Klyppe ut et høl åt ansiktet?

 

Sist jeg var på besøk hos mor, fikk jeg med meg dette bildet. Jeg trodde ikke at det eksisterte lenger!

Dette er Karidansen som 1.klassing…..

 

Jeg var hos frisøren for første gang da jeg var 14 år.

Så gikk det flere år til neste gang, for da hadde frisøren laget mal som det gikk an  “Å klyppe ætter”!

Ellers var det altså mor som ordnet den slags.

Med åra har mor blitt veldig god til å klippe.

Det gjelder særlig herreklipp.

 

En gang, da eldstemann var to –  tre år, hadde jeg prøvd å klippe ham sjøl. 

– Kari, det nytter itte bære å klyppe ut et høl åt ansiktet – sa min (nokså frittalende) mor da hun fikk se ham.

Slik sveisen min er her, synes jeg det ser ut til at mor også var litt på :

“Klyppe ut et høl åt ansiktet” – stadiet….

…..den gangen……..

Jeg tok meg den frihet å si det til henne da jeg fikk bildet.

Hun var enig!

 

17 kommentarer
    1. Du var nå søt likevel da… Vi hadde en tante som klippet oss, men det var ikke ofte hun fikk være borti manken min. Hjemmeklipp er hjemmeklipp, i alle fall var vi ganske like på håret hos oss når hun hadde vært der med saksen

    2. Haha, så herlig. Har nok hatt noen sånne, klippe ut et høl åt ansiktet, til mine håpefulle også. Nå nektes det.. Hvorfor, vet ingen. Klipper bare meg selv innimellom når jeg er på det mest frustrerte 🙂

    3. Herlig historie da om hull! Men vi var visst sånn ganske mange av oss da vi var små. Rett pannelugg skulle det være! Naboen klipte oss, og alle kom hjem “like”!!!!

    4. Jepp, frisør var en ukjent luksus. Jeg brukte opp alle sparepengene mine da jeg var elleve år for å klippe håret snaukort. Mamma hadde nektet meg det, og naboen hørte selvfølgelig. De hadde rett de to, mamma og naboen, jeg kledde ikke den hårsveisen i det hele tatt. Hjelp, så lang tid det tok innen jeg var meg selv igjen,med en kledelig lengde.Jeg ble litt redd frisører etter det!!!!!

    5. Miss Imperfektum: En unge er som regel ganske søt uansett hårsveis. Det er nesten litt sjarmerende med “Høy panneluggføring” Det er verre med oss voksne…. Søte blir vi vel ikke samme hva vi gjør, men vi kan være fjonge på håret hvis vi får en god klipp! 😉 Ja, frisørbesøkvar en luksus vi ikke kunne unne oss! Skjønne rikke hvordan frisørene klarte seg før. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg