Venninner i over 30 år……..

 

Det har vi vært…..

 

Omtrent slik så vi ut….da vi møttes…..

 

Den ene mørk, brunøyd og stille……..

Den andre lys og blåøyd (i dobbel forstand) og ganske livat og pratsom……….

Tonen fant vi ved kjøkkenbenken da vi ble “samboere”  mens vi gikk på lærerskolen……..

I noen perioder av livet har vi hatt mye kontakt….

I andre perioder har det vært mindre…….

…..men vi har alltid kunnet ta opp igjen tråden når vi har møttes…

……slik som i dag!

 

Bunnsolid og vettug – reflektert – og uten “jålepottefakter”!

 

Ja, slik er denne dama….slik jeg kjenner henne……..

….og jeg har altså kjent henne i mer enn tredve år!

 

23 kommentarer
    1. frodith: Ja, og et bevis på at noen vennskap kan vare lenge. Det er jo noen som bare kommer innom på en snarvisitt, men alt har en misjon…tror jeg! 🙂

    2. Herlig med en sånn venninne, ei som alltid er der når det gjelder, og som man alltid kan vende seg til i medgang og motgang <3 Jeg har en sånn venninne jeg også, som har vært der siden vi gikk på videregående sammen 🙂 Det har vært en lang periode nå hvor vi ikke har pratet så mye. Men i dag spiste vi lunsj sammen, og det var ultrakoselig 🙂

    3. Kjempe herlig. Egentlig så savner jeg vel en barndomsvenn.. men det ble aldri til at det ble holdt noen form for kontakt. Så vi vokste nok i hver sine retninger :D)

    4. Ja, er det ikke rart, hvordan noen vennskap bare dør ut og en mister hverandre. Mens andre forhold, finner man tilbake til kjemien og vennskapet med en gang en treffes, om det så har gått lang tid. Fint med sånne vennskap. 🙂

    5. Det er herlig! Noen venner varer livet ut og andre fyker innom og drar igjen like fort. Det er godt å ha vennskap som betyr noe spesielt – der det er lett å ta opp tråden uansett avstand 🙂

    6. Eva: Disse vennskapene er slike at vi ikke nødvendigvis trenger å ha så tett kontakt! Så fort vi møtes , så “er vi der” igjen. Jeg har også hatt vennskap som har vært veldig tette en stund, og så har det glidd over. Jeg tror det handler veldig mye om hvor vi er hen i livet. Da jeg var veldig sjuk, omgikk jeg mennesker som jeg nesten ikke har kontakt med i dag. Det handler vel om at jeg har endret meg mye siden da. (Men jeg møtte også et par stykker i den perioden som jeg har som veldig nære venninner i dag! 🙂

    7. dedicat: Jeg har ingen nære venner fra barndommen som jeg fortsatt har kontakt med. Hun jeg skriver om i dette innlegget er min “eldste” venninne, som jeg ble kjent med da jeg var 21! Koselig med noen som har fulgt en lenge, men jeg har også et par veldig nære venninner som jeg har kjent i 8-10 år. Jeg regner med at du har en veldig stor kontaktflate, men det er noe eget med disse nære vennskapene.De er kanskje spesielt viktige for oss som er single! (Venninner trenger jeg forresten uansett!):)

    8. Tone: Alle vennskapene eller forholdene har sin misjon. Når “oppdraget er utført” kan vennskapet/forholdet opphøre. Og så er det godt med de vennskapene /forholdene som varer…og varer! Venner som har kjent meg lenge og vet om de aller fleste av mine gode og mindre gode sider! 😀

    9. Margrethe: Ja, sjøl ei som er litt eremitt trenger ei god venninne å prate med i blant! Og så “Snakker” jeg jo en del med dere her på bloggen! 😀

    10. Miss Imperfektum: Ja, der er godt med slike venner. Jeg koser meg skikkelig med den painten nå! Det blir morsommere jo mer jeg lærer meg om det! Ble inspirert av Frodith til å begynne med det! 😀

    11. Herlig med sånne mennesker som blir venner for livet. De er gull verdt, for de kjenner oss ordentlig og vi kjenner dem. Jeg er heldig og har noen sånne jeg også. Men over 30 års fartstid har man mange minner!

    12. natheless: Det er godt å ha noen som har “Fulgt” en gjennom mange år. Noen som har holdt ut med alle ens nykker og mindre gode sider…… Jeg synes nesten alle nære venne – eller kjæresterelasjoner gjennomgår en liten kriseperiode. Det er den fasen der man blir kjent med de mindre sympatiske sidene til hverandre. Når denne perioden er vel overstått, så er et stor sjanse for at vennskapet eller kjæresteforholdet varer …..i alle fall en god stund! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg