Heldiggris! (Utfordring fra Frodith)

 

Nå på morra’n kom a’ Frodith med en utfordring :

– Skriv et innlegg her på bloggen der du nævner ting,

som gir livet ditt ei mening

(Dætta HER er faktisk trening

i å sjå de lyse si’en…….når je går i ring!)

 

Nei, jeg skal ikke la det gå på rim hele veien….Det blir litt for utfordrende…….sånn i farta!

 

Først og fremst er jeg heldig som har funnet tilbake til GLEDEN i livet.

Evnen til å føle glede var nærmest ikke –  eksisterende i flere år………og det kjentes ut som om det kom til å forbli slik……

DET ble det DEFINITIVT IKKE!!!!!

Jeg gleder meg veldig over at jeg har tre flotte, sjølstendige unger, som tilsynelatende tør å leve ut sine drømmer og utfordre seg sjøl.

I opplever jeg dem som solide,  ærlige og rett fram. (JA, jeg er HØYST subjektiv på området!!)

Vi kan tulle og tøyse! Innimellom bli vi sinte på hverandre…men det er noe VELDIG godt i BUNNEN!!!

 

Jeg er heldig som har vokst opp i en musikalsk familie. Det har vært en stor berikelse.

Jeg har også vokst opp i en familie der leken med ord har vært viktig. 

Jeg ELSKER å leke med ord – og jeg er en heldiggris som har denne evnen! Det gir meg mye glede…… og latter!!

Jeg er en heldiggris som har hatt DENNE utsikten i 26 år!


– Bære je ser Mjøsa……..

 

Å ha dyr gir meg masse glede! Jeg er heldig som har hatt mulighet til å ha katt, og jeg har vokst opp med elghunder rundt meg!

Søstra mi er allergisk for både hund og katt! Jeg er heldig som aldri har reagert på dyrehår av noe slag.

 

En Heldiggris er den som har gode venner. Jeg har ikke så mange NÆRE venninner, men de jeg har setter jeg VELDIG stor pris på!

En god relasjon….. er for meg en relasjon som tåler en støyt…..og så kommer man styrket ut av det!

Jeg er heldig som har tilgang på gode råvarer, slik at jeg kan kose meg med å lage god mat!!


Flæsk’pannekake tå nysilt mjølk!

 

Jeg er heldig som kan kjenne på glede over å pynte opp rundt meg!

Om høsten og vinteren er jeg storforbruker av telys!

 


Noen av englene og telysholderne mine! Hjertelysestaken har jeg fått av Yngstemann…

Den er ekte Nille – kunst.… Jeg har en del kunst derfra!!!!

Jeg har også noen andre pynteting som har en liten historie….og som jeg fryder meg over å ha i hus!

Stolen tilhører min yngste sønn. Han fikk den i dåpsgave av tante og onkel.

Solan Gundersen er et samarbeidsprosjekt mellom min mor og min datter! Kattungen min har gnagd av ham alle fingrene på venstre hånd, men det ser ikke ut til å affisere denne ukuelige optimisten det ALLER minste!

Bamsen er laget av afrikanske kvinner. Jeg kjøpte den da jeg var på Stillhetsretreat/skrivekurs i Italia. Ser du godt etter , ser du at den har et hjerte under den ene foten……….

Jeg har kanskje beveget meg litt på siden av temaet…..og det er ikke første gang……

….men disse tingene gir meg glede!

Ikke fordi de er så eksklusive eller har stor pengeverdi….men fordi de har en historie!

 

Jeg utfordrer INGEN til å skrive blogginnlegg om dette temaet……..

….men du kan jo tenke over hva som gir deg glede likevel…..?

Kort sagt : Hva som gjør at DU innser at du på mange måter er en……..

HELDIGGRIS!!!!!

14 kommentarer
    1. Ja, du er virkelig en heldiggris. Så fint å kunne sette ord på alt som er godt i livet. Fint å tenke gjennom og kjenne etter. Det skulle vi nok alle ha gjort innimellom. Blir godfølelse av sånt. 🙂

    2. Jeg synes dette var et kjempeherlig blogginnlegg <3 Det å kunne se gledene vi har i livet, er jo så utrolig viktig 🙂 Og du har mange gleder...det er jeg så glad for <3 Heldiggris 🙂 😀

    3. Tone: Ja, det er så fort gjort å henge seg opp i det som føles negativt…….Derfor er det greit å ta en liten oppsummering over det som kjennes BRA!! 😀

    4. fruensvilje: Ja, rikdom er så mye annet enn materiell rikdom! Det er den rikdommen som ikke kan måles i kroner og øre som er den aller viktigste, sjøl om det er godt å ha såpass at man slipper å bekymre seg så mye om å klare forpliktelsene sine! 🙂

    5. Margrethe: Ja, jeg håper de som leser innleggene mine stort sett oppfatter meg som en person som ikke henger med nebbet til stadighet! Alle dager kjennes ikke like gode, men om vi ALDRI opplevde en liten nedtur, så ville vi jo ikke klare å verdsette de gode stundene heller! Da ville vi ikke ha noe sammenligningsgrunnlag!:)

    6. Hei!
      Så flott innlegg og bilder – om det som gjør deg til en heldiggris <3 Ja det er sant at vi må ha nedturer for å virkelig verdsette de gode stundene.
      Vi er heldige <3

    7. Så fint innlegg. Og utsikten var bare kjempeflott. Men det og ha GLEDEN er nok det viktigste å ha….for i det “jordsmonnet” spirer alt. Ikke minst kjærligheten, som er viktig for å gleden. Kjærligheten til livet…. Nei, nå skal jeg gi meg. Ha en finkveld:))).

    8. BforB: Ja – vi kan velge gleden…eller dramaet og sorgen…Vi klarer vel ikke ALLTID å velge gleden, men hvis vi er bevisste på å som OFTEST gjøre det – DA er vi langt på vei…..:)

    9. Ja, du er heldig på så mange måter… Og det må være fantastisk det du sier om å finne tilbake til gleden i livet når den har vært fraværende en lang stund…
      Men du, skal du virkelig bytte ut den utsikten…?

    10. maiken: Ja, garden har vært en slektsgard i eksens familie. Min eks har forpaktet jord og fjøs siden vi ble skilt i 2006. Han måtte flytte fra garden da vi ble skilt og har kjøpt seg hus rett ved….. Flere i hans familie bor også ganske nær.Nå er tiden snart moden for at Karidansen får begynne på nytt – et annet sted! Det blir for tett….jeg hører ikke til her. Utsikten vil jeg nok savne, men sønn og svigerdatter blir jo boende, så jeg kan komme på besøk i blant! 😉 Mest av alt kjenner jeg på lettelse nå – for i perioder har jeg kjent at dette har røynet på! Både ansvaret og hele situasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg