Er DETTE alt jeg har å bekymre meg over…? Noen tankevekkere……..

 

Jeg fikk meg noen tankevekkere i går…….

I dag fikk jeg meg enda en tankevekker…..

Alle tre “vekkerne” fikk jeg her på blogg.no.

Jeg sliter litt med å få til linking om dagen. Derfor henviser jeg bare til de ulike bloggene.

I går skrev maikensnattblogg.blogg.no om diktet : Amor fati – Elsk din skjebne. Det er ført i pennen av en av våre mest begavede diktere gjennom tidene, nemlig Andre Bjerke.

Maiken siterte i den forbindelse også Lisbeth Pettersen som er fast spaltist i ukebladet “Tara” :

 “Diktet kan være en kjærlig påminnelse når et hverdagsdrama uforskyldt sluker oss med hud og hår.”

Hvor ofte har jeg ikke blåst opp sånne  “Uforskyldte hverdagsdramaer”  til å bli nærmest altoverskyggende……

………..og latt dem ta opp så mye plass i bevisstheten min at alt annet har fortonet seg som uviktig???

Ikke så rent få ganger!!

Jeg har en venninne som også skriver blogg. Da mener jeg ikke “bare” bloggvenninne. Jeg har kjent henne i flere år. Hun har opplevd mye i livet sitt. Det har vært mange tøffe tak, men hun er tilsynelatende ukuelig. Hun reiser seg igjen, gang på gang. Hun er ei klok og varm dame som har veldig mye omtanke og kjærlighet i seg!

For tre år siden mistet hun den yngste sønnen sin i en voldsom bilulykke. I går var det tre år siden det skjedde.

Hun skrev et innlegg om sine tanker og følelser vedrørende dette i går. Du kan lese innlegget på : sonyasolvang.blogg.no

I dag leste jeg enda et innlegg som gjorde sterkt inntrykk på meg : En av mine bloggvenner opplevde noe veldig dramatisk i går. Den ene dattera hennes ble akutt sjuk. Det ser ut til å være svært alvorlig. Du finner innlegget hvis du går inn på bloggen til : nextstep.blogg.no

Akkurat nå fortoner mine små hverdagsbekymringer seg som veldig ubetydelige……

Jeg føler meg i ganske god form, mine nærmeste har det bra og det ligger ingen sinte regningsvarsler på kontorpulten min. Jeg har mat i kjøleskap og fryser og bra med klær i klesskapet. Det er bare de små “Uforskyldte hverdagsdramaene” som innimellom skaper litt kaos oppe i hodet mitt…..

Så…………… jeg har faktisk INGEN grunn til å klage………

……sjøl om jeg jevnlig tar meg i å gjøre det!

8 kommentarer
    1. Det kan hende det er vel enkelt å si, men jeg tror faktisk at når man evner å ta inn over seg andre sine tøffe og krevende utfordringer i livet og sette de i perspektiv i eget liv, da har man en verdifull empati som mange mangler. Det er nok av de som prøver å “by over” med egne problemer uansett hvor ille andre har det. 🙂

    2. Takk for henvisning til min blogg. jeg får også tankevekkere og aha-opplevelser av å lese andre sine blogger, og ofte helt uventet. Og jeg sier som deg, jeg har ingen grunn til å klage, 50-årene er dessuten en fin tid gitt…:)

    3. dedicat: Mange ganger kan jeg hisse meg opp over bagateller, og da trenger jeg å få satt ting i perspektiv. Jevnt over har vi lite å klage over i Norge.:)

    4. maiken: Ja, 50-årene er en fin tid. Nå begynner jeg å bli mye tryggere åpå meg sjøl og våger å si nei til det som ikke tiltaler meg eller skurrer veldig. Jeg er ikke så redd for å gå utenom strømmen lenger.

    5. Ja, alle har sitt, pleier jeg å si. Men dine problemer er dine, og de må man leve med selv. Jeg prøver også å si at ting kunne vært så mye verre for meg, og da går faktiskt dagen mye lettere! Klemsiklem i kvelden 🙂

    6. natheless: Ja, livet byr på utfordringer, men mange av dem viser seg å være “skjulte gaver” – når man ser seg tilbake. Ingen har noen garanti for noe, så vi må ta hver dag som den kommer! Nattaklem til deg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg