En aldri så liten hyllest til en kar……fra Karidansen….

 

Det er så fort gjort å henge seg opp i det som er negativt……

Det er også fort gjort å generalisere og å sette i bås……

Karidansen har ( ved et par anledninger) uttrykt en viss skepsis når det gjelder menn…..

Nei, jeg har ikke opplevd veldig vonde ting….

………. jeg har bare opplevd at ting har kommet litt skjevt ut noen ganger…..og det har handlet vel så mye om MEG som om MENNENE…….

Det er akkurat som om jeg har forventet at det skulle bli slik og sånn…..og da har jeg jo nesten lagt inn Forhåndsbestilling, ikke sant???

Men : Det var Denne Hyllesten….

Jeg har noen få, mannlige bloggvenner. Av dem er det EN som utmerker seg spesielt. Jeg har blitt ganske godt kjent med ham i løpet av få måneder.

Nei, det er overhodet ingen romantikk i lufta……!!

Heller ingen “Hemmelige Stevnemøter” på bakrommet! Fyren er nemlig godt gift og har det tilsynelatende svært så trivelig sammen med Madammen sin! Han er både bestefar og oldefar. Han har levd lenge og erfart mye. Jeg tror han kan være både tøff i trynet og litt småfrekk i kjeften om han er i det rette humøret!

Hain e’ jo nordlænning!

Like fullt aner jeg at det gjemmer seg et varmt og klokt menneske bak fasaden. Ja, ikke bare ANER, jeg leser det tydelig mellom linjene………

Jeg ser at det er flere av mine bloggvenninner som har blitt kjent med ham. Han er nemlig usedvanlig flink til å vise oppmerksomhet, og komme med små kommentarer, til andres blogginnlegg.

Det er så fort gjort bare å bli opptatt av SEG SJØL. I Bloggverdenen, på Facebook og andre sosiale medier er det jo veldig om å gjøre å BLI SETT. Og så kan vi ende opp med å bli rimelig navlebeskuende og opptatte av sidevisninger og antall lesere på MIN BLOGG…….

…….og “likes” på MINE STATUSER……

Det er sjelden jeg ser at menn skriver noe i kommentarfeltene hos kvinner……….. (Nå har jeg jo ikke akkurat vært innom tusenvis av blogger…så det kan hende at jeg har fått feil inntrykk) Jeg må nok innrømme at jeg sjelden skriver noe til menn også…….for det stopper seg litt hvis det bare blir enveis…..

Denne Nordlænningen er et hederlig unntak…..

Og det er jo flere grunner til det! For det ene skriver han om mange, ulike tema. Her dreier det seg langt fra bare om fotball, jakt, styrketrening og fisketurer….. Fyren er rett og slett………. allsidig!  Dessuten er han god til å uttrykke seg! Han kan fremkalle både gapskratten og klumpen i halsen hos Karidansen…….. Og så er det den biten med en viss gjensidighet…….. Det er viktig……..

Jeg tror at dedicat (for dere skjønner jo at det er ham det er snakk om) innerst inne er ganske beskjeden av seg….. derfor er det mulig at han blir litt forlegen av å få så mange god-ord……

Men…….det får han bare bli!!!! 😀

 

 

12 kommentarer
    1. Nemmen i alle dager, nå fikk du i alle fall rett i en ting..at nå ble jeg forlegen. Jeg hadde nå så langt der i fra forventet å bli tema i et blogginnlegg. I alle fall ikke med så mye rosende omtale. Nå har ve alle mennesker både fremsider, og baksider og sånne midtimellomsider, og det er vel ikke alle sider som kommer frem i blogg innlegg 🙂 Men skal blogging fungere for meg, så må det være en viss respons på det man bidrar med. Og da skulle det bare mangle å ikke gi respons på andre sine innlegg. Og det gjør jeg av glede så langt som jeg rekker. Jeg må bare takke for fine ord, og få tilføye at jeg liker bloggen din og den ironiske og finurlige måten du tar opp enkelte temaer på. Og det må jo være skjedd en misforståelse et sted siden du ikke er nordlending,, så infam direkte du er til tider i dine innlegg. Jeg måtte vise dette innlegget til madammen før jeg begynte å svare 😀 Jeg er ikke sikker på at hun ”kjente” meg helt igjen i alt 🙂 ha en fin kveld 🙂

    2. Helt enig alle tiders flott fyr :)) og hyggelig av deg å skrive et så koselig innlegg om ham…her vil folk hverandre alt godt…..han smiler nok blygt når han leser det ja :)))

    3. Jeg er så enig, dedicat er topper 🙂 Blid og trivelig, og veldig allsidig 🙂 Koselig innlegg av deg, og du er jo blitt Rå på linking, lett ikke sant? 🙂

    4. Så veldig koselig skrevet. Jeg har sporadisk vært innom og har absolutt fått et inntrykk av et tenkende menneske….eller aller mest kommentarer jeg ser han har.
      Jeg har vært litt dårlig til å øke ut den vesle stammen av de jeg følger…og kommenterer/får kommentarer fra. Er nok for lite opptatt av mengden på lesere…. sikkert ;).
      Men når jeg får samlet hauger på hauger med overskudd skal jeg til å lese flere, tror jeg :))). Det er nok mange flinke bloggere der ute som med fordel kan brukes litt tid på.

    5. BforB: Jeg er sikker på at det er mange der ute som det hadde vært koselig å bli kjent med, og jeg regner med at flere vil dukke opp på min vei etter hvert! Så begrenser det seg litt hvor mange man rekker å ha jevnlig kontakt med. Det er hyggelig å gi og få tilbakemeldinger, men det er umulig å svare på alle innlegg fra alle venner hvis man har mange.

    6. natheless: Ja, jeg har flere trivelige venner, men han utmerker seg fordi han er en godt voksen mann. Jeg er ikke vant til at menn bryr seg så mye om hva damer driver med eller gir damer ros og anerkjennelse, men det betyr ikke at ALLE menn er slike! Det er ikke støtt vi damene er så flinke til å støtte opp om og rose mannfolka heller. Derfor var det ekstra koselig å skrive dette innlegget – for jeg mente det oppriktig! 😀

    7. frodith: Ja, jeg synes det var vel fortjent. Moro med linking. 🙂 Innimellom krøller det seg til, men nå begynner jeg å få taket på det, så jeg gir meg ikke. Føler at jeg har fått utvidet horisonten på flere områder etter at jeg begynte å blogge! Jeg har også fått utvidet nettverket mitt. Sjøl om vi kanskje kan kalle det overfladiske bekjentskap så langt, føler jeg at det er flere jeg har “Kommet litt innunder huden på”. En fin måte å bli kjent på! 😀

    8. annebe: Ja, jeg føler at jeg har blitt kjent med flere som jeg ønsker å fortsette å ha kontakt med.Så vil framtida vise om det noen gang fører til at jeg noen gang møter noen av dere “Live”. Uansett så er det koselig å ha “omgang” her på bloggen!! 🙂

    9. dedicat: Ja, visst har vi både “Framside”, “Bakside”, “Vrangside” og “Solside”. Ellers hadde vi jo ikke vært menneskelige….da hadde vi vært helgener…… ! 😉 Jasså, Madammen “kjente” deg ikke helt igjen…… Nei, men hun kjente vel igjen NOE???? I alle fall det med “Tøff i trynet” og “Småfrekk i kjeften”,vil jeg tro. Jeg tror “Kjærlighetsspråket” mellom deg og Madammen er litt røft…. Betyr : “Din Slabbedask!” : “Æ ælske dæ!” oppe hos dere, kanskje..?? 😉 Ønsker deg og Madammen en herlig kveld! :F

    10. Jeg må bare takke for fine ord 🙂 Nå er jeg jo såpass liten at jeg har kort vei til bakken for å klore meg fast så jeg ikke mister bakkekontakten i all rosen her 😀 Men det er et godt poeng i dette, at man skal tørre å gi ros når man føler for det og mener det 🙂 Og jeg kommer til å fortsette å kommentere de blogger jeg følger og har stor sans for. 🙂 Nå går jeg jo ikke rundt og kauker “slabbedask” til madammen,, 😀 så det så. Hun er forøvrig veldig flink til å følge bloggen min og kommentere på den ene og den andre måten. 🙂 Nå sjekker jeg og følger med på konkurransen min,, 🙂 Ha en fin kveld.. 🙂

    11. dedicat: Ja, jeg tar meg stadig i at jeg “Glemmer” å si det som er bra! Det er så fort gjort å kommentere det man ikke liker eller som man mener “Bør rettes på”. Det gjelder enten det er på jobben, overfor partner, unger eller venner.
      Da blir det spennende å se hvem som har vært flinkest til å tippe antall planter! Det blir nok en konkurranse fra Karidansen etter hvert også! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg