Nåla til Natheless og Sommerfugldama til Frodith…

 

Noen ganger er det bare sånn :  –  Åååååå, JE vil ha slik JE å!

Neida, jeg er ikke misunnelig……ikke så VELDIG i alle fall…….

……men jeg kunne godt ha tenkt meg……

Ei sånn nål……… I dag la Natheless ut bilde av en nydelig, selvkomponert kjole som hun skal innvie ved en spesiell anledning. Denne nåla skulle hun bruke som tilbehør. 

Du kan lese innlegget til Natheless her : Har bestemt meg!

Jeg falt pladask……. så enkel, stilig og elegant, med noen små detaljer som setter prikken over i’en!

…..men nåla er visst ikke å få kjøpt. Den var noe hun hadde kommet over på et marked en gang…Sukk…. Jeg synes det er dumt, men lommeboka mi er sikkert glad for det…..

Jeg har lyst på DENNE også!

Sommerfugldokka til Frodith som hun la ut bilde av da hun nettopp hadde flyttet inn i ny leilighet. Den er visst å få tak i et sted i Fredrikstad. Jeg spurte Frodith, og jeg FANT dokka på nettet. Så her er det håp….sjøl om lommeboka sukker litt ! Jeg får se……..

Du kan lese innlegget til Frodith her : En liten titt fra Frodiths nye palass 😉

Nei, vi må ikke bli for opptatt av det materielle….

……men jammen er det koselig å pynte opp litt…både på seg sjøl og omgivelsene!

 

13 kommentarer
    1. det er lov å ønske seg vakre ting som andre har :)) det gjør jeg også hi h,har en engel i samme stil som sommerfugldama,og det er mitt kjæreste gjenstand på stua no

    2. Margrethe: Ja, og i blant er det koselig md noe nytt, sjøl om vi ikke “trenger” det…VI er priviligerte som kan tenke slik…Det er nok av dem i verden som ikke vet om de har noe å spise neste dag…! 🙂

    3. Nå så koselig du likte nåla mi SÅ godt da! Skulle ønske jeg kunne fortelle deg hvor den kommer fra, men jeg aner et jo ikke! Sommerfugldamen er fin og de finnes her i byen min ja, så det var jo enklere!!! Lykke til med leting etter dine skatter! 🙂 Ja, vi blir inspirert av hverandre og det er gøy! 🙂

    4. Av og til så kan det jo være greit å ha lyst på noe man ikke kan få tak i 🙂 Det er jo ikke alltid sånn at det som kommer lett er det man setter mest pris på 🙂

    5. Nei, man skal ikke bli for opttatt av materielle ting, men noen ganger er det ting som kan gjøre en glad. MÅ ikke være dyrt,….helst ikke egentlig..Men skjønner godt du også vil ha en sommerfugldame 🙂 Jeg fikk min til jul et år, og jeg og mamma kjøpte søster sin til hennes bursdag et annet år…Og sånn er det med den figuren. Og den er litt spesiell, sommrfugldamen, for søsters fikk sin ikke lenge etter hun mistet mannnen sin..Så det er litt historie rundt figuren, det er ikke bare vanlig kunst. Og måten jeg fikk min på var også littt spesiell…må fortelle en annen gang 🙂

    6. frodith: Ja, den historien vil jeg gjerne høre en gang det passer seg slik:D Det blir litt spesielt når det er en egen historie rundt det. Søstra di var ikke så gamle dama da hun ble alene. Sånt er tøft… Så jo bilde av henne her om dagen, og tenkte at hun så ut som hun hadde mye styrke i seg…akkurat som Frodith-søster. 🙂

    7. Det er viktig å ha noen ting, som gjør at vi trives. Materialistiske blir vi først når vi MÅ HA alt nytt som kommer, og gjerne også det dyreste. Når de materielle tingene blir viktigere enn de menneskelige. Jeg synes den nålen var nydelig. Noe som ikke alle har 😉
      Men håper du får ønsket ditt oppfylt om i alle fall en av tingene 🙂 Unner deg virkelig den gleden <3
      Klem

    8. Eva: Vi er jo så heldige her til lands at vi stort sett ikke trenger rå tenke på om vi har råd til å ha mat på bordet. Om vi ikke har råd til luksusmat, så har vi i alle fall råd til å spise oss mette. Derfor kan vi ønske oss ting vi strengt tatt ikke trenger. Men det er koselig å kjøpe noe som en faller litt ekstra for en gang i blant! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg