Hos fotterapeut….hvert 16. år!

 

Sist jeg var av garde for å få “Spikket klauver” var da jeg var gravid med Junior…..

Han er 16 år nå, så jeg har ikke akkurat løpt ned dørene hos fotterapeutene!

I dag var det “dags”…..

Det forløp ikke uten dramatikk ……..

Jeg leverte bilen til service klokka 07.15 i dag og satte meg på toget til Hamar. Jeg hadde god tid , for jeg hadde ikke time før klokka 08.45.

Da jeg ankom lokalene ca kl 8.15, hadde de ikke åpnet ennå. 

Jeg gikk meg en liten runde i Hamars morgenstille gater, før jeg prøvde igjen litt over 8.30.

Nå var det lys i lokalene, men døren var like forbasket stengt….

Så sto jeg der da….og ventet…….og ventet på at noen skulle komme.

Da klokka var rundt ti på ni, fant jeg ut at jeg skulle ringe sønnen min så han kunne finne nummeret på nettet. (Jeg er så dårlig på sånt når jeg bare har mobilen å hjelpe meg med.) Timekort hadde.jeg ikke, for jeg hadde bestilt time pr. telefon.

Da jeg ringte, fikk jeg svar med det samme.

I det jeg kikker inn gjennom glassruta i døra, oppdager jeg at det sitter en dame der inne og snakker i telefonen…….

…..og så skjønner jeg plutselig at hun snakker med MEG!!!!

Det neste jeg oppdager er at døra slett ikke er låst…..

Det er bare det at jeg har DRATT i stedet for å DYTTE……..

Dere skjønner hva jeg mener?? Man får ikke opp dører hvis man “Går mot strømmen” ………liksom…….

Så da kom jeg nesten ti minutter for sent til fotterapien, bare på grunn av den dumme døra!!!

Og terapeuten hadde vært i lokalet siden 8.30……

Hun var grei…..Jeg fikk full forpleining! 

Det gikk altså bra til slutt!!

Her får tåtittene til Karidansen full forpleining. Jeg så ikke at fjeset mitt var med på bildet før jeg la inn bildene på dataen, men da ble det liksom to fluer i ett smekk.

Da jeg kom ut fra lokalet, fikk jeg latterkrampe!!

Sånt kan være litt skummelt når man går på gata alene……..

Det er sosialt akseptert at man ler når man er sammen med andre, men den som går rundt og fniser for seg sjøl…..

……..den kan i beste fall bli tatt for å være litt…sær………

 

– Du er i hvert fall ikke kjedelig, Kari!  Det var en ekskjæreste som sa det til meg. Det var nok mye ved meg han IKKE var fornøyd med (Og det var gjensidig),

 Uansett var det bra at han ikke syntes jeg var kjedelig da….

….for DET hadde vært…..

…….kjedelig!

Jeg hadde ett ærend til. Derfor gikk jeg over Stangebrua mot Ottestad. Der fant jeg dette vakre motivet :


 Vikingskipet skimtes i bakgrunnen!

 

Hvis noen av dere fikk et glimt av dette innlegget før det var ferdig, så var det fordi katta lekte med “musa” mens jeg satt og skrev!

 

 

Plutselig var innlegget publisert “før tida”, gitt!

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Herlig innlegg! Har aldri vært hos “fotdame”, men det frister….. skal i såfall både dytte og dra i døra … .. hihi! Takk for at du etterlot meg her med et stort smil! Klem <3

    2. Kommer til å bli et datageni og katteblogger den lille frøkena di 🙂
      Men det høres herlig ut med litt fotpleie. Det har jeg tenkt selv at jeg skal unne meg. Har problemføtter, så det kan hende ting ville blitt litt bedre om de fikk litt stell av og til 🙂
      Artig at du ble med i speilet også. En detalj jeg først trodde du hadde beregnet da jeg så bildet 🙂 Sånn flaks kan man ha 😀 Eller iskald beregning 😉

    3. Jeg har vært hos fotterapeut EN gang 😀 Og det var en helt underlig historie, forteller face to face en gang ;-D For det er så mye å fortelle 😀 Men så godt du fikk bra forpleining 🙂

    4. ha ha du er virkelig herlige :)) noe slikt kunne nok jeg også funnet på,men hadde kanskje prøvd døra begge veier også 🙂 men pytt en liten feil er lov sånn tidlig på morran,koselig bilde da :)veldig fint det siste bilde også

    5. Akkurat.. ja jeg har fått noen innspill på føttene.. men kjøpte en sånn slipemaskin.. så nå ble det stille en stund 😀 Og hva den katta di ikke leker med.. ja det er jeg jaggu meg spent på 😀

    6. Er godt med fotpleie, er svært lenge siden jeg også har vært…De har fått slike hendige “fotfilmaskiner” fra scholl nå, og det er det beste kjøp jeg har gjort på lenge.
      Tro hva du fikk latterkrampe av da, var sikkert en god grunn til å le….
      Og den katten, kanskje hun sender inn innlegg selv snart:)

    7. Margrethe: Bra du fikk noe å le av…..jeg lo mye sjøl ….etterpå! 😉 Ja, det er et mer enn EN mulighet, så må man prøve begge (Eller flere)! 😀

    8. natheless: Takk! 😀 Ja, det var deilig – og så fine blir ikke neglene når jeg klipper dem sjøl! Må jo ta vare på føttene; de som skal frakte oss rundt omkring.:D

    9. Eva: Her i gården er det sjelden iskald beregning. Heller slump og flaks! Ja, katta er smart, det er det ingen tvil om. Ikke godt å vite hva hun ender opp som! 😉 Ja, jeg anbefaler deg virkelig en tur til fotterapeut en gang i mellom. Du får fjernet hard hud, og eventuelle “torner”. Jeg har ikke “problemføtter”, men de er ganske brede, så jeg får ikke på meg sånne klassiske dame – pensko. Får ikke foten ned i “hullet” på skoen en gang!:D

    10. fruensvilje: Tusen takk! Av og til er jeg litt “kort i tankegangen” og så låser jeg meg til at “Sånn og sånn ER det”. Da blokkeres all logisk tenkning og sunn fornuft! 😉

    11. Mariann Sæther Tokle: Selvgjort er ikke alltid velgjort! 😉 Den katten er over alt, og noen ganger kjeder hun seg når matmor er oppslukt av blogging! 😉

    12. maiken: Jeg kjøpte meg maskin fra Scholl i går. Må bli litt flinkere til å ta vare på føttene! Jeg lo på grunn av det komiske i at jeg kom for sent til timen ….på grunn av ei dør som gikk “feil” vei! 😉

    13. Siv Svanem: Ha-ha….det var ikke “Eksen” – han jeg var gift med. Hva han har sagt og gjort nevner jeg nesten aldri noe direkte om på offentlige medier.Det handler om lojalitet til den man har unger sammen med – ikke minst for ungas skyld. Det var en kjæreste jeg hadde etter at jeg ble skilt…… en som svært få av mine bekjente har møtt. Jeg har ingen som helst kontakt med ham mer. 🙂 Jeg kan være veldig åpen, men jeg har noen grenser som jeg holder meg til. 😀

    14. Høres ut som at du og jeg har ganske like føtter. Jeg har også brede føtter, og det er et mareritt å kjøpe sko av og til. For de skoene jeg har lyst på, er ikke de som vil gi meg tilgang nedi 😛

    15. Deilig med litt stell av undersåttene, det fortjener de, de skal jo tross alt bære oss gjennom hele livet. Innrømmer glatt at jeg ikke er av de som går oftest hverken til fotpleier (eller frisør for den saks skyld) men tror jeg er blitt bitelitt flinkere. Vi fortjener å bli stullet og stelt litt med på en helt vanlig hverdag 🙂 Ha en fin onsdag 🙂

    16. Eva: “Vi lyt væra som vi er – om vi itte vart som vi sku'” – som døm sier…!;) Jeg er i slekt med Dolly Duck – på fotfronten. I tillegg svetter jeg så fælt på føttene at det er en gru! Jeg prøver å bruke åpne sko mest mulig, men av og til kommer man jo ikke utenom joggeskoa! Og når jeg tar dem av meg – etter en lang gåtur – da er det rene narkosen!Ikke særlig “kvinnelig” med sure tåfis – føtter, men sånn er det! Det kunne ha vært verre! 😉

    17. Miss Imperfektum: Takk! Ja, jeg frydet meg over luksusen i går og gledet meg som en unge. Vi må ha litt påfyll i blant for å klare å jobbe….. og ikke minst takle alle utfordringene som dukker opp innimellom! Ønsker deg også en fin dag videre! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg