Zentangle!

Som dere vet, var jeg på workshop på Lillestrøm i går. “Er livet enkelt?”  Ja, livet er jo stort sett hva du gjør det til…. og tenker det til…….

…..veldig enkelt sagt!

Jeg skal ikke si så mye mer om det akkurat nå…… 

Mot slutten av work-shopen gjorde vi nemlig noe som jeg syntes var veldig moro. Jeg hadde aldri prøvd det før!

…..eller det vi si : Jeg er en av dem som helst må ha en penn i hånda når jeg snakker lenge i telefonen. Så sitter jeg der og skribler og lager krumelurer mens jeg skravler…og lytter……

Hvis dere søker på nettet, vil dere se at dette er en kunstform. Karidansens versjon blir “barnehagetegning” i forhold til de som virkelig er eksperter, men jeg koste meg skikkelig. Jeg er en av dem som “ikke kan å tegne”, men man behøver ikke være “flink” til å tegne for å få til dette!

Tegninga er nok ikke ferdig ennå, men jeg klarer jo ikke å vente til den blir det…… før jeg må VISE FREM!!

Man bruker vannfaste tusjer med ulik tjukkelse og et spesielt tegneark, slik at strekene ikke flyter utover. Konturer markeres med tjukkere penn underveis. Det er det som gir den spennende effekten.

Denne kunstformen er veldig “fri”. Det meste er lov, og bare fantasien setter grenser…

Så der satt vi,tre voksne damer, og tegnet med tunga rett i munnen! Vi satt ved et spisebord med voksduk på, så jeg fikk litt sånn “Lita jente” – følelse…..og det hadde jeg ikke noe i mot!

Først smugtittet jeg bort på hun som hadde gjort det før….men jeg fant fort ut at her det var mest om å gjøre å boltre seg som fisken i vannet!!!! 

Har du prøvd “Zentangle” før?

14 kommentarer
    1. Ikke prøvd det før..men tegner stadig kruseduller da :)) Din over her ser jo veldig kreativ og fin ut …får sjekke ut litt på nettet om det der…:)) Fin mandag videre :))

    2. Når jeg skribler uten tanke for hva jeg holder på med, pleier det å bli firkanter eller sirkler med mønster inni. Nesten som et puslespill 🙂 Men så fint som du har gjort det her, har ikke jeg fått gjort 🙂
      Det var jo faktisk kunst. Kunne fint henge det på veggen ja 🙂

    3. Har ikke prøvd, Hadde noen bedt meg tegne for frihånd så hadde jeg ikke fått mange streker nedpå arket tror jeg. Men jeg vet det er blitt populært med tegne/fargelegge som en slags avslapningsterapi? Så at gardsfruen holdt på med noe lignende. men det var fargelegging som tok veldig lang tid. Man må i alle fall være litt kreativ til dette?, og det er jo du.

    4. maiken: Vet du, jeg tror ikke man trenger å være så kreativ heller, for det går an bare å lage felter og fylle dem ut med linjer og kruseduller av ymse slag. Ja, det går an å kjøpe ferdige maler som man fargelegger. Jeg synes det er morsomst å finne på sjøl!:D

    5. Åhhh det både så og ikke minst hørtes gøy ut å prøve. Skjønner godt at du følte deg som ei lita jente igjen 🙂 Jeg er på ingen måte flink til å tegne, men stoler på at det går ann for det 🙂 Si ifra om du holder kurs i dette da..he he 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg