Er du på linkedin, du hell?

 

Her om dagen fikk jeg en aha-opplevelse….

Det har jeg forresten fått mange gange gjennom livet…

Noen ganger lurer jeg på om jeg rett og slett er litt…………….kort…

……eller noe slikt.

Her har jeg, i flere år, gått rundt og trodd at det var noe som het linkedin.

Jeg uttalte det i ett ord – med trykk på første stavelse – slik man gjerne gjør her på Hedemarken.

Jeg tenkte ikke i det hele tatt på hva det egentlig betydde!

Men her om dagen fikk jeg en forespørsel om å bli en del av en annens nettverk!

Det var da Den Store Åpenbaringen fant sted i mitt hode :

Ordet består faktisk av TO ORD – altså :  Linked In!

– Ååååååååå – det er slik derre …ENGELSK!!

 

 

Nå er jeg sjeleglad fordi jeg ikke har gått rundt og spurt folk om de er på “linkedin”.

For da hadde de jo skjønt det……

…at jeg kan være litt kort….

 

Med andre ord : Ikke HELT tilkoblet!

 

(Illustrasjon fra Google)

10 kommentarer
    1. Har mange ganger sagt/skrevet ord på feil måte jeg…og særlig i sanger, trodd det var “det”de sang og mange år senere oppdaget at det var noe helt annet….Og mange ord får jo en helt annen mening om man deler dem i to ja…Ha en fin lørdagskveld :))

    2. Mhm.. jeg er på linkedin” .. faktisk så er jeg det.. og ikke svarten at jeg innrømmer at jeg har tenkt som deg 😛 Men jeg havnet der siden en inviterte meg dit for noen år siden,, men hva jeg gjør der ??? ikke en skitt.. ha en fin lørdag 🙂

    3. Det er to ord, men man sier det i ett ord likevel 🙂 Så du har vel ikke gjort så mye feil vil jeg si 🙂
      Og ja, jeg er på linkedin jeg også 😀 Men sant og si må jeg innrømme at jeg ikke aner hvorfor…akkurat nå 😉

    4. Mariann Sæther Tokle: Ja, litt “stutt i hue” kan vi vel alle være i blant. I dette tilfellet gikk det ikke ut over noen – og da kan jeg bare le av meg sjøl…:D

    5. Eva: Hvis du hadde hørt hvordan jeg uttalte det, så hadde du ikke skjønt hva jeg mente en gang. 😛 Testet det på dattera mi etter at jeg fant det ut, og hun så ut som et eneste spørsmåltegn!:D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg