Inspirert av Frodith!

 

Frodith har skrevet flere innlegg om hårrullene sine…… 

Er jeg i ferd med å BLI “henne med hårrullene” ?…;-)

Hennes hårruller er symbolske………

De er et bilde på å være litt sånn…..hurpete….

Jeg kjenner meg igjen i det hun skriver……om den hårrull – følelsen.

JEG har dessuten EKTE hårruller i skuffen på badet! 

Før, da jeg hadde halvlangt hår, brukte jeg nemlig hårruller når jeg ville være litt ekstra fjong…… Altså – jeg tok dem jo UT av håret igjen, da……..for å få KRØLLER!!

Etter sju år som korthåret, har jeg nå begynt å spare til litt lengre hår igjen. Jeg er lei av å måtte gå til frisøren annenhver måned.

Jeg er også lei av å bruke styling-produkter i håret. Det er dyrt, og håret blir ekkelt å ta på!

Delvis for å kamuflere at  jeg har “Sparesveis” (NB! : Må ikke forveksles med “Hentesveis”!) bruker jeg for tida ofte små tørkler som jeg tvinner rundt håret.

Ellers så liker jeg godt å pynte meg med disse fargerike tørklene……..så jeg kommer nok til å fortsette med å bruke dem!

 

Frodith har også inspirert meg til å kjøpe hårfarge for å dekke over “Midtrabatten” som dannes når tonet hår vokser ut.

Med dattera som veileder og moralsk støtte, dro jeg til Cubus og kjøpte glansvask……..

…….til den nette sum av kr 149,-

Nå har hun hjulpet meg med å farge håret etter alle kunstens regler!

 

Jeg ble så blond, atte!!!

…..men jeg har nå ikke tenkt å bli rosablogger på heltid av den grunn!!

 

“Blondes have more fun”…med eller uten hårruller……Sjøl om jeg ser ut som Dama med hårruller (i dobbel forstand)  her!

 

 

15 kommentarer
    1. Kledelig til deg det der..litt for kort hår til hårruller jeg da…men kan nok være litt sånn hårrullhurpe innimellom…men ikke så ofte …tror jeg :))

    2. annebe: LITT hurpetendenser tror jeg bare er sunt…..En skal ikke være BARE medgjørlig heller, for da kan det ende med at en lar seg overkjøre støtt og stadig! 🙂

    3. Jepp, nå kommer du til å få det skikkelig moro. Med hårruller og blondt hår skal du se det blir sving på sakene. Ha en strålende aften. 🙂

    4. greit å få litt glans i håret,etter et par år med farging av håret har jeg nå gitt meg på det da,det får bare være grått 🙂
      håruller har jeg dårlige minner om,husker vår mor rullet opp håret vårt 16 mai og vi måtte ligge med det om natten,store stikkande ruller o gru 🙂 det gikk med litt dopapir da for å dytte under så det ikke skulle stikke sånn.

    5. fruensvilje: Sove med hårruller….?.Huff og huff! Da kan man begynne å snakke om å lide for skjønnheten. Jeg har nesten ikke grått hår ennå, men når jeg ser at jeg begynner å bli gråsprengt i midtrabatten….da skal jeg slutte med toning…tror jeg! 😉

    6. :-)) Herlig innlegg!!! Fin blond farge fikk du også 🙂 Herlig å få litt lengde på håret – så da kan du bruke “hårrullene” til å få krøller 😉

    7. Så gøy å være til inspirasjon 😀 Spesielt når jeg har så slitsomme dager og ikke orker å gjøre stort på kvelden 🙂 La meg kl 21 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg