Da fredslilja gikk fløyten……

 

Hvis noen gjør noe galt….

…….så er det fort gjort å begynne å skjenne …

DET har i alle fall jeg hatt en tendens til.

Og hvis det ikke hjelper med LITT skjenn, så prøver jeg med MER skjenn….

Hvis jeg skjenner veldig MYE, DA hjelper det nok!!

Nei, det gjør ikke alltid det, gitt!

Det er ei som leker veldig mye med stueplantene mine om dagen….

Det var ei plante som har fått så ille medfart at jeg hadde begynt å vurdere å kaste den!

Da var det liksom ikke så nøye med den lenger…..


Så da tok jeg et bilde av at krapylet drev på……(Ser du villdyret i henne??)

 

Men SÅ begynte kattelurven å gå skikkelig løs på noen av de andre plantene også!!

Da tok jeg henne i nakkeskinnet, ristet henne og freste som en skikkelig kattemor gjør!

Hvorpå krapylet sporenstreks gjøv løs på plantene……. igjen.!!

Det ble en ny – og hardere runde med risting og fresing fra kattemor Karidansen.

 

Tenk deg en ballong som er blåst opp til den nesten sprekker….

Så slipper du taket i den…..og ballongen freser rundt i rommet………

……nærmest ukontrollert….

Omtrent det var det som skjedde da jeg satte pusen ned på gulvet etter andre runde med skjenn, risting og fresing…….

Nærmest lamslått ble jeg stående og glo…….. mens det for en grå rakett rundt i stua mi…….

Dette ble resultatet :

Jeg synes det var litt ergerlig med den potta.

Det var en stor keramikkpotte i nydelige blåtoner. Samtidig er jeg glad for at katta ikke fikk den over seg, for den var tung!

Fredslilja fikk jeg av en eks-kjæreste for flere år siden.

Det hjalp ikke med fredslilje, for å si det sånn….. 

…men planta har holdt seg fin den, og jeg så ingen grunn til å kaste den.

 Det var jo ikke plantas skyld at kjærligheten tok slutt!

Nå har Anastasia ordnet opp.

Det sies at det er viktig å gjøre seg ferdig seg med fortiden……

Og det ble ei plante mindre å vanne!

Dessuten fikk jeg ENDA en mulighet til å skrive om katta mi!!

Har ikke JEG evnen til å tenke positivt, sa du??

16 kommentarer
    1. Du har virkelig evnen til å se det positive, jo! Og ei fredslilje fra eller til – pusen er jo bare sååååå skjønn! Og vet hva ho vil…. 🙂

    2. Margrethe: Ja, ho er det. Jeg liker sånne viljesterke typer som ikke lar seg kue eller styre av andre. Kjenner på en viss (motvillig) beundring! 😉

    3. Bra du tar det med et smil…bare artig å lese om , men du har nok litt ekstraarbeide om dagen virker det som :)) ..søt katt, men ser bittelitt “vill”ut på bildet ja…men det er vel vanlig for kattunger …etter det jeg husker fra vi hadde katter , da jeg var barn :))

    4. Ja du all verden,, jeg skjønner jo mer enn innmari godt at ikke du kunne være uten katt i mer enn noen dager. Nei takk og pris så gikk det fort.. og for ei katt. Nå har jo jeg hatt katt såpass mye, og når jeg ikke hadde så hadde mora mi til hun havnet på hjem, men jeg er neppe ekspert. Men katter flest kan man ikke temme.. og den katta der kan du bare glemme å temme. 😀 Du får lære deg tegnspråk.. det kan hende Anastasia kan bli satt ut en smule av det 🙂 Syns jo litt synd på fredslilja.. men den har jo tjent sin misjon,, eller.. 🙂

    5. dedicat: Den hadde vel gjort sitt, ja. Rart at hun skulle velge akkurat den – og attpå den fineste potta. Kvalitetsbevisst pus. Jeg er svak for sånne katter. Den forrige var også ganske vill av seg. Det er jo mye moro med ei slik ei, så da får en heller tåle litt svinn! 😉

    6. He-he, veldig positiv du altså 😀 Nei, den er nok ikke så lett å TEMME 😀 Men med Karidansen-kattemor på plass så hjelper det nok med litt TID 😀 Fineste gale-pusen 😀

    7. Ha, ha , ha ,ler så jeg nesten griner. Du får nok testet tålmodigheten din med denne krabaten ja…
      Men den forstod vel at den fredsliljen ikke hadde noe der å gjøre mer….:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg