I dag kom jeg på noe lurt……

 

Jeg drikker mye vann……

For å gjøre det litt mer spennende, tilsetter jeg saft fra fersk sitron……..

Det er flere her i huset som har fått sansen for sitronvann……..

 Fram til nå har jeg blitt sur…..og kjeftet litt…..

Så har jeg tømt resten av vannet i vasken….

Jeg vil ikke ha vann med kattesikkel i……..

Dessuten stapper hun labben oppi glasset også…….

….den samme labben som hun kanskje nylig har gravd i kattedassen med……

I dag fant jeg imidlertid på noe lurt…….(At jeg ikke har tenkt på det før, liksom!)

I stedet for å helle resten av vannet i utslagsvasken….helte jeg det i vannskålene til pus!

I tillegg presset jeg litt ekstra sitronsaft oppi!

Gjett om det var ei som ble begeistret!


 

Lepje, lepje……….For anledningen har jeg også pyntet “Drinken” med sitron og agurk!!!

(Akkurat DET blir nok ikke hverdagskost, men sitronvann,………DET skal Min Vesle Dronning få!)

Så håper jeg at jeg får ha vannglasset mitt i fred heretter………..

…….men det er mulig at jeg er VEL optimistisk!!?

18 kommentarer
    1. Jøye meg, en katt etter sitrus 😀 Det tror jeg er sjelden. Men, kattene spiser jo gress, så hvorfor ikke drikke sitrusvann? 🙂 Tror ikke min katt har vært i nærheten av noe sånt før 😉
      Men er enig med deg, ikke så kjekt å drikke fra samme glass. Elegant servering er nok bedre ja 😀

    2. Prøver å drikke en del vann jeg også…da er det ok å variere det med å tilsette litt eller noe annet som gir litt smak 🙂
      Greit å la katten få sitt eget istedenfor å dele glass ja..hehe….
      Her blir det nok å se på skal vi danse i kveld …tar opp stjernekamp og ser i morgen 🙂 God helg videre :))

    3. Ha-ha, jeg tror ikke hun lar din i fred nei…Jeg tror at hun nå skjønner at sitron -vann er noe HUN skal få også…og om det er i glass eller katte-skål gir hun nok blaffen i 😀 Men hun er jo en søt pus da, hi-hi, liker sitron liksom 😀

    4. Eva: Er vel naturlig at katter også vil ha litt smak på vannet? Ellers satser jeg nok på elegant servering framfor å drikke av samme skål, ja! 😀

    5. annebe: Ja, det er viktig å få i seg nok væske…og helst i form av vann! Har så dårlig tv, så jeg ser på programmet på dataen….Akkurat nå var DET litt vanskelig også, men det pleier å ordne seg. 🙂

    6. frodith: Sitron er sunt for både menneske og dyr! Om det smaker surt, så virker det basisk i kroppen…..og det er bra å være basisk framfor sur! 😉

    7. Hehe så lurt da !! Det er godt med sitronvann og sitronjuice 🙂 Visste ikke at katter likte det men skal prøve det i vannet til Mr Sniff 🙂 Så får vi se hva han synes 😉

    8. Ha, ha, ka du kommer på… Men det var litt rart, jeg trodde ikke katter ville ha sitrus…, men kanskje jeg skal prøve tilby min det samme….Blir ikke dårlig i magen vel? 🙂

    9. maiken: Har ikke kikket i kattedassen…skiftet i den i går…..Men har ikke hørt “Splæsje-lyder” når pusefrøkna har besøkt toalettet! 😉

    10. Å, så heldig ho er. Du er nå så snill med ho. Tenk å få drink i katteskåla med sitron og agurkskiver på kanten. Du må ikke tipse mine dyr, altså….:)

    11. Rebekka: Åh, takk for tips! Det er bra for mennesker, og hun elsker, det så jeg har ikke tenkt på det. Skal være litt forsiktig med å gi henne det heretter…..:) Har ikke merket at hun har reagert.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg