Å synse og mene….

 

Blogging handler jo, i alle fall til dels, om det. Jeg synser og mener en del i blogginnleggene mine. Ellers også…..

Jeg synser og mener kanskje noe mindre bastant enn jeg hadde en tendens til å gjøre i yngre dager….

Det er noe med å innse at ens egne meninger kan være ganske……..

…….subjektive.

Det er mange som synser og mener mye. Noen ganger menes det temmelig høylytt ….og ufint.

Akkurat nå synses og menes det en del om det svenske, kongelige bryllupet……om brudeparet, gjestene og kjolene.

Det er mange hyggelige kommentarer….

…og noen sure gulp….

…slik det har lett for å være.

Er det  MISUNNELSEN som rår når noen kommer med ufinheter om det kongelige brudeparet?

Er det MISUNNELSEN som rår når enkelte tilsynelatende har behov for å komme med gufne kommentarer vedrørende Dronning Sonjas og Kronprinsesse Mette Marits kjoler……?

Vi kan mene hva vi vil om både dem og kjolene deres…….og hele monarkiet for den saks skyld!

….men vi trenger ikke skrive masse dritt på sosiale medier av den grunn!

 

(Bilde fra Google)

12 kommentarer
    1. Så veldig enig med deg! Det må være utrolig slitsomt å få kommentarer hver eneste gang de stikker nesa ut av døra! Misunnelse kanskje? …. hyggelig med slike brylluper syns jeg – la det være med det. …

    2. Margrethe: Ja, jeg så bare noen glimt fordi jeg var på jobb, men jeg synes det var koselig. Skjønner ikke poenget med å være “stygg” og nærmest drive hets. 😛

    3. Jeg er helt enig med deg, det må vel være misunnelse tror jeg.
      Jeg synes sånne anledninger er kjekke jeg, og er glad på brudeparets vegne <3
      Selv visste jeg ikke om bryllupet før det var i gang, og jeg tilfeldigvis hørte noen nevne det da jeg var på drillstevne i helgen. Da brukte jeg mobilen for å slå opp i nyhetene, og i alle fall få med meg litt bilder og sånt. Vakkert par 🙂
      Jeg synes nok at folk må ha det grusomt kjedelig når de finner på stygge ting å si. Da har de for lite å styre med i livene sine. Rett og slett.
      Jeg synser og mener jo ting jeg også, men ønsker ikke å være stygg bare for å være stygg liksom....Jeg er mer den positive sorten, som finner de fine tingene å fokusere på i sånne anledninger 🙂
      Ha en flott kommende uke <3

    4. Ja du store,, nå fikk nå ikke jeg sett så mye av dette heller. Men jeg har aldri skjønt de som bærer over av bedrevitende og surmagede oppstøt om relativt personlige ting. Ok er monarkiets medlemmer offentlige personer i sånne anledninger, men de må da i herrens navn få kle seg i det de føler seg vel i. Men det sier mer om de personene enn om noe annet ,,mener nå jeg

    5. Eva: Det er tilsynelatende ingen grenser for hva enkelte kan få seg til å skrive…og da mener jeg ikke bare i denne sammenhengen. Skal en “sak” debatteres på facebook eller andre sosiale medier, så har det så lett for å utvikle seg til grov personhets og usakligheter uten sidestykke. Jeg var heller ikke klar over bryllupet før en kollega fortalte meg det, men jeg syntes det var moro å få med meg noen glimt fra seremonien. Det er noe helt spesielt når en pyntet brud kommer inn kirkedøra. Det gjelder enten hun er kongelig eller ei. Klem til deg! 😀

    6. Det aller dummeste er at de som øser ut av seg med sure kommentarer, ikke forstår at alt de sier til eget hode, tror hodet på, så de forsurer sin egen tilværelse også, ødelegger for seg selv. Det er jo lov å si sin mening og det er lov å være uenig, men man trenger ikke være ufin for det 🙂

    7. jeg erså enige med deg,vi er alle forskjellige og så også dei konglige,og til syvende og sist er vi alle bare mennesker så ja men hva du vil men ikke si alt høgt er min motto 🙂

    8. fruensvilje: Ja, vi er “bare” mennesker – enten vi er kledd slik eller sånn eller har mye penger …….eller lite penger! Jeg ville slett ikke byttet med de kongelige. Være i rampelyset og bli diskutert (og kritisert) for hver minste ting! 🙂

    9. Nei, det behøver vi ikke hverken på sosiale medier eller i det virkelige liv. Noen ganger er det lurt å holde munn, mener jeg. Jeg kosa meg med bryllupet, blomsterpynten, musikken og alle vakre kjoler i hvert fall!:)

    10. natheless: Nei, heller ikke i det virkelige liv. Skadeomfanget blir gjerne større på sosiale medier. Det skrevne ord STÅR der. Om jeg kommer med en kritisk bemerkning om en kjendishjemme i min egen stue, så får det ikke slike ringvirkninger…(Men minst mulig negativt prat er generelt det beste!) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg