Kari – Get your Gun!

 Det har kommet en ubuden gjest til gards……..

Et individ av heller tvilsom herkomst!

Ustelt……uvennlig…..og (mildt sagt): HELT UFORDRAGELIG.

Vedkommende er rett og slett en TYRANN!!

Ja, du aner kanskje hva jeg snakker om????

En slabbedask av en hankatt……….

…….som ynder å plage de to pusefrøknene som faktisk BOR her.

Da jeg kom hjem fra jobb her om dagen, var både Millie(Pus) og Anastasia i stua.

Dattera og Junior hadde måttet redde dem fra Uhyret.

Millie hadde fått et klor i øyekroken, men ellers hadde de sluppet unna med skrekken!

 

For to dager siden hadde Dritt-katta jaget Millie høyt opp i det store tuntreet.

Han satt rett under henne og brisket seg……

………men ikke lenge!!!

Eldste sønnen min fant nemlig en stige, klatret opp i treet og fikk skremt udyret ned………

I det krapylet landet på bakken, var det flere prøvelser i vente for ham…….

Hero (Golden Retriever) ELSKER å jage katter, og i lengden blir det kjedelig å jage de to som går her på heltid!

Skal si det ble fart på katteslubberten!!!!

 

Så ble det fred……..i ett døgn!

Sent i går kveld var det spetakkel her….IGJEN!

Hvorfor kan ikke den Vemmelige Skapningen holde seg borte???

Jeg kjenner at jeg blir litt PRIMITIV i tankegangen av dette her!!!

Jeg tror det er “Løvinnen som vil beskytte sitt avkom” – genet som har våknet i meg!!!

Hvis….og jeg sier HVIS jeg hadde hatt et gevær……og HVIS jeg hadde lært meg til å skyte……

….og HVIS jeg hadde vært GOD til å skyte……..

 

DA HADDE JE SKØTI………..!

 

 

Millie (Eller Pus som hun egentlig heter) og Anastasia sloss….på liksom…….

……..men de er egentlig “Bestiser” og har mye glede av hverandre………

Nå ønsker de bare å bli kvitt Den Store Slemme Hankatten….slik at de kan fortsette med sin ubekymrede lek!!!

 

29 kommentarer
    1. du må sterelisere pusane dine,da blir dei mindre atraktive 🙂 spørs om høsten er litt løpetid for hannkatter,men kjekt er det ikke nei,Det burde værtpåtvungent å kastrere alle hannkatter som ikke skal brukast i avl,da blir dei fromme og rolige 🙂

    2. fruensvilje: Millie (pusen til sønn/svigerdatter)ble sterilisert i sommer. Anastasia er bare seks måneder og har ikke hatt løpetid ennå. Hun skal også steriliseres snart. Skjønner ikke hvorfor han er så innpåsliten overfor dem! 😛

    3. Vi har også en slem hannkatt i nabolaget som banker alle de andre pusene, spesielt min og huseieren sin jentepuser (nå døde jo min jentepus i fjor). Min fikk gjennomgå skikkelig altså, men hu nektet jo å komme inn for hu skulle jo forsvare hjemmet sitt.
      Men, nå har jeg fått en stor, som i veldig stor hannkatt og han bakker dritten ut av den slemme hannkatten- jeg har ikke sett den andre på flere uker, så mulig han har tatt hintet 😛 Ha ha… Han banket huseieren sin katt for litt siden, men kort tid etterpå kom Mini og gav han en skikkelig omgang, og etter det har jeg ikke sett han. Flinke Mini!

    4. Heheheh denne hannkatten er jo virkelig begeistret for dine skjønne pusekatter 🙂 Bare det ikke blir skikkelig slåssing – så det blir mere skader 🙁 De gir seg ikke så lett disse Hannkattene – når de først har fått ferten av noe,,,,,, så tror de nok at de er HERREN blant damene 😉 På en måte glad du ikke hadde ladd våpen i nærheten hehehehehe
      God kveld og håper det ikke blir mjaue-ule-konsert utover natta 🙂 Egentlig ikke tid for den slags nå nei.

    5. Elin Slåen: Ja, godt å “Ha en bror i 5. klassen” som Prøysen sier….altså en som hamler opp med “De Slemme”. Katten er stygg i i pelsen….kanskje den har skabb?? Da kan jo kattene her bli smittet også. Det beste hadde vært avliving tror jeg….for jeg kan ikke tenke meg at noen tar vare på den – slik den ser ut! (Men jeg er bare tøff i kjeften….ikke har jeg gevær – og jeg har ALDRI løsnet et skudd i hele mitt liv! 😛 )

    6. Denne katten ser også veldig pjuskete ut, men ikke sånn at jeg mistenker at den har skabb. Mer at den kanskje ikke har et ordentlig hjem, men kanskje heller er en “feriekatt” til en av hyttene som ikke er helårshytter :/ Jeg veit ikke, for det er ingen her som veit hvor den hører til, men den har vært her så lenge jeg kan huske- ca. 5 år. Men han er jo ikke tam i det hele tatt og er slem som fy med alle andre katter, så jeg er bare glad den ser ut til å være borte. Han dreiv nemlig å bæsjet rett på utsiden av døren min- opp etter døren og veggen og alt. Skikkelig irriterende 😛

    7. Han er sikkert bare jentegæren:) Kan skjønne at det er litt irriterende, men de lever som de vil disse kattene:) Utrolig artig skrevet forresten:) Ønsker deg en fortsatt fin kveld:)

    8. etdiktomdagen: Disse jentene burde ikke være så attraktive for hankattene ..Den ene er sterilisert og den andre har ikke blitt kjønnsmoden ennå! 😉

    9. birdbay:Tusen takk! Kanskje han er jentegæern, og så bli han sur fordi det ikke “blir noe” på ham. Den ene pusen er nemlig sterilisert og den andre er bare “baby”. 😉

    10. Ja, det er jo det, og spesielt med katter. Jeg veit jo heller ikke tilfellet her, men med tanke på at ingen naboer veit hvem som eier den og den ser såpass pjuskete ut, så er det vel mest sannsynlig en så kaldt feriekatt vil jeg tru.

    11. Trodde virkelig det var en mann som hadde tatt veien, og som gjorde at du ville finne frem “gunnaren”….:)
      Men eg vet eg har advart deg mot de slabbedaskene der…..og ikke hør på fruens vilje….det blir ikke noe bedre. Spørs om du må få deg vanngevær….:)
      Det er noe dritt…med de hannene….:)

    12. Jagguu jaaa. leste jo innlegget til Tujanka først. om sin nyervervelse som jeg syns ligna fortreffelig på ei viss Anastasia sin inntreden i et fredfylt hjem,, og skulle til å etterlyse den frøkna.. så kommer du med denne historien.. leeeeer.. Nå går Norge godt.. fred være med alle katte elskere 🙂 Håper ikke jakta tar helt av nå.. 😀

    13. Uff, for en utfordring. Men enn at hankatten sloss med hunkattene…. For noen år siden var jeg utsatt for det motsatte…..jeg hadde en nabo som HADDE gevær. Det førte til to hankatter mindre i grenda, og ugjerningen var skjult med å prøve og brenne kattelika. Og jeg veit det er stor forskjell på å tenke og utføre. For i mitt tilfelle fant jeg-, ja faktisk FANT jeg ett resultat av de besøka, like her oppe i skogen. En kattunge uten øyne, nyfødt. Ingen kattemoren eller andre kattunger. For den hunkatten hadde nok heller ikke så bra liv, hun søkte tilflukt her hos oss en stund….som en katte som bar preg av vanskjøtsel. Så den naboen har ingen likheter med deg, gud forby :). Nå bor den katten vi fant i skogen hos oss, og faren var nok vår katt – han ene som måtte bøte med livet for den galeien den gangen…..

    14. dedicat: Nei – ikke har Karidansen gevær…..og hun verken tør eller vil skyte….men jeg tror ikke den hannkatten blir tatt særlig godt vare på, om den har et hjem……..

    15. Løvemamma slår til!!!! 😀 Ja, er bra irriterende med sånne slabberukler! Få dem kastrert i det minste. Lykke til med jakta. 🙂

    16. BforB: Jeg er veldig glad i dyr, men i noen tilfeller mener jeg at avlivning kan være det beste! MEN da skal det skje på en ordentlig måte – av noen som kan og som vet hva de gjør….Hvermansen skal ikke springe rundt med geværet og skyte i hytt og pine! Man skal også være rimelig sikker på at det er hjemløse katter det er snakk om, og kanskje undersøke litt. Denne katten har jeg sett noen ganger nå, og den ser veldig ustelt og stusselig ut. Men Karidansen kommer uansett ikke til å utnevne seg sjøl til noen bøddel her! 🙂

    17. Tone: Ja, det er veldig greit med kastrerte katter. Da springer de ikke slik, og de blir mindre stridslystne. det er altfor mange kattunger og katter som blir vanskjøttet fordi de er så lett tilgjengelige og ofte blir gitt bort gratis. Da er det liksom ikke så nøye, da!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg