde å si………

Tenkt meg litt om…..undret meg….og latt ordene SYNKE i meg…….

….og kanskje hadde jeg sagt:

 

– Ååååååå….sier du det……?

Det var interessant!

Nå fikk jeg virkelig noe å tenke på!

 Takk!!!

 

 

 

Dette bildet tok jeg mens jeg var I Hellas i høst. Syntes det var så fint å se ned i bordplata på hotellrommet…….

……..og så måtte jeg leke litt!

 

 

 

20 kommentarer
    1. helt enig i dette ,så god selvfølelse har nok ikke jeg,så jeg lytter fortsatt og tar til meg lærdom.
      Veldig festligt bilde,var glassplate da på bordplaten

    2. fruensvilje: Jeg tenker at DET nettopp kan vitne om at du HAR ganske god sjølfølelse. Sjølsagt er det noen som tier stille av frykt for å si noe “Feil”, men den som roper høyest er som regel langt fra den som er tryggest på seg sjøl. Er vi trygge trenger vi heller ikke å “bevise” så mye hele tida! (Tenker Karidansen!) 🙂

    3. Så fantastisk godt skrevet:) Livet er en lang lekse å lære for oss alle:) Tenker nå du er fantastisk fin som du er jeg:) Ønsker deg en strålende god lørdag videre:) p.s bildet var kjempe flott:)

    4. Enig i det du skriver om her…tenker selv at jeg har god selvfølelse..men det kommer jo litt ann på settingen…det viktigste er å godta seg selv slik en er ..men noen småjusteringer kan jo være greit av og til :)) Veldig stilig det bildet :)) Fortsatt fin lørdag til deg <3

    5. annebe: Takk. :)Min sjølfølelse har bedret seg med åra. Det kommer til syne ved at jeg tør å si meg uenig….samtidig som jeg ikke lenger har så stort behov for å markere at jeg har rett! 🙂

    6. Selvfølelsen er jo alt ettersom situasjonen for min del. Jeg har bedret meg med årene. Men var fullstendig nedbrutt på et tidspunkt. Etter det har jeg klart å bygge opp en porsjon selvfølelse som klarer å bære meg gjennom dagene i alle fall 🙂
      Bildet likte jeg veldig godt. Det var litt utenomjordisk på en måte 🙂

    7. Der sier du noe veldig viktig. De som har minst behov for å belære, men som tør å lytte og undre seg sammen med….er nok de tryggeste. 🙂

    8. Eva: Sjølfølelsen blir gjerne bede med åra….når man har erfart en del og fått mer trening i å takle ulike episoder. ja….litt utenomjordisk ble det nesten! 🙂

    9. Tone: Ja, jeg tror det! Og i noen situasjoner kan vi jo være trygge nok til det,mens vi i andre situasjoner lettere kommer på defensiven…og må ta oss i at vi begynner både å belære og prøve å overbevise! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg