På et flyvende teppe……?

 

I dag kommer dattera mi hjem….Akkurat nå sitter hun nok på toget fra Trondheim.

Jeg har vært flink….

Jeg har ikke sendt sms for å forsikre meg om at hun har kommet seg på toget……..

Hun liker ikke at jeg …..gnåler……….

…….det skjønner jeg egentlig godt……….

……..for jeg liker heller ikke å bli kontrollert.

Hun kan være litt egenrådig…………

………..det kommer sikkert fra faren……

 

En gang jeg sendte sms for å høre om hun satt på toget, fikk jeg følgende svar :

– Nei , akkurat nå sitter jeg på mitt flyvende teppe på vei til Alaska! Hvordan det???

Direkte oversatt betyr det :  – Mor  – ikke mas!!!!!

 

Så nå tusler jeg litt rundt…..gruer meg til å ringe bilverkstedet………..

……….og lurer på om Snuppa mi sitter på toget!

 

 

 Ellen – mor – som nesten alltid lager ablegøyer når hun blir tatt bilde av……

(Bildet er tidligere publisert i et blogginnlegg,……….med hennes tillatelse!)

 

18 kommentarer
    1. Koselig å få datter hjem på besøk <3 Og ja vi er litt sånn vi mødre at vi vil sikre oss at de er kommet både hit og dit.... Kjenner meg så godt igjen <3 Vi er bare sånn 🙂
      Kos deg med datterbesøk 🙂
      Håper du får positivt ut av telefonsamtalen til bilverkstedet!!!
      Ha en flott dag!

    2. Herlig da, datteren din altså. Ja, det gjelder å ikke “mase” for mye. Mine sier alltid at om det er noe, så skal de si ifra……. Kos dere masse i dag!

    3. he he ,ja voksne døtre kødder en ikke med,jeg har 2 :)) tenker dei innst inne liker att vi maser litt da,en dag skjønner dei att vi tross alt er redde for dem .
      Kos deg med snuppa når hun kommer,kan bli trivelig det

    4. Ha, ha, ja det kommer sikkert fra faren….:), og humoren må hun ha etter deg…Ellers så forstår vel ungene våre at vi bare bryr oss litt ekstra og er redd for de….

    5. Dette er faktisk et tema som er usedvanlig sentralt for meg og for andre, og ikke minst ungdom.. så før jeg kommenterer det.. kan jeg få tenke på et innlegg og kanskje dele erfaringer med deg. 🙂

    6. maiken: Yngstemann sier han har arvet den rare humoren etter meg….Ellers kan jeg nok være ganske sta av meg…må innrømme det! 😉 Ja, litt bekymret må vi ha lov til å være. 🙂

    7. Ja, man må lære seg å slappe litt mer av når det gjelder barna, men lett er det ikke nei. Jeg forsøker å ikke mase så mye. Og lykkes vel for det meste…håper jeg 😉
      Herlig bilde, glad og fornøyd jente <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg