Redd?? Je??

 

– Kari, du må se inn i kameraet!

Det er a’ Eva , bloggvenninna mi som sier det. Ho står der med kameraet og skar ta bilde tå meg og en eksotisk fuggel……

Det er itte bære bære å skulle sjå inn i ei kameralinse SAMTIDIG me’ at’n skar følgje me’ på å fuggeln gjør.

Ja, for her nytter det itte å væra uoppmerksom, altså!

Plutselig kan fuggel’n komma på at ‘n skar nebbe åt meg!

Je lik itte å bli hakke’ på!

……….og je lik itte fugler som flakser med venga rundt hue på meg!

REDD, sa du???

Nei…………men je vil gjenne ha KONTROLL på omgivelsa mine…..hvis du skjønner…..?

DET er no’ heeeeeelt anna enn å væra redd!!

 

Tel slutt så sier a’ Eva :

– Du kan jo stå litt bag’an , Kari…..!

Så da steller je meg litt “bag’an”………….

 

Forresten…..ser du at fuggel’n passer tel hårpynten min..? 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Kult bilde..du og fuglen passa perfekt i farger ja ..eksotiske begge to :))..hehe..hadde nok ikke følt meg helt avslappa jeg heller :)) Fredagsklem til deg ..og fin morgendag :))

    2. Hihihi 🙂 Må innrømme at det var mye lettere å fotografere deg når det ikke var vesener med nebb og vinger tilstede ja 😉 Men jeg synes du var flink jeg. Skjønner skepsisen din. Man vet jo aldri hva disse her nebbete fjærfeene kan finne på å gjøre 🙂 Men fin var den jo, uansett 🙂 Og du var enda finere <3 Og man skulle tro du hadde dresset deg opp for akkurat denne anledningen <3
      Klem <3

    3. He he…jeg er heller ingen fugleelsker. Synes de har en tendens…som du sier…til å…flakse for mye. Akkurat som folk – de som flakser for mye har en tendens til å overdrive litt. Så du skjønte ikke dagens “lille”? Oksimoron? Ta et lite google-søk. Vi trøndere er “flinke” med oksimoroner. Eller oksymoroner som det egentlig heter…Ha en fin helg!

    4. Dere står jo i stil. Du burde hatt den på skuldra du! Fint bilde, men jeg hadde også sett på fuglen her ja, i stedet for å se inn i kameraet. 🙂

    5. Eva: Takk! 😀 Ja jeg er så klarsynt at jeg SÅ at jeg skulle møte på ei limegrønn papegøye den kvelden! 😛 Ellers liker jeg bedre å posere sammen med FOLK enn med FUGLER! 😉

    6. rteworld: Nå har jeg “lest meg opp” på oksymoroner. Der fikk jeg utvidet ordforrådet mitt…. litt….gitt…..
      Ha ei drit – fin hælj! 😀

    7. He, he, egenlig skulle du hatt han på skuldra :))))). Så bra passa han til hårpynten:).
      Men det er greit med kontroll. Jeg satt ute her om dagen da jeg kjente lufttrykket av vinger mot kinnet….fugl…tenkte jeg, før jeg hyla. Det var en øyenstikker, skrekkens insekt. Sjøl om jeg har blitt mye mindre redd de denne sommeren, så er jeg ikke så fortrolig at jeg vil ha de opp i fjeset. Det sa jeg med mange strek under til søstera mi, som kommenterte litt leende mitt hyl….hun vart enig da hun skjønte nærhetsgraden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg