Når det går litt i surr oppe i topplokket…….

 

Har du opplevd  at du tenker på noe oppe i hodet….

….og så kommer det ut et helt annet ord enn det ordet du mente å si….?

Junior kikket i matskapet i kveld.

– Det er havregryn her ser je, så da koker je meg det tel frokost i morra!

– Å, er det itte flere wienerbrød i fryser’n…..?…… sa jeg…..

Nå steiler du sikkert…. Jeg skrev jo nettopp at jeg langt fra er noen perfekt mor…..

….men man gir da virkelig ikke avkommet wienerbrød til frokost?????

 

Det er her surret i hodet kommer inn…..

….for jeg mente sjølsagt rundstykker….

……GROVE, HJEMMEBAKTE sådanne!

Så i kveld har Kjerrringa svingt seg rundt…..

De ble ikke ferdig stekt før klokka 23…..så de må få stå under et håndkle til i morgen………

……før de havner i fryser’n….

 

Ja visst – je KAN væra prektig husmor når je vil!!!

 

Nå er frokosten berget!

GOD NATT! 😉

18 kommentarer
    1. Hihi….. herlig! Joda – det skjer at feil ord kommer ut…. og enda oftere at jeg snakker uten å tenke…. du har vært skikkelig huslig – tipper det smaker nydelig 🙂 fin dag til deg!

    2. Hehe, wienerbrød….herlig! Sier ofte sånt selv, merkelige ord som ikke hører hjemme med som bare spretter ut 🙂 Deilige rundstykker da, nå ble jeg misunnelig her….for jeg orket nemlig ikke å bake i går, og i frysern er det tomt 🙂

    3. Wienerbrød til frokost er ikke å forakte. Da jeg var i USA i 2001 hadde jeg og kollegene mine gledet oss til en skikkelig “all included”-breakfast, med egg og bekken, osv., osv., men da vi kom inn i resepsjonen på Hotel Nugget i Reno – hva tror du var “frokosten”? Jo, kaffe og american donuts. Ikke rart de er smellfeite “over there”. Visa endte godt, vi dro på en amerikansk frokostrestaurant og spiste en “continental breakfast menu”, med en fantastisk oppvarting som bare amerikanere kan. Rundstykka dine så gode ut. Send meg gjerne noen. Si fra så skal du få adressa mi.

    4. Min matgale verden: Jeg hadde fri i går, og det har jeg trolig i dag også hvis ingen blir sjuke på jobben! Så da hadde jeg overskudd til å bake i går! Ja, det kommer ut mye rart fra den munnen min…..og sikkert også fra din! Tror det surrer jevnt oppe i hodet på oss begge…..men så kjedelig det ble hvis vi aldri sa noe dumt eller gjorde noen tabber….Tenk så mange blogginnlegg det blir av sånt! 😉

    5. rteworld: Ha-ha…. spørs vel om rundstykkene blir så lekre etter et par dager på reisefot! I utlandet er det mye “rare” frokoster….i alle fall etter nordmenns målestokk! Donuts til frokost? I Italia serverte de noen ekle horn som nærmest virket som de var laget av fet wienerbrøddeig….. Skikkelig nedtur….men de hadde da noe yoghurt og frukt også….:)

    6. fruensvilje: Ja, jeg er veldig glad i havregrøt…..og så lurer je ti en liten “Fløt’skvætt”! 😉 Har på kanel….og bruker kokossukker på. Prøver å unngå hvitt, raffinert sukker. 🙂

    7. Mmmmm de så da virkelig gode ut, de rundstykkene 🙂 Jeg spiser ofte havregryn med litt rosiner og en dæsj sukker og melk, til frukost. Av og til ender jeg opp med å lage havregrynsgrøt.Mmmm det er også godt.

    8. Ja, DET var husmora si det!! 🙂 Hehe, mine kom en gang i barnehagen og sa de hadde spist muffins til frokost…. og det hadde de. 🙂

    9. Ehhh…..tja….. mmm….tror det var sånne med rosa melis som var igjen etter en barnebursdag…. Men det er så lenge siden at det kan godt være jeg tar helt feil. 😉

    10. Nam…det så skikkelig godt ut 😀 Og joda, klart at av og til kommer feil ord ut, når det liksom passer dårlig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg