Ribbe og Bacon er blitt store!

 

Husker dere at jeg ba dere komme med navneforslag til de to grisungene som sønn og svigerdatter skaffet seg i vår?

Det kom inn mange flotte forslag!

Her er innlegget jeg skrev om grisene i mai :  Petra og Purken……..???

Det var imidlertid ingen av dere som fikk full uttelling med navneforslaget, men Frodith var ganske nær….

Hun foreslo nemlig Egg & Bacon….

 

Eget navneskilt ved inngangsdøra må man ha!

 

Ribbe og Bacon liker å ha selskap i hverandre!

Bacon synes det er varmt om dagen, så han legger seg i skyggen for å hvile………

Ribbe er mer sporty anlagt, så hun synes det blir kjedelig når Bacon bare vil ligge å purke …som ei anna purke!!…….

Da biter hun ham litt i bena og dytter på ham med trynet sitt…..

…..men Bacon bare stønner og vifter med ørene…. uten å rikke seg en tomme……..

Disse to gissegassene har hatt tilgang på avdanket bær og frukt nesten hele sommeren. De blir fornærmet hvis de får servert poteter eller brød……..

– Det kan bikkja spise………tenker Ribbe og Bacon!

 

Denna karen spiser det han får………..

 I går fekk’n bannan tå meg…da’n kom innom på veranda’n en tur…….

– Hero – ta’n!

Og det gjord’n!

 

 

 

20 kommentarer
    1. Mine hunder elsker banan- de får det som godbit, og i maten 🙂
      Ribbe og Bacon var jo passende navn- det er vel det de ender opp som tilslutt kanskje? 🙂

    2. Oi,ja denne hunsket jeg nesten ikke at jeg hadde gitt forslag på en gang. Men jeg tenker nå at jeg tenkte at siden den ene var dame, så tenkte jeg EGG 😀 OG bacon var jo helt naturlig 😀 Hi-hi Stor og fine var de 😀

    3. Elin Slåen: Ja, det er fare for at de ender opp som det….men det er et par måneder til: De har et svinaktig godt liv der de tusler rundt i kvea si! Ja, Hero er altetende, men jeg gir ham sjelden godbiter. Han er jo ikke min, så jeg må opptre som en “Ansvarlig bestemor”! 😉

    4. De lever nok grisens glade dager til det siste- det er jo det kjøttet som smaker best også 😉
      Nei, jeg gir heller ikke godbiter til andre sine hunder, i alle fall ikke uten å spørre først 🙂 Med en Lillemor som ikke tåler noen ting, klikker jeg i vinkel hvis de gir henne godbiter uten å spørre først, så da lever jeg etter det med andre sine også 😛 he he

    5. frodith: Nei, det gikk lang tid før eierne bestemte seg for navn og fikk opp navneskilt….så derfor har jeg ikke skrevet mer om det før nå! 🙂

    6. Elin Slåen: Ja, man skal vise respekt. Jeg vet at det er greit med en banan i ny og ne, så jeg spør ikke om det. Dessuten er han med på lange joggeturer veldig ofte og er slank og sprek, så han tåler litt! 😉

    7. Hehe…søtt når til og med grisene får navn 😀 Og ikke bare har et nummer med ett formål 😉
      Jeg fikk ikke opp bildene i innlegget, så det betyr nok at det er sengetid for meg nå 😉 Og PC’en ønsker seg nok en omstart 🙂
      Ha en god natt, både du og de firbente 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg