Takk og farvel til stemorsblomstene….

 

De hadde gjort nytta si…. Helt fra 17. mai, faktisk. Nå var de litt slitne og mette av dage… Gartneren hadde vært litt slapp med å vanne også…….

Så da ble det “Nytt inngangsparti” i dag!


Glade farger mot en hvit vegg….som begynner å lengte etter skraping og maling…… Den Vesle Skilpadda får være med hele året!

Jeg synes det er veldig fint med lys bakgrunn når en har noen fargerike blomster…

Jeg tror det vesle drømmehuset mitt (Det med glassverandaen der jeg skal servere portvin, vet dere!) også må være hvitt…….

Jeg elsker eføy…..Det er en nydelig plante, både som supplement i verandakasser, og i urner og dekorasjoner!

Denne lagde jeg som hoveddekorasjon til Konfirmasjonen til Junior i fjor høst. Jeg brukte solsikker, hyperikum, gullris, nyper, lime, epler fra hagen og eføy + litt annet grønt.

 

 

14 kommentarer
    1. Dette så skikkelig fint ut. Du skreiv tidligere om blomsterdekoratør (mulig jeg bruker feil tittel nå), men jeg syns du er kjempeflink med blomster….så noe må du ha lært :).

    2. BforB: Tusen takk. Ja, noe lærte jeg, men jeg slet litt med fingerferdigheten. Å stikke i oasis er det enkleste.Jeg kunne godt ha tenkt meg å være ryddepike i en blomsterbutikk et par dager – mot at jeg fikk lov å lage litt på bakrommet! 😀

    3. Tidig, jeg var også ute i dag og tok vekk endel stemorsblomster. Må på hagesenteret i morgen og se å finne noe nytt. Ble fint og fargerikt der hos deg. Synes det er kjekt at du viser bilder av dekorasjoner du lager og at du tar med hva de inneholder.

    4. maiken: Tusen takk. Hvis man tar litt fra hagen og litt som man finner ute, så blir det ikke så dyrt. Jeg lagde to store og to små dekorasjoner til Konfirmasjonen, og jeg kjøpte kanskje blomster til 600 – 700kr. Det var nok det, men skulle jeg ha kjøpt ferdige hadde jeg måttet ut med det tre-dobbelte for noe tilsvarende. Dessuten er det moro å lage det sjøl. Jeg satte bort mye matlaging og annet praktisk så jeg fikk tid til Det Morsomme også! 😉

    5. Veldig vakkert.. jeg er sikker på at det lille hvite huset ditt med glassverand kommer til å preges av blomsterdekorasjoner titt og ofte. Du har det i fingrene selv om du kanskje ikke sånn rent teoretisk ikke kan tittulere deg som dekoratør, men ka farsken betyr det? ,,altså om jeg husker rett da… 🙂

    6. dedicat: Tusen takk! Ja, jeg har stor glede av å sette sammen blomster. Resultatet blir ikke like bra hver gang, men noen ganger blir jeg veldig fornøyd!:)

    7. Ja, det er så utrolig fint med blomster ute. Jeg har kun to i krukker denne sommeren. Noe annet har jeg ikke energi til. Men de er store og fine da. Det ene er en hortensia. Den skal jeg plante i en litt større krukke. Vil ikke ha den nede i hagen, for sneglene kommer bare og spiser den opp.
      Til våren må jeg tenke på blomsterdekorasjon selv. For da skal veslejenta mi konfirmeres. Men regner med at hun gjerne vil ha et ord med i laget, så vi får bestemme det sammen 🙂
      Dekorasjonen du hadde laget, med solsikkene, den var helt nydelig. En glad bukett, til en stor dag <3

    8. Eva: Tusen takk! Hortensia er en aldeles nydelig blomts. Jeg har ikke fått til den så godt. Den krever veldig mye vanning, og blir det glemt, så er løpet kjørt! Ja, det e rkosleig ¨å stelle i stand til Konfirmasjon. Og det går an å gjøre det litt enkelt, slik at en ikke tar seg aldeles ut. Jeg var sliten etter Konfirmasjonen i høst, men jeg hadde hovedansvaret for det meste. Da de to eldste ble konfirmert hadde jeg uvurderlig hjelp av min mor. Vet ikke hvordan det skulle ha gått uten henne den gangen! 🙂

    9. Ja, Hortensia krever mye vann, så jeg sliter litt der. Men har nå 3 stykker, en i bedet, som sneglene ynder å smake på, en i en krukke ved inngangsdøren min, og denne siste, som jeg har plassert på terrassen min, men enda ikke plantet i egnet krukke. Jeg fikk den til bursdagen min 🙂
      Ja, konfirmasjon er en stor høytid, og må gjennomføres med alt som hører til. Jeg må si at jeg gruer meg litt ja. Spesielt siden denne gangen kan ikke min mamma hjelpe til. Hun er for syk nå. Men skal jo ha festen i lag med konfirmantens pappa, så håper han kan bidra litt. Men det meste ligger nok på meg tenker jeg. Men dagen blir nok en fin dag, og jeg gleder meg til det er over 🙂

    10. Eva: Vi har lett for å være så nøye – alt skal være perfekt. De siste dagene før Konfirmasjoenen måtte jeg bare kutte ut en del av alt jeg hadde tenkt – ellers hadde jeg ligget rett ut på dagen! 🙂

    11. Jeg var langt nede da sønnen min ble konfirmert. Men det ble en fin konfirmasjon likevel, selv om ikke alt var på G 🙂 Det er ingen som er tjent med at man sliter seg ut i forberedelsene…Så godt du tok fornuften fangen, og kuttet ut noe av det du hadde tenkt 🙂

    12. Eva: Ja, det blir som regel ei råd. Vi damer kan ha litt lett for å tro at alt står og faller på oss, men det går bra om vi slipper taket og lar andre ordne litt også. I går ba jeg eldste sønn og svigerdatter på middag.Jeg drev ute og ordnet i bedet i går og skrev et par blogginnlegg mens dattera mi lagde nydelig mat og bakte kake…… Junior dekket bordet og var litt håndlanger for søstra si. Det fungerte mye bedre enn om jeg hadde lagt meg bort i! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg