Født UTEN Elegant-genet? (Og en bitteliten alvorsprat…)

 

Frodith og Natheless har nylig skrevet innlegg som handler om problemene rundt det å finne klær til passende anledninger…..

Jeg kjente meg igjen…..

….. VELDIG….til og med……

 Av en eller annen merkelig grunn synes jeg at jeg har så lite utvalg av klær….men det er jo ikke sant……..

Jeg har masse klær i klesskapet…..

Kjære Medsøstre :

Har dere tenkt på at………

………….når vi har overskudd til å bekymre oss over at vi ikke finner passende klær i våre overfylte klesskap, sier det litt om hvor priviligerte vi er…..

Mange steder i verden har folk mer enn nok med å overleve. Hvis vi hadde kjent på frost og sult over et lengre tidsrom, hadde vi nok gitt blaffen i mye av det fjaset vi holder på med i de små hverdagsboblene våre…….. Jeg skal verken holde moralpreken over meg sjøl eller andre, men det skader ikke å stoppe opp i blant….og kjenne på takknemlighet over hvor godt man egentlig har det………

 

Hvor var det jeg begynte…?

Jo……..


Denne tunikaen liker jeg godt! Den er veldig fin….når jeg får strøket den…..slanket bort 3-4 kg….og dessuten blitt litt brun på armene…

DA blir den fin, altså……..

(Se DER……..nå er jeg allerede i gang med det navlebeskuende fjasepratet igjen….!)


Jeg har dilla på sjal…… Disse sjalene er kjøpt i Hellas – med unntak av det blomstrete. Det kjøpte jeg på Kanariøyene. De kostet mellom 10 og 15 Euro pr stk. Herlige å slenge rundt skuldrene når kveldene begynner å bli kjølige…… De to tunikaene øverst til høyre (På det Bittelille bildet!) er kjøpt på Uno. Jeg elsker fargene de har der….. Og….ja , jeg ER glad i limegrønn , ikke bare når det gjelder interiør. Den andre tunikaen er blålilla, men det kommer visst ikke så godt fram på bildet…….

Skoene har en egen historie….. De kjøpte jeg for noen år tilbake. Jeg ble ekspedert av en veldig søt, ung dame. HUN visste hva hun drev med hun….. For vet dere hva hun sa da jeg stavret omkring i butikken for å finne ut om jeg kunne ha skoene…? : – Du går aldeles nydelig med dem…!

Tenk det!!!!

Første gang jeg brukte dem, var en gang moren min var på besøk…… Hun kikket på meg da jeg inntok stua med nyanskaffelsene……. Så klarte hun ikke å dy seg :

– Det er jo litt viktig at’n har lært seg tel å gå pent når’n har på seg slike skor, da Kari……..

Å jasså! Hva mente hun med DET a’ liksom???

Dama i butikken sa at jeg gikk NYDELIG med dem , sa jeg. (Litt i forsvar….)

Da blandet den eldste sønnen min seg inn i samtalen :

– Dæ var det SISTE skoparet hu solgte DEN dagen… Resten ta dagen låg a’ rætt ut på bakrommet og GLISTE!!!!

 

 

8 kommentarer
    1. Veldig fin tunika 🙂 Klart dette er fjaseproblemer, eller ikke problemer i HELE TATT. Men det er VÅRE liv, og det vi har nært på oss… Blant annet. Men stort sett er disse fjaseproblemen ikke noe problem, og mest noe jeg tok opp for tull. Jeg er hvertfall veldig takknemlig over det livet jeg har,og tenker på det hver dag 🙂 Herlig historie om skoene, jeg kan IKKE gå på høye sko, og hadde aldri fått beskjed om at jeg gikk nydelig på noe sånt 😀 Ha en fin kveld Karidansen <3

    2. frodith: Takk for hyggelig kommentar. Vi har “lov” til å fjase litt. Verden blir jo ikke bedre av gravalvor og tristhet over all elendighet som finnes. Samtidig er det viktig å huske på hvor priviligerte vi faktisk ER. Fin kveld ønskes Frodithen fra Karidansen!

    3. Jeg også her mer enn nok av klær..men når man skal noe føler en liksom at ikke noe av det passer sammen…men det er helt klart et lite problem :))..fine tunikaer og sjal..det er deilig på en sommerkveld :))..hehe..du gikk nok helt nydelig…butikkdamer tuller ikke vettu :)))
      Så du hadde trøbbel med pc..kjedelig…her må også en av gutta komme å ordne opp når slikt skjer .
      Fredagsklem fra meg :))

    4. annebe: Nei, de tuller kanskje ikke, men de kan jo ikke godt si. “Du bør ikke ha sånne sko, for du ser helt “kopete” ut når du går med dem! 😉 Sønner kan derimot være brutalt ærlige i blant….., ….men de er gode å ha når mor har rotet det til på pc’en ;)Fredagsklem tilbake! 😀

    5. Her var det både det alvorlige og det overfladiske. Og det er vi slik vi er sammenskrudd de fleste av oss. Men å tenke litt skader ikke.
      Ellers blir det fantastisk med sommer og brune armer, og den blå tunikaen så fin ut. Og såpass har jeg sett….du er en flott dame :).
      Og det med slanking…..jeg bør ned….mye, sett en 0 til dine ønsker er vi mer der jeg er :). Og apropos høye sko….det er bare å trene på, jeg er så høy at jeg må holde meg i lavlandet. Det positive med høyden er at folk ikke skjønner helt at jeg har overvekt….men nå er jeg her jeg er :))))).

    6. BforB: Tusen takk for komplimentet! Det har blitt noen bekymringsrynker med årene…og noen ganger et litt strengt drag rundt munnen. Har funnet ut at kveldslys er smart når jeg skal ta bilder! 😉 Det med helsa er det viktigste i forhold til overvekt. Blir vi alt for tunge, så blir det jo en belastning på hele systemet. Når det kommer på et par kilo til på toppen av den vekta jeg har nå, så kjenner jeg ubehag når jeg skal knyte skoene. Da blir det blir for mye som trykker oppunder bringen…. 😛 Ja, en fordel å være høy slik at man har noen centimeter å fordele vekta på! Hadde jeg vært like høy som deg, så hadde jeg vært slank! 😉

    7. Nå er det liksom helga,, så jeg skal ikke kommentere for mye her inne. Men har jo vært rimelig opptatt,, som sikkert mange andre. Men jeg husket plutselig en liten historie fra et prøverom.. En ganske så alminnelig dame i kropp og fasong som prøvde en kjole.. som var litt romslig.. Så smiler hun,,og sier.. jeg tar den. og henger den i skapet mitt.. når jeg legger på meg et par kilo så blir den perfekt :D..

    8. dedicat: Ja hun var i alle fall realistisk…og humoristisk!! Men jeg har ikke lyst til å tenke sånn, for det er ubehagelig å bli for tung….verken rygg eller knær har godt av å bære på for mange kilo! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg