På tide å gjøre ferdig bedet………?

 

Ja, det er vel det, når kalenderen viser at det er den aller siste dagen i juli….

Jeg kjøpte planter til halv pris for ei drøy uke siden.

Så spadde jeg opp bedet og begynte å plante….

Etter en stund kjente jeg at ryggen ikke ville samarbeide lenger.

Jeg har sjelden vond rygg…..kjenner den bare litt i ny og ne……

Og nå var den litt “ne”.

Så da fikk jeg Junior til å sette de største plantene, og så ble resten liggende…..

……fram til i dag!

Endelig ferdig!

Det er litt værhardt her på toppen. Både regn og vind får skikkelig tak i blant. Derfor har de lengste plantene fått en bøy på seg….men de er vakre likevel.

 

Jeg kan jo ha glede av bedet i seks -sju uker ; kanskje til og med lenger…….. før det blir frost!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det ble jo kjempefint 🙂 Kan være en flott august og september så da er det koselig å ha det fint rundt seg 🙂 Så innlegget om dekk skift..jeg vet hvordan jeg gjør det, men overlater det til mannen….det å jekke opp er det vanskeligste…
      Ha en koselig fredagskveld :))

    2. annebe: Tusen takk! Ja – jekke opp og å tre dekket innpå. For det er så tungt! Ja, om man har en noenlunde frisk og sterk mann – så er det greit at han tar de tyngste fysiske takene! Menn har jo, jevnt over mer muskelmasse enn oss kvinner! 🙂

    3. Var et veldig flott bed. Jeg har også et rundt bed med rullesteiner rundt, men med et kirsebærtre i midten. Det er litt lite sol i “skråningen” (hagen min), og ikke så frodig. Men du, vi skal jo ha planter til ut oktober, det har i alle fall jeg tenkt, er mange fine høstplanter også

    4. For en nydelig liten oase <3 Jeg har ikke orket noe med mine bed denne sommeren. Men plenen skal få en omgang gjødsel og mosefjerner i dag tenkte jeg. Må i alle fall forsøke å holde noe i orden 🙂 Ble litt inspirert av bedet ditt, det var nydelig med steinene rundt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg