“Er det returmuligheter på dætta dyret?”

 

Junior og jeg sitter i bilen. Han har nettopp kommet hjem fra speiderleir i Sverige, og jeg har hentet ham i Dala.

– Har du tenkt noe mer på katt, mor?

Spørsmålet kommer mens vi sitter i bilen på vei hjem…..

Åååååååå….så vanskelig det er å holde tett om sånne koselige overraskelser!!!

– Ja jeg har da tenkt litt……. sier jeg, og er stolt fordi jeg klarer å late som ingenting.

Da vi er vel hjemme, og går inn i gangen, sier jeg :

– Lukk utgangsdøra etter deg.

Han gjetter det med en gang :

– HAR du skaffet katt?!

Da er det bare å lokke på Anastasia!!

Det blir “Kjærlighet ved første blikk”.

Junior pakker ut av ryggsekk og bag mens Puselusken følger med…….

Så går han opp i andre etasje.

Jeg står nede på kjøkkenet og lager pizza. Plutselig høres en fortvilet remjing “fra oven”….

Det er Anastasia som uttrykker sin fortvilelse over at den nye lekekameraten har gått på do UTEN at hun fikk bli med!!

Hun skraper på dodøra og HYLER!!

Litt etter kommer Junior ned trappa med Bråkmakeren på armen :

– Er det returmuligheter på detta dyret….?

Det blir sagt med et smil, men jeg aner at han er litt skeptisk…….

Nei, det er nok ingen returmuligheter……

Ikke ønsker vi å returnere Den Vesle Grommingen , heller……

 

Godt å ligge i armkroken til Junior, da!

 

Oisann….dette var litt uvant…. Matmor gjør ikke sånn med meg…..!

 

20 kommentarer
    1. he he nei har mann først skaffet en skikkelig kosepus så er det nok ikke returmuligheter 🙂 men litt privatliv lyt lillepus godta att dere har hi hi

    2. Så herlig 🙂 Kunne fort blitt et trekantdrama det der.. leer. men han har nok savna katt like mye som mora.. og jeg tror jeg sa det når det tragiske skjedde. Ikke noe nytt husdyr erstatter det som er borte, men blir et selvstendig individ og med sin spesielle personlighet 🙂 Ha en fortreffelig helg videre 🙂

    3. passion4lifeandtravel: Tusen takk! Ja, Junior har veldig dyretekke. Den forrige katta ELSKET ham, sjøl om han hadde en tendens til å “Base” litt mye med henne. 😉

    4. dedicat: Takk!. Nei, her blir det ikke noe trekantdrama. Det er godt med litt avlastning. Siden tirsdag har jeg skrevet blogg med en katt liggende midt i mellom meg og tastaturet. Da går det liksom ikke an å overse henne……..Det liker jeg med dyr. Vil de ha oppmerksomhet , så viser de det tydelig – i stedet for å gå og furte….:)

    5. natheless: Jada, veldig intenst nå, men en kan jo tenke med seg sjøl…Tatt fra mamma og søsken og kommet til et helt nytt sted…. Det er ingen spøk, og da blir hun litt avhengig av den nye familien i starten.:)

    6. vel jeg var hos ei venninne en gang,der ga jeg opp å finne ut hvor mange puser der var 🙂 for når en ble sluppet ut dukket tre nye opp og når jeg måtte låne lisjehuset ja da satt der en der også og tittet på meg,jeg kunne ikke hatt det slik 🙂

    7. fruensvilje: Jeg kunne ikke tenkt meg å ha MANGE katter. Hadde to i en periode for noen år siden….og det vil jeg ikke ha igjen. Jeg synes også det er utrivelig hvis det “tyter” katter over alt. Da rekker man jo ikke å ta seg skikkelig av dem heller…… 🙂

    8. Noe så utrolig vakkert og sjarmerende skal man lete lenge etter, både lille pus, og kommentaren om returmuligheter <3 Det der var helt tydelig kjærlighet ved første blikk fra dem begge 😀
      Jeg husker godt da vår pus var så liten. Den er nå 4 år gammel, og hannkatt. Vi trodde jo det var en jente. Hannkatter er litt mer "rufsete" enn jentene. Og det synes godt i den lange pelsen, som vi jevnlig må stelle. Nå på denne tiden av året er det en håpløs jobb. Pus er mer ute enn inne, og pelsen har en million knuter når han en sjelden gang kommer innom 😉 Men kosepus når han er hjemme i alle fall. Og det er jo bare herlig 😀
      De har sin sjarm og sine personligheter de pusene. Og en ny vil aldri bli den samme som den forrige. Man må elske dem for det de er, der og da <3

    9. Eva: Ja, det må man. Minuset med langhårede er jo, som du sier, tendens til floker. Jeg hadde en hankatt for mange år siden. Om våren var han helt ille, og jeg måtte klippe ham snau. Da så han ut som en “Tegneseriekatt” et par måneder. Det hjelper litt å børste jevnlig, men det er ikke lett å holde dem flokefrie. Mine katter har vært innekatter om vinteren og utekatter om sommeren. Denne har ikke vært utenfor døra her ennå, for hun må bli husvarm først! 🙂

    10. Hehe….min katt ser ut som en bustepels hele sommeren. Ikke så veldig vakkert. Men våren var verst ja. Flokene sto så tett inntil huden at det var umulig å klippe det av. Nå er pus litt utålmodig også, og det gjør ikke saken noe bedre 😉 Kom i skade for å klippe litt for mye også 🙁 Men det har heldigvis leget seg nå. Stakkars pus. Glad og fornøyd er han uansett. Akkurat nå ligger han i den ene godstolen og sover ♥
      Ja, klart hun må bli husvarm ♥ Søte lille jenta 😀 Gleder meg til å se og lese mer om henne og hennes sprell 🙂

    11. Ja…Vet om dem som gjør det. Men det har ikke jeg økonomi til. Men nå er alle flokene borte, for nå på denne tiden røyter pelsen så veldig at det snart bare er ny pels igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg