Framdrift……?

 

Je glåmer på en dataskjerm…

og skriv’ no’n fine ord…

om Samhøll, Solidaritet…og fred på Moder Jord.

…..men….

sjøl så sitt je her me’ ræva plante på en stol.

Je ha’ itte kømmi mange skretta lenger

enn i fjol……

 

Je SER det da, sa kjærringa,

det er itte dåli’ DET, 

for det en blir bevisst på

kan en gjøra noe me’!

Nå letter je på rompa – og så tar je i et tak,

og gir et konkret bidrag tel en’ go og viktig sak!

 

 

I helga er det malingsdugnad her på garden. Driftsbygningen får en real “Make-up”. Nå har halve “Fjeset på Fjøset” fått et strøk med kosten!

Det er sønn og svigerdatter som er primus motorer for dugnaden, mens a’ Gamlemor sitt og ser på (og tar bilder) Jeg har jobbehelg, så jeg er litt unnskyldt akkurat nå……

Hrmpfr…….!

 

Uansett : Det nytter ikke bare med fine ord i lengden. Det må handling til!

Så……. nå drar jeg snart på jobb! 😉

10 kommentarer
    1. Det er bra sandt ja, at det man blir bevisst kan man gjøre noe med. Og handling må til. Det var litt av et fjøs du hadde, så kjekt med dugnad. Ha en riktig fin arbeidshelg 🙂

    2. Du verden.. det var ikke noe småtteri til driftsbygning.. det må jeg si 🙂 Og du har full rett til å være observatør… med jobbehelg.. det er nå min ringe mening. De fikser det der ser det ut til. ha en fin helg.. med jobb og alt 🙂

    3. Åse Helen: Takk, takk. Jeg skal ikke bo her så veldig mye lenger. det er i alle fall det som er planen. Yngre krefter er snart klare til å ta over. 🙂

    4. fruensvilje: Jeg forpakter bort jorda og fjøset, så jeg har ikke den daglige praktiske drifta. Jeg har jobb utenom. Skulle jeg ha tatt hånd om alt dette sjøl, hadde jeg i alle fall ikke hatt tid til å blogge – det er sikkert! Etter planen skal sønnen min ta over om ikke så veldig lenge, og det blir godt. Jeg tok over denne garden av veldig spesielle årsaker, så det var ikke fordi jeg var så interessert i å drive gard. Men det har heldigvis gått på et vis, likevel! 🙂

    5. dedicat: Takk takk. Ja, det er egentlig greit å ha jobbehelg. Jeg har vært med på mye malingsarbeid, både inne og ute, men jeg har en svakhet : Høydeskrekk! Kommer jeg tre – fire meter over bakkenivå, så blir jeg “Skjælven i knea”. Klatrer ikke i trær…… sånn som deg! 😉

    6. maiken: Nå leier jeg bort både jord og fjøs, så jeg har ikke så mye med det praktiske arbeidet å gjøre. Eldste sønn og svigerdatter flyttet inn i kårboligen for ett år siden så snart tar yngre krefter over alt sammen! 🙂 Da skal gamlemor ut i verden. Ikke sikkert det blir så langt unna, men jeg har bodd her i 26 år, så det blir en overgang uansett! Alt er i det blå nå….og det er litt skummelt…men mest spennende! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg