Vennligst sett deg…….når du skal late vannet!

 

 

Nei, sånt går det da virkelig ikke an å forlange……. vil noen si…..

Jeg har like fullt lagd dette skiltet som jeg har hengt opp på doen i første etasje…..

(Har pyntet litt ekstra på det med fotoredigeringsprogram for anledningen……)

Jeg kan selvfølgelig ikke kontrollere at påbudet blir fulgt.

Jeg kan verken følge mannfolka inn på toalettet eller stille meg utenfor døra for å høre om det “Skvalar i skåla”.

Ett sted går grensen!

Men jeg har altså tillatt meg å komme med en aldri så liten oppfordring!

Det er utrivelig å vaske gulv og vegger som er seige av inntørket tiss. Lukta er ubeskrivelig!

 

Jeg prøver å unngå å gå på toalettet når jeg reiser med  tog.

Tog – doene er skikkelig utrivelige. “Miglukta” river i nesa. Hadde jeg vært utstyrt slik at jeg bare kunne ha åpnet smekken i stedet for å sette meg…..

………..så hadde jeg kanskje falt for fristelsen….

Men sånt er hensynsløst overfor de som kommer etterpå…..

…….for på toget må menn og kvinner benytte de samme toalettene…….

…..akkurat som i private hjem……

Da jeg i en alder av 18 år hadde sommerjobb på et hønseslakteri, ble jeg en gang satt til å rengjøre herretoalettene. Det gikk ei “Pissrenne” langs den ene veggen.

Det var en forbasket utrivelig jobb! Jeg freste innvendig og tenkte at denne jobben kunne kara ha tatt seg av sjøl!

Jeg var ikke ansatt der som rengjøringshjelp. Dette skjedde fordi det var en teknisk feil på samlebåndet, slik at vi som jobbet der måtte sysselsettes med andre ting mens reparasjonen pågikk.

Det hører med til historien at vi jentene måtte vaske dametoalettet også, mens gutta/kara var hevet over den slags!

Arbeidsformannen – (Les : ArBEISTformannen) var en autoritær grinebiter som slett ikke var noe særlig trivelig å ha med å gjøre.

Der i gården var det gutta som hadde rangen! 

Etter at pissoar – vaskeoppdraget var utført, var det en lettelse å komme tilbake til samlebåndet med døde kyllinger og høns!


Karidansen kan være litt striks hun….nemlig!

Menn : Når dere er ute i skogen kan dere “tisse stående” så mye dere vil…….!!

…..der er det ingen “trengende” som er nødt til å benytte akkurat samme plassen……. etter at dere har forlatt åstedet…..

……og det er ingen som må komme å gjøre rent etter dere heller!

 

26 kommentarer
    1. He he he – ja det spørs om de følger anmodningen din da. De gjør nok som de alltid har gjort, om det er stående eller sittende, for jeg tror det blir så innøvd at man tenker ikke før man allerede er i gang 🙂 Men det er jo lov å håpe 🙂

    2. Noe av det verste jeg vet er å gå på fellestoalett. Det finnes jo flere enn kun på toget. Og jeg kvier meg noe vanvittig. Da skal jeg virkelig være trengt før jeg gjør det altså.
      Synes som deg, de kunne satt seg ned sånn som ordentlige folk. Noen gjør det, men de fleste gjør det ikke. Vemmelig!
      Jeg pleier ofte å ha med våtservietter i vesken…Noen få bare. Og det har hendt at jeg har brukt en våtserviett og vasket litt med, innen jeg selv bruker toalettet…Bare for å forsikre meg om at det i alle fall var sånn noenlunde “rent” 😉

    3. Eva: Jeg pleier å legge dopapir på ringen før jeg setter meg. Det gjør jeg på alle offentlige doer – i alle fall hvis de ser litt snuskete ut! Og ja, jeg skal være skikkelig “trengt” for å gå på sånne doer! 😉

    4. Da må de skubbe hele badet, selv om de ikke har sølt :p Men, det er ingen som tør å stå å tisse- jeg er kanskje liten (165 cm), men jeg er skummel som fy 😉 he he

    5. Ha, ha, ha, jeg leste det opp for sønnen min. Jeg også har alltid huset gutter, men jeg innrømmer at jeg ikke har vært så streng. Men hører at min søster og datter synes dette er et problem….Synes det er verre når de ikke tar i bruk dokosten når det trengs. Der har jeg vært kjempestreng!
      En annen ting er at det faktisk er bra for menn å sitte , da de får tømt blæren sin bedre.

    6. HEI!
      SUPER duper fin blogg du er! Du er en super blogger så stå på! Hvor finner du inspirasjon til å blogge? Hva mener du gjør en blogg bra?
      Stå på videre og ha en super kveld videre
      KLEM

    7. marthe Dybdahl: Jeg tror dette er en kommentar du sender til mange uten å lese det aktuelle innlegget du “kommenterer”. Har jeg rett? Ellers er det ikke noe fasitsvar på hva som gjør en blogg bra. Skriver man om noe man er opptatt av uten å tenke så mye på hva som “selger” så tror jeg det er det beste!

    8. maiken: Jeg klager ikke på Junior, for det er som regel greit på doene her i huset når det bare er oss to. Nei, fy – så ekkelt når dokosten ikke blir brukt! (Jeg har glemt det sjøl noen ganger når jeg har hatt det travelt på morgenkvisten! ;))

    9. Skjønner godt du tok skrekken etter den “pisserenna”jobben..og henger opp skilt..hehe..
      Mye griseri på toaletter rundt om i butikker og slikt..på dametoalettene også…æsj !
      Her er det jo huset “fullt”av gutter..og jeg tror de står alle sammen..men pleier ikke sjekke det da..hehe… Sov godt :))

    10. annebe: Får håpe de er flinke til å “Styre” da! Ellers har du jo skrevet om at mannen din er veldig flink til å ta et tak i heimen, så da vasker’n vel etter seg! 😉

    11. frodith: Tusen takk! Du var nå raus med komplimentet for tegningen….men synes det ligner LITT i hvert fall. Og så har jeg fått dilla med den painten. Takk for at du lærte meg at det er noe som heter “Paint”! Måtte bli 52 år og blogger før jeg oppdaget paint-programmets vidunderlige verden! 😉 Klem <3

    12. Ja, og du kommer til å lære masse nytt, finne ut selv osv. Jeg har bare prøvd meg fram og feilet litt jeg. Lærer hver dag. Bruker de hjelpeformene, visker ut, fyller inn med spann osv. 🙂 Moro!!!

    13. Helt enig, stående tissemenn og abeistmenn er noe herk. Vil helst ha dem tissemenn sittende og sjefer koselig og greie. 🙂 Flott innlegg som blidgjør meg tidli på morran…. 🙂 ..skal nemlig i gang med husvasken…også dovasken. 🙂

    14. Tone: Takk for hyggelig kommentar og lykke til med do-vasken! 😀 Jeg tok den i går! 😉 Husvasken tok jeg i fjor høst da jeg hadde konfirmant. Jeg vasker ikke full husvask hvert år, så i høst tar jeg husvaskferie! 😉 😀

    15. He, he, jeg smiler nå så bredt som munnen tillater. Før i tida pissa faktisk damene stående også, men de har funnet ut for lenge siden at de har ledd i knehasene 🙂 🙂 :). Jeg hadde en mor som forlanga at menn skulle sitte på toalettet inne, nå hadde jeg ingen brødre. Men lærdommen ble lært videre til sønnen min, men veit ikke hvordan ståa er i dag….. Men syns det er logisk at menn bør sitte…..de har også knehaser, og greit for dem også og sette seg nedpå, så lenge etter kvinnene i utvikling bør de ikke være :).

    16. BforB:Ha, ha….kanskje er det litt sånn markeringsbehov ute og går – akkurat som med bikkjer som skvetter på alle lyktestolpene de kommer over!;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg