“Drøm” (Dagdrømming og drømmer som blir til virkelighet……..)

 Fotoutfording nr.9.

Jeg har alltid hatt lett for å dagdrømme………

På dette bildet ser jeg vel litt dagdrømmende ut……….

Det ble tatt av ei klassevenninne på videregående. Det ble tatt med mitt kamera og jeg har knipset bildet av bildet…….. Er det juks da, eller?

Jeg “poserer” nok litt her….. Det var litt sånn at vi tok “Tullebilder ” av hverandre – og gjorde oss til! Vi er nok ikke de eneste jentene som har gjort DET!

Under bildet har jeg skrevet :

– Den sorgtunge jomfru i sitt bur. Nå venter hun bare på drømmeprinsen….

Akkurat det der med Drømmeprinsen tror jeg ikke så mye på lenger. Jeg tror ikke det finnes så mange Drømmeprinsesser heller. I så fall bor de gjerne i luftslott, og DET kan være ganske så ustabile byggverk…..

Jeg dagdrømmer nok fortsatt……… men ikke særlig mye om Drømmeprinser…….

Unga sier ofte : – Nå har du det “Speisa” blikket igjen, mor!

 De påstår at det ser ut som om jeg stirrer rett gjennom folk og at jeg kan virke skremmende……..men jeg er jo ikke klar over at jeg har “falt ut”  for det bare skjer – nærmest på et blunk!

 Da er jeg heeelt i min egen drømmeverden……..

 

Så var det drømmen som ble til virkelighet :

Lydboka mi!

Dette er et utsnitt av plakaten jeg fikk laget. Lydboka ble solgt i noen av bokhandlene i Ringsaker , Hamar og Elverum.  Plakaten brukt som blikkfang i den forbindelse. Det var kjempemoro!

Dette er mitt prosjekt fra A til Å. Jeg skrev tekstene, leste dem inn i et lydstudio på Hamar og fikk hjelp av et lokalt firma til å designe coveret. Høna er tegnet av illustratøren Randi Matland

 

 

12 kommentarer
    1. så herlig da å ha laget sin egen lydbok,en fin drøm som ble til virkelighet 🙂 dagdrømmeriet kjenner jeg meg godt igjen i også,tror dei fleste dagdrømmer litt noen mer enn andre,nydelig bilde av deg som ung pike,er ikke juks det skulle jeg mene 🙂

    2. Noen drømmer realiserer vi, og andre forblir en drøm. Flott med lydbok da, det ble en stor virklighet.Hurra for deg! Godt å drømme litt, men alt behøver slett ikke bli til noe mer enn en vakker drøm 🙂

    3. Jeg tror jeg aner hva ungdommene legger merke til.;) Og jeg vet ikke hva som er rette begrepet på det, men jeg har det litt sånn, at hjernen begynner å leve sitt eget liv litt sånn utenfor “verden rundt. Og jeg beundrer deg for å ha fått realisert ditt bok prosjekt. Det skal du være stolt av 🙂 Håper jeg kommer i mål noen gang med mitt 🙂 Ha en fin fredag

    4. Å jeg er jo så heldig å ha fått den til og med, nå er den enda ikke “rippet” til riktig format av Hr Frodith, så jeg har ikke fått hørt den. Får hoste opp en cd-spiller et sted. For nå vil jeg gjerne få hørt den snart 🙂 Og DET var en fin drøm som du gjennomførte der da <3 Hjelpes , lurer på hva jeg skal ta på dagen med drøm 😛 Heldigvis bare på grønn jeg 😀

    5. dedicat: Ja, da ser du sikkert litt “speisa” ut du også! Så spennende med bokprosjekt(?) Da er en ting som gjelder…..Stå på! Jeg finansierte hele greia sjøl, og jeg har så langt gått i underskudd, men det gjør ikke noe…… for jeg realiserte drømmen min!:D

    6. frodith: Du får nok purre på Herr Frodith. Eller så er det vel CD rom i en del datamaskiner? Nå er det vel flyttesjau som står for døra for “The Frodiths”, så du får ta det når det passer..! Jeg sliter litt med morgendagen og morgengryet…Kan hende jeg må hoppe over en dag og se om jeg finne noe etter hvert. Skal jobbe både i kveld og i helga, så nå har jeg ikke så mye tid til å gå på fotojakt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg