A’ Olga er nysgjerri’…..og FREKK!

 

Sønn : – Vi driv me’ et nytt filmprosjekt…..det skar handle om bygdeoriginaler……

Mor :  (Ler høyt) – Ja, DET kan jo bli moro…….

Sønn :  – DU er rollemodell tel en ta figgura………!

Mor : (Litt spakere……..og merkbart skeptisk) – Å slags figgur da…….ei skikk’li ………

……..Kjæft – smælle?????

Junior : – Nei…………ho som er lei ta bygdelivet…… og vil fløtta i frå alt samman!

Mor : (Tydelig lettet) – Åååååååååjaaaa!

 

I hælja bynte opptaka. Rollefigur’n som var inspirert “tå a’ mor” ……..har visst vørti strøki i frå rollelista……

Je vet itte helt om je er lette’…hell skuffe’….??

 

 

 

 Her har vi a’ Olga Martinsen………. Ho er den mæst “oppdaterte” kjærringa i bygda…..

………..og DET sier itte lite!!!!

A’ Olga er nok oppvøksin på Hedemarken, men akkurat her vart a’ så høgtidli’ at a’ bynte å KNOTE!! Det er itte akkurat hår dag at a’ Olga blir filme’!

 

Je oppdage’ forresten at a’  hadde lånt Nille – brillen’  mine…..UTEN å spørja om lov!!

Ho er itte bære nysgjerri’…….

……..ho er utruli’ frekk i tillegg!

 

(Bildet er lånt fra VeldreFilm)

 

 

17 kommentarer
    1. 🙂
      Så spennende da!!! Også tenkte jeg litt lenger nede i teksten…. nei 🙁 skulle du ikke være med allikevel???! Det var synd …. men men…. Det finnes noen bygdeoriginaler rundt om ja 😉 Spennende filmprosjekt 🙂

    2. Stilig bilde..mye bra på gang den gjengen der ser det ut til 🙂 Dumt vi ikke får se “din karakter ” da..men jammen bra det ikke var du som var inspirasjon til hu mest oppdaterte..greit å vite/få med seg litt…men ikke alt..hehe…

    3. fruensvilje: Ja, men jeg tror det er et litt utdøende fenomen, for nå er vinduene og blomsterpottene skiftet ut med sosiale medier…Om det er så mye “bedre” er en annen sak! 😉

    4. Margrethe: Jeg vet hvem modellen er….Ei dame som faktisk innrømmet at hun sto og fulgte med på nabogardene…….med kikkert! (Det er IKKE meg!;)

    5. etdiktomdagen: Jeg skulle uansett ikke ha vært med og spilt meg sjøl….men nå er hele rollefiguren droppet…og jeg tror det er like greit! 😉

    6. frodith: Jeg har ikke sett noen av opptakene, så jeg er spent.- Blir nok en stund til den blir ferdig redigert, for de har flere prosjekter på gang samtidig….og en del andre ting å drive med også! 🙂

    7. etdiktomdagen: I byen drukner man mer i mengden. Det er fordeler og ulemper med alt, men det er deilig å kunne gjemme seg vekk og være litt anonym når en har behov for det! 😀

    8. Bygdeoriginaler er jo morsomme. Gleder meg til å se filmen hvis du publiserer den her 🙂 Jeg synes vel kanskje det var bra du ikke var representert 😉 Men hadde jo vært artig likevel <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg