Ligg unna støtfanger’n min!!

 

Karidansen liker seg når hun har god tid – og kan kjøre litt sakte.

Hun koser seg når hun er enerådende på veien……

…..derfor kjører hun gjerne en omvei for å slippe de mest trafikkerte strekningene……..

…hvis det er mulig……

…..men det er langt i fra støtt hun får være i fred for………

MR SUPER SS RALLY GT!!!!

Hans favorittbeskjeftigelse er å kjøre kloss opp i støtfangeren til bilen foran….ligge der å lure –  og NESTEN kjøre forbi…..

Når han endelig gjør det, er det med eget og andres liv som innsats…..

Karidansen har hatt mange sånne bak seg……

……….og det har hendt mer enn en gang at hun har måttet trø på bremsen for å hjelpe Mr Rally GT til å smette inn foran henne FØR det nesten har blitt et sammenstøt med en møtende bilist!

(Det finnes nok noen Mrs Rally GT også, men foreløpig tror jeg de er i mindretall)

Karidansen er en av dem som stadig peiler seg ut en busslomme som hun kan kjøre inn på for å slippe “De Travle og Trengende” forbi.

Hun skal nemlig ikke ha DET på seg…….. at hun sinker trafikken!!

Det er en uskikk dette, at man på død og liv (i dobbel forstand) skal kline seg innpå bilen foran!

Karidansen har nesten aldri vist finger’n i trafikken.

Kun EN gang – og da var det et eksemplar av arten Fartsfantom I Sportsbil som lå limt innpå støtfangeren hennes!!

 


Kjerringa er så opptatt me’ å glana i spelen at a’ høll på å kjøre rætt i et tre! (Neida – bære juks…… her er a’ væl hemmatt!!)


Har døkk skjønt det nå!! Kjør pent! Det er itte støtt at Karidansen er like tøff………

………men ho kan bli SPRÆTTSINT, altså!!!

 

 

16 kommentarer
    1. Ler,, jada.. jeg har skjønt det.. Fikk meg en smellbot i sommer på tur hjem fra Lofoten.. men det var en glipp da. Men nå har jeg bestemt meg å roe kraftig ned etter veiene. Men når det er sagt. så gudbedre,. hadde vært spennende å se åssen ei “sprættsint” ei ser ut 😛

    2. he he ,jeg tror ikke du blir så sinna jeg 🙂 festlig det siste bilde av deg.
      Nei slike som presser hele tiden burde vært bøtelagt på linje med dem som blir tatt i å kjøre altfor fort,for det er som du sier en uting å presse trafikken i håp om å komme et minutt fortere fram

    3. dedicat: Tror du helst vil både slippe å høre og se “Den Sprættsinte”. Det er bra du har tatt lærdom av den bota….eller….? Holder ikke Madammen deg i ørene, da?? Regner med at du fikk bot for å tråkke for hardt på gassen – ikke fordi du lå limt innpå den foran. For da fortjener du å støte på (I dobbel forstand) ei Sprættsint ei!!! 😉

    4. Hehe hærlig! Kjenner meg igjen i den. Prøver å rette på speielen jeg da, og stirre sint i speilet bak på bilen bak ja…. og innbiller meg at føreren bak ser de sinte øynene 😉 Og kanskje gjør den det også, for av og til sakker den faktisk på farten 🙂

    5. Jeg er nok en litt “aggressiv” sjåfør. Ikke sånn at jeg irriterer andre. Men sånn at jeg fort kan bli litt småirritert inni meg, fordi noen ynder å lunke i 50 i 80 sone. Faktisk er det også et brudd på trafikkreglene, og kan skape farlige situasjoner. Spesielt når jeg bevitner farlige forbikjøringer pga. nettopp dette. Da er det bedre å gjøre som du, å kjøre ut, og slippe forbi de megairriterte.
      Jeg har det sjelden så travelt at jeg må ligge og irritere andre….Jeg holder det for meg selv 🙂 Det er hver sin kjørestil 🙂

    6. Eva: Jeg er ingen sinke i trafikken til vanlig, og er det ikke mulighet til å slippe noen forbi ved å kjøre til siden, så prøver jeg å holde flyten og hastigheten oppe. Men når jeg kjører utenom hovedfartsårene…så setter jeg pris på å slippe fartsfantomene. Jeg kan ikke tenke meg at du er av dem som har for vane å ligge helt innpå støtfangeren til den som er foran. 😉

    7. etdiktomdagen: Jeg TENKER ofte hardt på det….og innbiller meg at det hjelper! 😉 Noen ganger tipper jeg lett på bremsen et par tre ganger for å markere at : “Nå trør du meg for nære!”

    8. Vi får håpe at Karidansen ikke er en av de som aldri klarer å kjøre fartgrensen men ligger og luser så andre blir irritert 😀 For ikke å snakke om de som kjører 70 i 80 grensen og fortsetter i 70, også i 50 og 60 grensen. De er det mange av 🙂 God helg:)

    9. Mariann Sæther Tokle: Nei, jeg prøver å holde fartsgrensene. Dessuten kjører jeg til side hvis jeg ser at det blir mer enn to biler som ligger på hjul bak meg Jeg blir også irritert over lusekjørere som ligger i samme hastighet uansett… Det er de som vil ligge minst 10 km over og som presser og presser jeg snakker om her. Særlig når det er vinterføre og glatte veier… 😉

    10. natheless: Ja, det er godt! På motorveien MÅ man bare følge strømmen….og hvis det går jevnt i 110 – 120 – da liker ikke Karidansen seg noe særlig……

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg