Anastasia!

 

Her er hun……Sjølveste “Sjefsmassøsa”! Hun er født 1.april, så hun er en liten aprilsnarr!


På fluejakt i stuevinduet. Ser du godt etter, så ser du flua…….


Ei flue metter ikke mye, så en tur innom matskåla må til…….


Vi må jo leke litt da….papir og ulltråd gjør nytta si!

Som sin forgjenger, Violetta, har Anastasia funnet ut at det er best å følge med når Matmor skriver blogg. Hun spretter opp på skrivepulten, og legger seg på samme plass som Violetta pleide å gjøre.


Rare greier…..

 

Nå, disse første dagene, er det bare hun og jeg som er hjemme. Junior kommer hjem fra speiderleir i Gøteborg om et par dager. Han vet ikke om at vi har fått ny katt, for han har ikke tilgang på mobil og internett der han er… Tenker det er en som blir overrasket!

Dattera mi kommer hjem på sommerferie om ei drøy uke. Da blir vi flere til å dele på kosen som Anastasia er så utrolig raus med!

Foreløpig liker hun veldig dårlig å være alene. Hun skraper på dodøra og hyler når hun ikke får bli med. (Ett sted går grensen, synes jeg!)

Violetta lå også ofte i senga, men etter “nattakosen” la hun seg på ærbødig avstand. Det var litt sånn “Din side OG Min side” av senga…..I alle fall når hun kom til meg.

(Dattera mi har smalere seng, og er dessuten mer tålmodig enn meg…………)

Når det gjelder Anastasia er det litt annerledes….

Det er mer : “Din side ER Min side…..”

For ikke å snakke om  : “Din pute ER Min pute!”

“Skar vi snart ta kvællen, mor?

18 kommentarer
    1. frodith: Ja, jeg koser meg skikkelig! Hun har en flott personlighet! Jeg hadde ikke kjøpt henne hvis hun hadde virket dorsk, sky og engstelig. Jeg liker sprelske, rampete og lekne katter. Er de kosete i tillegg, ja – da er lykken fullkommen. Her har jeg fått “Full pakke” Herlig type!! Vi har funnet tonen til gangs – allerede etter knappe to døgn! >3

    2. Smiler bredt 😀 Jeg mener å huske noe om at det blir da slettes ikke noen ny katt i sommer i alle fall. Så jeg klødde meg litt i hodet på den ”rebusen’ din.. men madammen var kjapp med å i ”ny katt”. Og man trenger jo bare å se på bildene at den beskrivelsen du gir til Frodith stemmer på en prikk. Så får vi følge med å se hvem som blir sjefinna på sikt i det karidans’ke hus 😀

    3. Den var utrolig skjønn!, og artig navn da… Synes jentepusene er mer “brelete” enn gutepusene, men min pus får ikke tilgang til soveromet mitt, så du er nå ekstra raus med henne da.

    4. maiken: Nei, det er mange som ikke vil ha dyr på soverommet. Nå er hun så liten ennå at hun ikke har fanget mus…..men hun kommer sikkert til å få lov i blant – etter at hun blir voksen også! 😉

    5. Nyyyyydeligste pusen jo <3 <3 <3 Jeg skulle i grunnen ønske de var så små hele tiden. Men de vokser jo til, og er jo fortsatt flotte 🙂
      Jeg har en hannkatt. Vi trodde det var jente først, men det viste seg at det ikke var det. Men det er en skikkelig kosepus <3
      Jeg elsker katter, men er dessverre allergisk. Så må holde meg litt på ærbødig avstand og vaske meg ofte når jeg har tatt på pus sin pels. Det er litt dumt, men sånn er det bare....
      Kos med nytt familiemedlem uansett 🙂

    6. Eva: Rart det med allergi. Vi hadde aldri katt i mitt barndomshjem, men søstra mi er allergisk for både katt og hund. Jeg har aldri reagert på dyrehår, og jeg har nesten alltid hatt katt i huset etter at jeg ble voksen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg