Den Evige Kursdeltager….Hva med tida ETTERPÅ…..?

 

Den evige kursdeltager…..

Det er Karidansen….

Eller i alle fall en av dem.

Det er ikke noe galt i å gå på kurs. Jeg synes at jeg har fått mange aha-opplevelser.

Det som er viktig…… er å sortere…..

Hva fungerer for meg?

“Oppskrifter” fungerer ikke så godt…for Karidansen.

Jeg lar meg “stresse” av å følge oppskrifter som andre har laget…

Og så lar jeg meg stresse fordi jeg ikke klarer å følge oppskriftene som andre har laget….

 

Da jeg var 4-5 år skulle jeg begynne på danseskole…….

Jeg var der EN gang……..og satt på fanget til mor hele tida. Danselæreren kom flere ganger og prøvde å lokke meg ut på gulvet…

Men …nei……det ble altså bare med den ene gangen.

Jeg merket at mor var litt oppgitt….over den sære ungen sin……

Jeg var på ett vis så sjenert……..og litt snål…….og kunne samtidig være temmelig sta…..

Dessuten :

– Je vil itte danse slike danser som ANDRE har fønni på! Je vil finna på SJØL!  

Såpass måtte da vel mor skjønne!!!

Karidansen …..som itte ville danse… Her mellom tre og fire år – med min eneste ordentlige dokke “Tungedokka” –

(som var så stor og tung). Jeg ser litt “Tuppin” ut her! (Les : trassig og småsur!)

 

Jeg har en tendens til å være veldig entusiastisk de første dagene etter at jeg har vært på kurs.

DENNE gangen skal jeg virkelig følge opp, altså!

Og så gaper jeg for stort…..

….og så ender det med at jeg gir opp hele greia……..til slutt.

Æsj…detta funker jo ikke !

 

Ja, ja – det var jo egentlig det jeg visste…at jeg ikke ville klare å gjennomføre denne gangen heller….

Nei, det er IKKE kursholderens skyld…….eller ansvar…..

Je vil finna på SJØL!

I alle fall gjøre det til mitt eget…. i den forstand at jeg finner min måte å følge oppskrifta på. Kanskje jeg bare følger den litt …..

 

Jeg har møtt på folk som har vært på kurs med Anthony Robbins…….  De har vært “høye” og kjempeentusiastiske, og kommet hjem med stjerner i øynene…….

De har gått på glødende kull uten å brenne seg … fordi de trodde på at de ikke skulle brenne seg…

Og det er jo flott! Jeg tror det meste er mulig når man tror på det! Og det er absolutt mer mellom himmel og jord enn vi aner. DET tror jeg også på!

Jeg har “sett lyset” mange ganger jeg…når jeg har vært på kurs…men det har sluknet igjen…….. nesten like mange ganger…..

Så : Hva med tida  etterpå…… Når lederen og fellesskapet OG massesuggesjonseffekten er borte…….

……og man skal klare seg på egenhånd igjen?

Det er jo DEN tida som virkelig gjelder!

Og det er DEN tida jeg ikke har hatt nok sjøldisiplin til å få ordentlig flyt i…..


I dag skal jeg på en work-shop på Lillestrøm. Egentlig skulle den vært i Brumunddal, men arrangementet ble flyttet.

Jeg har vært på et par samlinger tidligere, og har følt at det som har blitt sagt har “talt”  til meg på mer enn en måte!

“Er livet enkelt?” – er “overskriften” . 

 I den grad livet kjennes vanskelig, så gjør vi det nok vanskelig….. mer enn vi aner.

Vi kan velge å gjøre livet enkelt…i alle fall mye enklere.….

 

I dag setter jeg meg på toget til Lillestrøm…… Jeg skal møte noen damer jeg aldri har møtt før…

……..og kanskje noen jeg HAR møtt før?

 

Jeg gleder meg! 😀

 

12 kommentarer
    1. Jeg hadde også en sånn dukke 🙂 Kjenner den igjen fra bildet ditt 🙂
      Jeg er vel omtrent som deg når det gjelder kurs og sånt. Men jeg har vel funnet ut at man ikke skal måtte følge det slavisk, men heller bruke det som en rettesnor eller veiviser. Og derfra gjøre det til sitt eget. Rett og slett finne sin egen sannhet, ved hjelp av noe av det nye man lærte 🙂 Men lett er det ikke. Det krever motivasjon, litt lenger enn de timene etter kurset 🙂
      Kos deg på workshop. Pleier jo å være kjekt den tiden man er der da 🙂
      <3

    2. Ja du verden. Jeg har nok akkurat de samme erfaringer gjennom et langt og aktivt liv. Det har blitt noen kurs som kanskje ikke har ført til merkbare revolusjonerende forandringer i de organisasjoner man har jobbet. Men det er kanskje sånn som med livet generelt,, det er de små hendelser og ting som til sammen blir en helhet. Så jeg har tenkt som så,, hva OM man ikke hadde deltatt så mye som man har gjort. 🙂 God tur til Lillestrøm og lykke til på Work Shop

    3. Utrolig søtt bilde av deg..men ser det litt trassige uttrykket ja…:)) Som deg liker jeg også å bruke min egen kreativitet ..og lar meg ikke lett påvirke :)) Men har fått mye inspirasjon på kurs og har nok plukka med meg litt her og litt der i åras løp….og bruker det sammen med kunnskapene jeg har fra før…:)) Håper dagen i dag har gitt deg litt påfyll…og at du har “tatt til deg” det som passer for deg :)) Fortsatt fin søndag <3

    4. Så utrolig skjønt bilde, du ser slett ikke sur ut, bare litt sta og selvhevdende .
      Jeg synes det er flott at du kurser. Uansett om du føler at ikke det gir deg så mye i ettertid som du hadde ønsket, så tror jeg likevel det ligger “noe” igjen, noe bra. Og spennende . Hper å få høre fra dette kurset, kanskje vi kan lære noe, vi som følger deg her….

    5. Eva: Takk. Ja en må “Trekke ut” det som appellerer mest. Vi har vel en tendens til å skulle være flinke piker her også….og hvem er det vi skal være flinke for?? Har hatt det flott i dag. Dette har vært en annerledes dag uten stress og mas og “oppskrifter”. 🙂

    6. dedicat: Ja, det er nok enkelte kurs jeg godt kunne ha droppet – men DET hadde jeg jo ikke visst hvis jeg ikke hadde vært der!! 😉 Work-shopen i dag var veldig god. Drøfting, utveksling …og egentlig så ER livet enkelt! Det er bare det at vi (eller mange av oss) har lett for å gjøre det så komplisert! 🙂

    7. annebe: Takk! Ja, til sammen har jeg absolutt fått noe ut av kursene jeg har gått på. Blant annet har jeg sett hva som absolutt ikke føles riktig for meg…men det er ikke støtt jeg har villet innse det med en gang! Ha en fortsatt fin søndagskveld i Mjøndærn! 😀

    8. maiken: Takk….Liker egentlig sta bedre enn trassig! 😉 Ja, jeg skal dele litt etter hvert…..Det ga mersmak dette…SÅ enkelt og lite oppskriftsmessig! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg