Borte best…..

 

Ja, noen ganger er faktisk “Borte Best”….

Jeg har vært på jobb i dag. Da jeg kom hjem, skjønte jeg at jeg hadde sluppet unna en noe utrivelig “vaskejobb”.

Herved advares alle sarte, fintfølende sjeler……… Ikke les videre hvis du er en slik en……

Det var Junior som først hadde oppdaget at noe var galt :

– Je såg at katta dreiv å skrapa ræva si bortover gølvtæppe’…… (Ja, vi er litt “rett fram” her i huset!)

Det er aldri noe godt tegn når hunder eller katter oppfører seg slik……….

Så da skjønner dere kanskje hva den vaskejobben besto i??

Det var i alle fall en nydusjet og fin pus som tasset rundt her da jeg kom hjem…..

Og dattera mi hadde vasket gulvteppet etter alle kunstens regler…….

Det er ikke så rart at den vesle massekassen kan slå seg vrang……..

……med tanke på alt puselusken gnager på i løpet av en dag!

Håper sjauen er unnagjort nå, og at det blir lenge til neste gang!


En sliten, nydusjet pus hviler ut etter dagens strabaser……

 

Ellers hadde dattera mi satt ei bøtte på stuegulvet mens jeg var på jobb. Her har det nemlig regnet både ute og inne i dag!

Jeg har vært klar over at det er noe feil rundt sluket på dusjen i andre etasje. Det “regnet” nemlig der i vår også.

Jeg hadde dusjkabinett der før, men så var det så slitent at jeg kastet det. Eldste sønnen min monterte i stedet dusjvegger der i vinter.

Han brøt også opp en planke i stuetaket  nå i vår – slik at elendigheten skulle få “luftet seg”.  

Det har ikke “regnet” etter det…..

Ikke før nå i dag…..

 

Regnvær i stua er utrivelig….

Så da blir det nok nytt dusjkabinett med det aller, aller første…..

………for dette går ikke an!

Bra jeg har jobbet mye i juli, slik at jeg får ei god lønn i august!!


“Vannoppsamler”……..


“Lufteluke” i stuetaket……………

 

Unga her er vant til at “Det skjer litt!”

Så de pleier ikke å får panikk av det aller minste……….

Og bra er det!

Dagens Stemningsrapport Fra Heimen er herved avgitt!

10 kommentarer
    1. Huff…ingen av de hendelsene er særlig forlystende 🙁
      Jeg har jo også katt, så vet absolutt hva det går i. Og for et års tid siden, var det lekkasje på badet i leiligheten over min, så det fikk jo jeg merke. Men heldigvis ikke noen stor skade, og det ble fikset ganske fort 🙂 Forsikring er en fin ting 😉
      Men kjipt da, med alt som følger med av vasking og ordning. Men, sånn er det å ha både hus og dyr 🙂

    2. Eva: Jeg tar det ganske avslappet. Det med katten går forhåpentligvis fort over, og det andre handler ikke om liv og helse. Jeg hadde mye lettere for å tenke “katastrofe” før…Dette er ikke særlig festlig, men det er langt fra katastrofe! 🙂 Jeg skal jo ikke bo her i så lang tid framover nå, så jeg føler at det er med på å løsrive meg fra huset og plassen. Kjøkkenet mitt er også “Ni-stussli'”, så jeg begynner virkelig å forberede meg på å pakke koffertene! 🙂

    3. Å…stakkars deg….Det med pusen har jeg hatt noen ganger, men heldigvis ikke for ofte, for det er noe drittt…Heldige deg som har barn som ordner opp… Badet og sluken er det verre med. Jeg bare tenkte anbefale deg å kjøpe dusjkabinett som er med sokkel på, så man har litt kontroll på vannet. Jeg har alltid ville ha det, selv om det ikke er så estetisk som uten sokkel.Se gjerne bildene av det nyoppussede baderommet mitt 16/3- innlegg: ….og litt mer enn badegulvet.
      Håper det ordner seg, for baderom er dyrt å rehabilitere. P.S Har fått mye ros for dusjkabinettet og det er ikke av den dyre sorten, kjøpt på obs. bygg….

    4. maiken: Takk for tips! Skal ta en titt på blogginnlegget du nevner. Er på utkikk. Heldigvis er eldsteemann utdannet rørlegger, så han kan fikse den biten. Han er ganske “Handy” ellers også, så håper han klarer å fikse mye av det. Bare materiellet er ikke så dyrt. Det er timesbetalinga for håndverker som virkelig drar på. 😛

    5. Bra med unger som vet å ordne opp og nei, vi vil ikke ha dusjen på stua. Men på et hotell på Hamar, var det faktisk dusj midt i rommet. Ja, det er noen år siden nå, men dusjkabinett og sofa var på samme rom 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg