Lettlurt…….

 

Jeg er litt lettlurt….

I det siste har det poppet opp en del varsler på pc’en min. Jeg får beskjed om at jeg må kjøre virusprogram ditt og datt og rette opp Windows – feil…. Da vil datamaskina bli mye kjappere…. I går oppdaget jeg at det hadde kommet noen merkelige, grønne linker på blogginnleggene mine. Jeg fikk beskjed om at det var et farlig virus og at jeg øyeblikkelig måtte iverksette tiltak… Så trykket jeg på “Iverksettingen” som ble anbefalt…… Da ble det BARE kaos! Jeg kunne, blant annet, ikke lese innleggene og kommentarene fra mine bloggvenner. De “hoppet” bare langt til siden hver gang jeg prøvde…..

Det popper også opp bilder av lettkledde damer fra Østen som “spør” om de kan få lov til å finne på noe “rampete” med meg. Jeg finner gjerne på rampete ting sammen med andre kvinner jeg…..men så spørs det hva man legger i ordet “Rampete”, da……. 

På grunn av det inntrufne, har det vært stille fra Karidansen det siste døgnet….. Nå i kveld oppdaget jeg følgende : Hvis jeg gikk inn via en annen nettleser, så var alt tilsynelatende normalt igjen. Nå bruker jeg “Den gode gamle”, sjøl om den er tregere. I morgen har sønnen min lovet å se på saken…… Så da gjenstår det å se om han finner ut av kaoset som mor har vært naiv nok til å stelle i stand.. ……

16 kommentarer
    1. I en hver familie burde det vært et datageni….du er heldig som har en sønn der til å hjelpe. Har også erfart disse “advarslene”. Ennå så skal jeg ha et gratis rense program på dataen min…men tror det bare er tull på alt. Men hørtes lovende ut at det virka på en annen nettleser.
      Lykke til i alle fulle fall 🙂

    2. Grrrrr alltid noen som prøver seg…har aldri helt skjønt hva de har å “vinne” på å spre virus og styggedom til privatpersoners data. Måtte humre litt da..finne på noe rampete ja, ingen tvil om hva det var. Håper ikke maskinen din har crashet helt? og at du får hjelp av sønnen din 🙂 Ha en fin fredagskveld 🙂

    3. Æsj, mye sånt lureri… Jeg trykker ikke på NOENTING før jeg har konferert med Hr Frodith … Nesten litt FOR forsiktig jeg på sånt. Men ellers er jeg tøff som en ørn når det gjelder tekniske ting, ikke sant?? 😀

    4. BforB: Ja, han er i hvert fall mye bedre på slikt enn meg….uten at det i seg sjøl er et kvalitetsstempel! Heretter skal jeg være forsiktigere med å trykke på ting som dukker opp! 🙂

    5. frodith: Ja, du er så visst ikke skvetten! Lære bort kan du også! Du er heldig som har herr Frodith i bakhånd hvis det dukker opp skikkelig skumle ting da! 😉

    6. MOONBEAMSCORNER: Neida, den humper og går, men jeg må finne ut av det…. Jeg skjønner heller ikke at noen kan ha glede av å spre sånt…. Bare drive med DRITT for å ødelegge andres datamaskiner….. heldigvis er det vel de færreste som driver med det. Ha en fortsatt fin fredagskveld du også! 😀

    7. Ja jeg får stadig sånn på maskina jeg også, men ber virus programmet fjerne det. Jeg bruker som regel bare mobilen når jeg surfer rundt, og der har jeg ikke møtt på noe sånt.
      Ha en riktig fin dag, her skinner solen 🙂

    8. Åse Helen: Jeg har kjørt Norton uten at det har hjulpet, så det må kanskje sterkere lut til. Jeg ønsker deg en fin dag også. Her er det lettskyet! 🙂

    9. Ja jeg har jo hatt en jobb der det bare var å kauke på IT ansvarlig når noe ikke funket, så jeg er litt bortskjemt der. Men akkurat nå klasker jeg i vei på gammelholken og aner ikke når jeg får tilbake maskina mi som kræsja fullstendig. 🙂 Lykke til

    10. dedicat: Takk for det. Maskina fungerer rimelig greit når jeg går inn via en annen nettleser, men jeg må få ordnet opp i dette. Har “kauket” på sønnen min, så han dukker vel opp i løpet av dagen! 😉

    11. Miss Imperfektum: Tak for det. Ønsker deg en fin dag også. Vi får være litt selektive i forhold til hva vi trykker på…,Det popper opp både de ene og det andre….. 😉

    12. Uffda, vi har alle vært der. Håper sønnene kan hjelpe deg da. Da min data kranglet som værst måtte det hardere skyts til en mine gutter. Men Elkjøp fikset det da til slutt, selv om det tok tid. Håper du har en fin dag uansett!!!

    13. natheless: Ja, kanskje det må til en ekspert, men jeg prøver med Junior først! 😉 Det finnes adskillig verre katastrofer enn dette Maskina funker jo på et vis…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg