“Hu hælste åt meg, enda je itte kjint’a!

 

Personen som fortalte meg dette for noen år tilbake, var ganske så indignert!

Vedkommende hadde stått i kassakø – og så var det ei dame hun NESTEN ikke kjente som hadde hilst og smilt…

Tenk DET, da gitt!

Man hilser og smiler vel ikke til folk man nesten ikke kjenner?

Sånn oppførsel kan man vel nesten kalle ……

…….. en smule pervers……..??

 

Det er best å holde seg til dem man KJENNER…….

…..ikke sant!?

Det er i alle fall TRYGGEST!

MEN :

Hvis man bare skal hilse på dem man kjenner.……..

…..kun omgås de man kjenner………fra før….?

Blir ikke det litt ….kjedelig….

……sånn i lengden???

 

Noen av dere har sikkert fått med dere at jeg nylig har hilst på et par damer jeg ikke kjente fra før.

For noen måneder siden visste jeg ikke at disse to eksisterte en gang!

Og så har jeg blitt litt kjent med dem – via tekst og bilder!

møttes vi altså……..og det føltes som om vi hadde kjent hverandre lenge!

Praten gikk så lett………

……..og jeg tror vi også hadde kunnet være stille sammen!

Det er spennende å treffe nye folk!

 

Det er synd hvis vi lager oss en verden som er så trang og snever at vi ikke kan åpne døra for NOE nytt…

…………….verken på den ene aller den andre måten!

 

Da er det fort gjort å stagnere….der inne i bobla si!

 

 

Itte så lett å få tel fine bilder når’n itte er vant med mobilkamera……..

Da er det jammen bra at’n er kunstnerisk anlagt!!!

 

 

 

24 kommentarer
    1. Hehe…. Nei tenk noe så frekt som å bli hilst på av en man ikke kjenner….. grøss altså….. Nei, verden et rar! Fin tegning av dere damene 🙂

    2. Ja jeg fikk med meg at dere tre jentene inntok Oslo byen 🙂 kjempeherlig.. og som du sier.. det kan bli stusselig i lengda i sin egen lille boble 🙂

    3. Ja, huff for en kjedelig verden det ville være hvis man ikke skulle kunne være åpen for å bli kjent med nye mennesker. Jeg tror faktisk verden ville stoppe litt opp da, om alle skulle være like reserverte 🙂
      Ja, jeg møtte nylig et par fortreffelig nydelige damer selv jeg, som jeg absolutt følte meg vel sammen med. Damer som jeg hadde mye til felles med, og som også hadde forskjeller fra meg. Og sånt utvider horisonten, skaper nysgjerrighet i meg, og gjør at jeg lærer litt nye ting, og ser ting på helt andre måter plutselig. Det møtet var et høydepunkt for meg 😀 Og jeg takker veldig for at jeg fikk lov til å være med disse damene <3 Og selvsagt håper jeg kontakten vil opprettholdes med flere møter, både her og der osv. 🙂
      Veldig flott bilde da, når mobilen ikke er medgjørlig. Og likheten er slående. Jeg er ikke i tvil om hvem denne flotte trioen er <3 <3 <3

    4. Fiiiine damer, også som kunst…Synes det er litt tøft at dere møttes, og med dokumentasjon på det og alt…:) Liker det virkelig!

    5. Du trenger ikke kamera eller mobil du vettu 🙂 Du er jo kjempeflink å tegne 🙂 Her er det bare å tegne, lagre og åpne igjen som vi snakket om 🙂 Så utrolig fine de tegningene ble,jeg ser HVERTFALL hvem som er hvem <3 🙂 KJempekos å treffes, og gleder meg til neste gang <3 KLem

    6. Eva: Takk for det!:DJa, det er koselig å utvide horisonten når det gjelder venner/bekjente! Og, ja – forskjeller kan være bare berikende, hvis man respekterer og gopdtar forskjellene. Hvis mennesker skal trives sammen, tror jeg det er viktig med visse likheter når det gjelder grunnleggende holdninger. Så kan det være variasjoner og spennvidde ellers.Jeg syntes også dette var et kjempetrivelig møte! Så lett å kommunisere – akkurat som om vi hadde kjent hverandre lenge. (På en måte HAR vi jo kjent hverandre en stund også!) 😀

    7. maiken: Ja, det var moro å møtes. Anbefales! En blir faktisk ganske godt kjent med de en har mye kontakt med på bloggen, så det venter ikke så kjempestore overraskelser i forhold til vesen og væremåte! 🙂

    8. veldig kjekt å bli kjent med nye mennesker og utrolig fint å få treffe bloggvenner,var koselig att dere 3 fikk møttes og du så fint et bilde du tegnet av dere også da.
      Husker godt da vi flyttet inn i nytt hus i Volda og jeg hadde 2 små barn,da gikk jeg rett og slett bort til nabodøra og ringte på og presenterte meg selv hi hi,vi ble gode venner vi etter det da

    9. frodith: Ja det var kjempetrivelig! 😀 Ble jo ikke så lang tid sammen med deg, men det var koselig lell. Takk for oppmuntring vedrørende tegning. Hadde aldri trodd at jeg skulle legge ut egne tegninger på nettet (før jeg begynte å blogge!) Jeg holdt på ganske lenge med den, og jeg synes det er så moro! 😉

    10. fruensvilje: Ja, det var kjempetrivelig. Også godt å ha gode naboforhold. Jeg vil nok være litt forsiktig i starten , sånn i forhold til naboer, når jeg en gang flytter herfra. I alle fall med tanke på fortrolighet og nærhet. Det er imidlertid veldig koselig hvis man har gode naboer som det “klaffer” med! 😀

    11. Så koselig dette møtet hørtes ut.
      En må vel utfordre seg, om ikke kan en komme til å gå glipp av livets mange vakre farger. Stakkars hun som reagerte på at hun ble hilst på noen hun mest ikke kjente….håper hun etter hvert kom seg videre i livet sitt.
      Ha en vakker dag :))).

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, men Oslo er jo et greit samlingssted, og Gardermoen er jo ikke langt fra verken Oslo eller her. De fleste tar seg en tur til hovedstaden en og annen gang. Det blir sikkert en mulighet! Jeg har lyst til å møte flere av dere, og jeg har også lyst til å møte de to jeg allerede HAR møtt igjen! 😀

    13. BforB: Takk! Ja, det var virkelig koselig. Det er viktig å være åpen for nye mennesker. Jeg kan nok være litt reservert, men er folk blide og hilser, så får de et smil og en hilsen tilbake uansett!:)

    14. Å, ja, ikke sant. Det er noe med å stille seg åpent for noe nytt. Tenk ha man går glipp av når man går “lukket” ut og ikke åpner opp for nye bekjentskaper, nye smil og hilsener. 🙂 Ha ei flott helg.

    15. Tone: Ja, man kan gå glipp av mye hvis man stenger av for alt som er “nytt”. Det gjelder på flere områder i livet! God helg til deg også! 😀

    16. Næ, så fin tegning da. Jeg kjente jo igjen de herlige damene. Ja,man kan hilse, og det er bare koselig synes jeg, selv om man ikke er helt kjent. I dag satt vi på restaurant og jammen ble vi snakket til av andre der, totalt ukjente var disse menneskene, og sikker tjue år yngre enn oss. De anbefalte hva vi burde spise, og snakket om løst og fast en stund. Det ble så koselig, i stedet for at man bare skal sitte der å se undrende på hverandre. Jeg smiler enda av kommentarer og ordspill. Men jeg vet andre som sikkert hadde irritert seg grønne over å bli forstyrret? Undre meg på hvem som er forstyrret liksom? Om vi åpner opp litt og slipper folk litt innpå oss, kan mye artig skje!!!! Ha en strålende kveld.

    17. natheless: Hvis man vil sitte helt i ro og fred sammen med et annet menneske, må man finne seg en plass der man kan gjøre det. De fleste merker vel når det er velkomment med kontakt ut over et “hei!”:D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg