“Katta klikka på kjøkkenet” (Om å bli sett.)

 

Vi vil gjerne bli sett….

Det kan gi seg utslag på flere måter….

Hvem har ikke hørt og sett en liten unge som gjør “kunster” og roper “Se på meg!”

Når vi er små, så har vi ikke de samme hemningene som når vi blir voksne. Vi tør å innrømme at vi vil bli sett ved å rope : “Se på meg”

Å skrive blogg er en måte å bli sett på…. 

Vi deler og utveksler.

 

Dyr trenge også å bli sett!

Får ikke kjæledyret nok oppmerksomhet, så kan det gi ganske kraftige utslag…

Den forrige katta mi (Violetta) gjorde ugagn når hun var oppmerksomhetssugen og kosesjuk. Det ble bare verre hvis jeg skjente…

Det som derimot hjalp, var å ta henne på armen å fortelle henne at hun var Den Fineste Pusen i hele verden……

Da ble Ugagnskråka forvandlet til Den Mest Elskverdige Pusen i mils omkrets……. 

 

En gang fikk jeg nok av Anastasias kattesprell.

Jeg skulle gjøre morgenyogaen min……. Det må jo “Godt Voksne Damer” gjøre for å unngå å stivne helt!

I slike tilfeller møter som regel Fjondotten opp, og legger seg på matta bak meg, slik at jeg må passe på at jeg ikke havner oppå henne.

(Sånn var den forrige katta også.)

Jeg ba Junior om å ta med seg dyret inn på kjøkkenet og stenge døra.

Like etterpå hørte jeg at “Det gikk føre seg” utpå der…….. 

Juniors forklaring : “Katta klikka på kjøkkenet”

Det er ikke moro å bli avvist….Det er leit  når en føler at en ikke blir “sett”…………

 


Violetta……


Anastasia……..

 

Oppmerksomhet, takk! 

Det var en bloggvenn som nylig antydet at katta mi er ….BORTSKJEMT……

Å neida, gitt!!!

14 kommentarer
    1. Ikke bortskjemt, har det bare supert 😉 bloggen er en måte å bli sett på…. en måte å vise seg fram – hva man mener og kan. Hva man liker! Helt topp syns jeg 🙂

    2. Margrethe: Ja, for meg har blogginga blitt en kjær hobby! Jeg får uttrykt meg, har fått mange hyggelige bloggvenner – og koser meg også med å lese andres innlegg! 😀

    3. fruensvilje: Her er det visst litt begge deler. Nå har hun nettopp bitt meg fordi jeg sitter her og skriver. (Ikke hardt bitt – bare sånn litt advarende!;) )

    4. Haha, jo oppmerksomhet må de få, hunder og. Bonnie setter seg ofte foran skjermen, jeg har laptop som jeg sitter med i fanget, og stirrer på meg over skjermen for å få oppmerksomhet 🙂 Men hunder er kanskje litt enklere, for hun holder ikke ut så lenge før hun legger seg ned med et dypt fornærmet sukk! Nydelige katter du har 🙂

    5. Min matgale verden: Takk! 🙂 Har bare den grå. Hun ble anskaffet fordi den svarte ble påkjørt og drept i vår! Ja, jeg tror hunder er mer medgjørlige. Katter går det ikke an å oppdra…i alle fall ikke mye! 😉

    6. Alle trenger oppmerksomhet. Og alle viser det på forskjellig måte. Rampete barn (urokråker) er ofte sånn for å få oppmerksomhet. Det spiller liksom ikke noen rolle hvilken type oppmerksomhet, bare det er oppmerksomhet. Det er egentlig veldig trist.
      Og så gjør jo dyr det samme. De viser seg frem, selv om det er med noe rampete, bare for å få oppmerksomhet 😉
      Min pus er likedann 🙂
      Det er kos med dyr, uansett <3

    7. Ja, vi trenger alle å bli sett. Synes det er flott med mennesker som krever plass og som ber om å bli sett.
      Herlige kattedyr. Vi er kattemenneske uten katt. Hadde fire og ble veldig allergisk, bukte at år på å få alle omplassert…men det gikk!!! og alle har det fint. 🙂
      Katter er herlige dyr for de krever sin plass og er deilig arrogante.
      Våre var bortskjemte!! 🙂

    8. Tone: Sørgelig å bli allergisk for noe man like godt, enten det er kjæledyr eller noe annet. Kattene som har bodd her i huset,har nok også vært en smule bortskjemte. Ja, jeg liker også sjølstendigheten og arrogansen. Da har jeg noe(n)å bryne meg på! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg