Danse swing med tunga tel tørk……?

 

Jeg har en uvane……..

Ja, jeg har mange….men jeg har ikke tenkt å ta for meg ALLE….her på bloggen!

Når jeg konsentrerer meg veldig, så har jeg lett for å stikke tunga ut av munnen….

……..og da er det ikke snakk om en diskret, liten tungesnipp i munnviken, altså!

– Stikk’ du tunga di litt lenger ut nå, Kari, så klarer du det sikkert!

Ja, det var det en som sa til meg en gang………

 

Når jeg f. eks. skal manøvrere bilen på en overfylt parkeringsplass, kan jeg plutselig ta meg i at jeg sitter med tunga laaaaaangt ute……

 

Jeg hadde en gang en kjæreste som var veldig god til å danse swing.

Jeg er også veldig glad i å danse (Kaller meg ikke Karidansen for ingen ting!)

…….men swing går ofte så kjapt, og jeg synes ikke alltid det er like lett å slappe av og la andre ta styringa…….

…..ehhhh……. (Det gjelder for øvrig ikke bare når jeg danser)

Denne kjæresten påsto at jeg danset swing med tunga!

Hørt sånt!

 

Iherdig tunge – veiving a la Dagros er kanskje ikke det aller beste trikset hvis man vil gjøre inntrykk på mannfolk?

Eller……. INNTRYKK gjør man kanskje……….

 

……….men ikke akkurat sånn at det gir mersmak…?

26 kommentarer
    1. He-he 😀 Ja, ikke lett det der 😀 Jeg har også noe greier med munnen når jeg konsentrer meg, ser litt smågal ut tror jeg 😀 Herlig tegning 😀 Når du tegner nå, tegner du først, og SÅ kommer historiene, eller omvendt 😀 Jeg starter noen ganger med tegningene, og andre ganger omvendt… 🙂

    2. frodith: Så langt har historiene kommet først hos meg….men jeg utelukker ikke at det blir motsatt også. Koser meg med paint og oppdager stadig noe nytt. Nå tegner jeg mye raskere enn i starten også – kopierer og fikser og gjør endringer hist og pist! tenk å ha det så moro med tegning når en har passert 50 – og knapt har tegnet siden en gikk på barneskolen….for det ble jo ikke “FINT”! 😛

    3. Ja, ikke sant det er moro 🙂 Man finner ut mye artig, og det er bare så mye mer gøy å blogge også, når man har mulighet for å illustrere det AKKURAT som man vil 😀

    4. frodith: Ja, fint å kunne illustrere sjøl framfor å hente fra nettet. Da er man også sikker på at man ikke går noen i næringa ved at man “Stjeler”.:)

    5. Haha, herlig! Kan virkelig se deg for meg på dansegolvet, og fin illustrasjon av deg selv og:) Hadde en gutt i barnehagen som gjorde samme ting, og moren fortalte at hun hadde gjort samme når hun var barn, men om hun fortsatt gjorde det sa hun ingenting om, hehe. Litt sjarmerende kan man vel kalle det 🙂

    6. 🙂 herlig!!! Kan virkelig se det for meg ja 🙂
      Jeg har en tendens til å begynne plystre eller nynne…………. når noe nærmer seg og jeg ser noe oppstår……. noe tresser meg…. hmmmmmm da nynner/plystrer jeg plutselig. Ofte i bilen 🙂
      Ha en flott søndag!

    7. Bare tunga er i rett munn så skal dette gå bra. Forøvrig er du i godt selskap. Nils Arne Eggen var ute med tunga hele tiden – som en slange var tunga rett som det var ute og “sniffet” mot omgivelsene.

    8. Elin Slåen: Ja, jeg løper ikke rundt med tunga ute på heltid, altså…………men en får se det komiske i det, og prøve å la være……. Unga mine hadde også tendenser til å strekke ut tunga da de var yngre! 😉

    9. etdiktomdagen: Det er liksom ikke så påfallende……som det med tunga. Ellers klager unga på at jeg går og snakker mye uten lyd….det er sikkert nummeret før jeg tenker høyt….;)

    10. rteworld: Jeg har ikke studert ham så nøye , for jeg er ingen fotballpatriot…….men jeg synes han er artig og slagferdig, så da er jeg i godt selskap! 😉

    11. natheless: Nei, det går litt på automatikken. Jeg var jo ikke klar over at jeg viftet med tunga da jeg danset swing….før jeg ble gjort oppmerksom på det! 😉

    12. Tone: Nei, jeg har observert andre som gjør det også! Kanskje jeg kan starte en Facebook-gruppe : “Vi som slenger med tunga”- foreningen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg