Jeg har feid fordommene under teppet…….

 

I alle fall for en liten stund. Jeg har ikke kastet dem for godt, så jeg kommer nok til å ta dem fram igjen ved en høvelig anledning……..

Hvorfor har jeg feid dem under teppet akkurat nå?

Jo, det har seg nemlig sånn….

…..at for en stund siden la jeg merke til at det var en blogg som het “Underlivet”.

 

DEN bloggen skulle i alle fall ikke karidansen gå inn på…………Tenk å sitte og skrive blogg om underlivet sitt a’……! DA kan man jammen begynne å snakke om å ønske oppmerksomhet for enhver pris…!

Burde jeg ha byttet ut navnet karidansen med Puppe-Pia, eller Dåse-Dina, kanskje…?Ja, for jeg så jo at hun derre som kalte seg for “Underlivet” hadde vanvittig mange lesere…….

Men altså……. ETT sted går grensa…. i alle fall for karidansen.……..

En dag fant jeg ut at jeg likevel ville sjekke hva hun med underlivet egentlig drev med. Ja, for det forundret meg jo at Stavrum og co ikke reagerte………Og så fikk jeg meg en stor overraskelse…..

For dette var jo nærmest en fagblogg, med saklig informasjon……… og slett ikke noen utleverendetildetytterstpinligeblogg…..

Hvor mange jenter/kvinner er det ikke som har kjent på skam og usikkerhet når kroppen har endret seg som mest i forbindelse med puberteten? Bildet på det “perfekte” kvinneunderlivet er jo nærmest som underlivet på en nyfødt baby……Så blir noen kanskje overbevist om at de er “unormale”, ja nærmest abnorme. Dette kan igjen resultere i frykt for å dusje på offentlige steder, eller frykt for å innlede et seksuelt forhold…..

Og så går noen kanskje til det skrittet (i dobbel forstand) å legge seg under kniven for å bli “Normale”…..  Fikse på leppene både “oppe” og “der nede”.

Dessuten er det mange som ikke tør å stille legen spørsmål som handler om underlivet og “normalt/ikke normalt” i den forbindelse……… det er så flaut….og så personlig…..

Derfor er det bra at noen tar bladet fra munnen og lager en blogg om “Underlivet”. Enkelt og greit, lett fra levra – og uten omsvøp, men samtidig uten at det blir vulgært og simpelt!

Unnskyld!

Jeg tok feil………..

 

10 kommentarer
    1. Ble selv overasket da jeg tittet innom den bloggen. Positivt overasket. Flott blogg du har. Ha en super dag 🙂

    2. Jeg har ikke sett den bloggen..men veldig lurt å sjekke ting i stede for å “gå ut i fra”som en jo fort gjør…ser nok innom den bloggen jeg også 🙂
      Så forresten innom bloggen til datteren din også..og kan se hun ligner både i utseende og kreativitet..
      Og jammen var du blitt flink , med linking og greier..:)))

    3. Godt å se at noen er sterke nok til å innse sine feil! Skulle vær flere av den tyepn. Titt forresten gjerne innom bloggen min å følg meg! Jeg følger selvsagt tilbake 🙂

    4. Jeg synes nå Karidansen er et flott navn på bloggen din 🙂 ,, men fydda,, det var ikke måte på hva greier du feier under teppene dine :P:D

    5. annebe: Takk! 🙂 Jeg har lett for “å gå ut i fra”, sånn som her, men jeg er blitt mer obs på det….og jobber med saken! Ikke så mange som ser likheter mellom dattera og meg. Hun ligner en del på faren sin, men noen sier hun ligner min mor og søster, så da ligner hun sikkert litt på meg også! 😉

    6. dedicat: Ja, jeg fortsetter nok å kalle bloggen for karidansen. De andre navnene jeg nevnte ble veiet og funnet for…..tja, hva skal jeg si……… NEI de var liksom ikke helt meg….hvis du skjønner…? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg