Noen ganger er det…….. ikke HELT ålreit…….

I dag fikk jeg en e-post som jeg oppfattet som litt “sur”. Det var ikke et svar på noe jeg hadde sendt. Det var bare en person som hadde behov for å få ut litt gørr……

Jeg merket at jeg sukket litt og at piggene spratt ut da jeg så meldinga….. Jeg skjønte ikke helt poenget med å sende fra seg noe slikt…..

Jeg vet imidlertid så inderlig vel at jeg har et valg : Skal jeg la det gå inn på meg, bruke energi på det og irritere meg over det….eller skal jeg la det skli forbi…..

Jeg går inn for det siste. Jeg har absolutt ikke gjort noe galt overfor den personen. Det var ikke fra en nær bekjent av meg….og jeg ser at det halvsure gulpet handler om den andre……. ikke om meg….. Det dreide seg om en bagatell…ikke noe å lage styr ut av i det hele tatt!

Det er mye læring i å motta en slik melding. Gjennom livet har jeg da sendt fra meg noen sure gulp sjøl…..som andre sikkert har fått en guffen følelse av!

Kanskje oppfattet jeg det som surere enn det var ment…fordi humøret mitt er litt labert akkurat nå……

For nå sitter jeg nemlig her og synes litt synd på Karidansen …….. savner Violetta-pusen….og synes det er litt trist å være alene på en lørdagskveld. Det er kanskje derfor jeg ble litt oppgitt over den meldinga….

Det var ikke så mye som skulle til…akkurat i kveld….

Noen ganger er det slik, men det er tankene mine rundt det som gjør at det kjennes ubehagelig og leit. 

Så nå kjente jeg at jeg hadde behov for å “betro” meg litt…..

 

I morgen har jeg lyst til å lage noe av blomster!

Jeg blir jo inspirert av dere damene som legger ut bilder av det dere har laget!

Denne laget Margrethe fra utifriluft i dag : Sommer-l?rdag

Man må jo bli i godt humør av en slik kreasjon! 😀

Ha en riktig god kveld! 😀

10 kommentarer
    1. Æsj, at folk skal være så surmagete da :-/ Og på mail til og med … Hm…Jeg er sjelden sur, og aldri skriftlig… Bra om du klarer å dytte det vekk… Skjønner du savner pusen, og noen ganger er det litt synd på oss, og da skal ingenting til nei, før det er ltt trist og dumt. ALLE er dumme når jeg er sur, er det noe som heter 🙂 Det uttrykket liker jeg 🙂 OG det har vi lov å synes innimellom 🙂 Klem til deg <3

    2. frodith: Ja, nå måtte jeg le litt. “Alle er dumme når jeg er sur”. Og kanskje var det slik for den som sendte mailen også…… 😉 Klem tilbake! <3

    3. Det er slett ikke alt man skal bruke energi på. Og jo mindre man bruke på den type innspill jo fortere forsvinner de ut av livet. Og det er verken skadelig eller dumt å syns litt synd på seg selv av og til 🙂

    4. Dekorasjonen var fin 🙂 og slike e-poster er ikke hyggelig. Men syns du gikk for et godt valg, håper det fungerte for deg og at lørdagskvelden din ble god. Av og til opplever vi melankolien, den må til som bakgrunn for toppene vi skal opp på. Lørdagskveldene til å dele sammen, uten savn og dårlig formulerte mail….de kommer…..snart. Heller de toppers lørdagskvelden aleine, det finnes heldigvis en del av de også. Ha en superfin søndag.

    5. BforB:Takk for oppmuntrende ord! 😀 Ja, lørdagskvelden ble slett ikke verst. Tok en sen telefon til min datter som er student i Trondheim….og så skravlet vi en times tid. Hn var også alene på hybelen, med en lei forkjølelse, så det passet fint for oss begge med en Mor-Datter -prat! 😀

    6. dedicat: Ja, det var bare dumt og unødvendig, både å sende e-posten og å bli irritert og lei. Dessuten handler nok dette om to personer (Denne personen og meg) som ikke har verdens beste kjemi. Sånn er det bare…. 😉

    7. Huff….å motta sånne mailer når man slett ikke har en god dag selv, er jo bare trist, og bidrar overhodet ikke til å snu den litt leie situasjonen. Men du er jammen flink, som klarer å la det skli bort, uten å henge deg opp i det. Det beundrer jeg virkelig 🙂 Og samme når det sure gulpet hadde ankommet, så er det jo aldri spesielt kjekt.
      Vi har vel alle våre dager hvor hint og annet har kommet ut, og kanskje har vi angret litt i etterkant også. Men sånn er det jo bare. Vi mennesker er litt kompliserte sånn sett 🙂
      Jeg håper du har det bedre i dag, og ønsker deg en herlig kveld <3 God klem <3

    8. Eva: Takk for hyggelig hilsen! 🙂 Jada….jeg har det bedre. Det handler om at jeg må sette tydelige grenser overfor denne personen. Så lenge jeg ikke klarer det, vil vedkommende fortsette i samme spor! Dette skjer fordi jeg skal lære av det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg